Hop til indhold

Byld ved analsækken


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Puha, den ser øm ud... Kan man ikke kradse såret af og så håbe der kommer noget snask ud? Eller er det simpelthen for ømt?

Da Sille blev opereret fik vi også at vide at det var på det helt rigtige tidspunkt, for der var nemlig også et lille hul i hendes ene analkirtel (det så de ikke så tit sagde de) og der sev en smule væske ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der er desværre ingen bedring - og vi er ret bekymrede nu. Manden i huset har kigget på rumpen her til morgen og blev noget chokeret over at den sådan er i anmarch.

Darwin har fået de to første Antirobe piller til nu - men hans mave er også ved at lide under det her. Det kniber med appetitten - men det har lykkedes at lave noget godt opblødt James Wellbeloved som han har spist. Han har også fået en smule JWB våd foder. Hans afføring er som sådan normal, men lugter meget gæret nu, så der skal passes på.

 

Vi kan ikke finde ud af om det er en blodansamling han har dannet - men det er sikkert både det ene med det andet. Problemet her var jo at der var gået hul på anal sækken og derfor havde der dannet sig den der kraftige betændelse.

Hvis der ingen bedring er mandag morgen - ringer jeg som det første til dyrlægen og får ham derover, så må vi sammen tage stilling til hvad der skal gøres - han kan jo ikke gå på antibiotika i for lang tid. Her vil jeg også snakke med dyrlægen omkring tilsætningen af ekstra fibre i forhold til den mave Darwin har.

Jeg er sikker på at det her problem skyldes at Darwins mave har været on og off i lang tid og jeg derfor har skullet passe på hvad han fik at spise og det er gået ud over fiber indtagelsen

 

Sådan ser numsen ud til formiddag - som det ses er det blevet værre.

[ATTACH=CONFIG]116923[/ATTACH]

 

---Hvis den er ret svampet og blød at føle på, så er den ikke nødvendigvis ved at blive værre. Det kan snarere være noget naturligt/forventeligt farveskift af huden, samtidig med at bakterierne bliver angrebet af antiroben..

Måske vil det trække sammen og betændelsen vil løbe ud. For selv om bakterierne er ved at blive slået ihjel, så kan de ikke nødvendigvis komme væk. Hvis der er lukket ind til tarmen, så kan de døde bakterier (materie) lettest komme ud gennem huden..

Måske skulle du i gang med at vaske igen?

 

Jeg ville mene, at en forværring ville medføre at vævet blev fastere og mere spændt og ømt, som en byld....:hmm:

---men det er jo nok det næste døgn, der vil vise, OM skidtet er på retur indeni.

Ellers er det selvfølgelig: Dyrlæge igen.. :cry:

 

Det er sguda en led omgang i er ude i..... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Puha, den ser øm ud... Kan man ikke kradse såret af og så håbe der kommer noget snask ud? Eller er det simpelthen for ømt?

Da Sille blev opereret fik vi også at vide at det var på det helt rigtige tidspunkt, for der var nemlig også et lille hul i hendes ene analkirtel (det så de ikke så tit sagde de) og der sev en smule væske ud...

 

Ja jeg har selv tænkt på at få såret af - men jeg tror det gør for ondt på ham. Han giver sig meget når vi trykker/piller lidt ved det. Så det er måske bedre det bliver en dyrlæge ting, hvis det kommer så vidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
---Hvis den er ret svampet og blød at føle på, så er den ikke nødvendigvis ved at blive værre. Det kan snarere være noget naturligt/forventeligt farveskift af huden, samtidig med at bakterierne bliver angrebet af antiroben..

Måske vil det trække sammen og betændelsen vil løbe ud. For selv om bakterierne er ved at blive slået ihjel, så kan de ikke nødvendigvis komme væk. Hvis der er lukket ind til tarmen, så kan de døde bakterier (materie) lettest komme ud gennem huden..

Måske skulle du i gang med at vaske igen?

 

Jeg ville mene, at en forværring ville medføre at vævet blev fastere og mere spændt og ømt, som en byld....:hmm:

---men det er jo nok det næste døgn, der vil vise, OM skidtet er på retur indeni.

Ellers er det selvfølgelig: Dyrlæge igen.. :cry:

 

Det er sguda en led omgang i er ude i..... :ae:

 

Hmm ja det kan der da være noget om - for det er sådan blødt i det - ligesom en vabel man trykker på og så retter den sig ud igen.

Jeg vil prøve at vaske ham af og se om det har en virkning. Håber sådan at pillerne vil begynde at virke - så han undgår dyrlæge igen.

 

Jeg er også rigtig træt af det og har mest lyst til at løbende skrigene bort :lol: - men det hjælper jo ikke rigtig noget - men syntes godt nok vi har været spændt for den senere tid - Oscars tænder - så Darwin og Charlie med benet :cry:

 

Tak for al din hjælp :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:I gang med den medicinske sæbe igen! Måske kan såret efterhånden opblødes og måske falder det så af. Så KAN der komme noget betændelse ud og det behøver ikke at være skidt. Du skal bare vaske videre.

Pillerne virker måske indeni. Man kan bare ikke se det så meget udenpå.

 

Og.... Du bliver lige her:fyfy:! Darwin har ikke lige brug for at du render rundt og skriger. Bid tænderne sammen (Dine tænder) og tag lige et ekstra nap med numsevask.

 

Lige pludselig kan du så se en bedring igen.

Du ved det jo godt: Pillerne er kun det halve. Din indsats er lige så vigtig. :mrgreen: Vaske, vaske, vaske....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
:shock:I gang med den medicinske sæbe igen! Måske kan såret efterhånden opblødes og måske falder det så af. Så KAN der komme noget betændelse ud og det behøver ikke at være skidt. Du skal bare vaske videre.

Pillerne virker måske indeni. Man kan bare ikke se det så meget udenpå.

 

Og.... Du bliver lige her:fyfy:! Darwin har ikke lige brug for at du render rundt og skriger. Bid tænderne sammen (Dine tænder) og tag lige et ekstra nap med numsevask.

 

Lige pludselig kan du så se en bedring igen.

Du ved det jo godt: Pillerne er kun det halve. Din indsats er lige så vigtig. :mrgreen: Vaske, vaske, vaske....

 

He he :mrgreen: render ingen steder - men nogle gange får man lige den følelse :oops:

 

Jeg har haft Darwin oppe på bordet og lige nu har han en meget ren numse :lol:

Såret er faldet af - men der er ikke hul derind mere - vi har klemt sådan lidt forsigtigt - men det virker til at være lukket inde :???:

Hmm - nu ser vi lige hvordan det går søndag med og så må vi tage stilling til om han skal have prikket hul på den så det kan komme ud.

Jeg forsætter bare med at vaske og så får han sine piller. Jeg tør ikke selv prikke hul på det, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle gøre det uden det vil gøre ondt på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg tror ikke du skal prikke. Analsækken har jo en naturlig udgang. Og der kan betændelsen vel også sive ud.

Men det kræver nok, at lortene er rimeligt faste. Så det er godt at Darwin får lidt probiotic hele tiden..

 

---Men jeg har googlet lidt på "probiotic".. Hvad er det egentlig for noget I bruger? Jeg har kun kunnet finde noget med mælkesyrebakterier i og nogle urter.. Det er sikkert rigtig gavnligt under normale omstændigheder..

 

Jeg kunne bare forestille mig, at det ville være godt med noget, der gør lortene fastere samtidig med at det regulerer tarmenes bakterieflora.....

Sådan noget som canikur pro er med både bakterier, gavnlige urter og det der ler, som er ekstremt godt til at opsuge væde fra tarmindholdet..

Men det ER da muligvis sådan noget I bruger, for "probiotic" er jo også betegnelsne for produkter med højt indhold af mælkesyrer, såvidt jeg har fået googlet mig til..

Det Silke får en sjælden gang hvor hun har blævrebæ, det er "pro-kolin", som også indeholder fint ler, der virker stoppende. Samtidig med at der selvfølgelig er masser af de gavnlige bakterier..

 

Hvordan har Darwin det nu? :mrgreen: Jeg spørger lige nu, så du måske får svaret senere i aften.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også at hvis den er blød, så er betændelsen ikke kommet tilbage med fuld kraft, for så ville den vel være fast... tænker jeg.

Jeg håber det ikke bliver værre weekenden over. Hvis der går hul på såret, så kan du også skylle i saltvand hvis du har det hjemme. Det gør at vævet har nemmere ved at hele frem for at blive skyllet i alm. vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Nej, jeg tror ikke du skal prikke. Analsækken har jo en naturlig udgang. Og der kan betændelsen vel også sive ud.

Men det kræver nok, at lortene er rimeligt faste. Så det er godt at Darwin får lidt probiotic hele tiden..

 

---Men jeg har googlet lidt på "probiotic".. Hvad er det egentlig for noget I bruger? Jeg har kun kunnet finde noget med mælkesyrebakterier i og nogle urter.. Det er sikkert rigtig gavnligt under normale omstændigheder..

 

Jeg kunne bare forestille mig, at det ville være godt med noget, der gør lortene fastere samtidig med at det regulerer tarmenes bakterieflora.....

Sådan noget som canikur pro er med både bakterier, gavnlige urter og det der ler, som er ekstremt godt til at opsuge væde fra tarmindholdet..

Men det ER da muligvis sådan noget I bruger, for "probiotic" er jo også betegnelsne for produkter med højt indhold af mælkesyrer, såvidt jeg har fået googlet mig til..

Det Silke får en sjælden gang hvor hun har blævrebæ, det er "pro-kolin", som også indeholder fint ler, der virker stoppende. Samtidig med at der selvfølgelig er masser af de gavnlige bakterier..

 

Hvordan har Darwin det nu? :mrgreen: Jeg spørger lige nu, så du måske får svaret senere i aften.. :lol:

 

Jeg bruger det her probiotic: http://hestenshelse.dk/product/solanum-probiotics-400-g15-kg-maelkesyrebakterie-712/

Beaglerne får en kvart teske.

 

Jeg har canikur tabletter i huset - dem har jeg ofte haft brug for når Darwin havde tynd/slimet mave - så det kan jeg også give ham så hans afføring bliver mere fast. Nu har han fået det andet i dag så kan jeg give ham canikur i morgen i stedet.

 

Darwin har det nogenlunde her i aften - han ville ikke spise særlig meget af sit sene måltid og han har lagt sig for at sove nu. Jeg har lige vasket rumpen igen og vi syntes det buler mere ud nu - er sådan høj rød violet i farven. Han har været ret aktiv på eftermiddags gå turen, hvor min ene søn havde ham med og han fik lov at løbe i lang snor - ved ikke om det er det som får det til at bule. På den anden side kan vi jo heller ikke holde ham i ro, for han skal brænde sit krudt af.

Han har fået sin pille - så nu ser vi hvordan natten går og hvordan det ser ud i morgen tidlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg tænker også at hvis den er blød, så er betændelsen ikke kommet tilbage med fuld kraft, for så ville den vel være fast... tænker jeg.

Jeg håber det ikke bliver værre weekenden over. Hvis der går hul på såret, så kan du også skylle i saltvand hvis du har det hjemme. Det gør at vævet har nemmere ved at hele frem for at blive skyllet i alm. vand.

 

Jo jeg har saltvand - så det kan jeg bruge hvis der skulle gå hul - tak for rådet :bighug: Havde ikke selv tænkt på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
...Han må lære at sidde med numsen i sæbebad... :lol:

Husk at tage billeder af DET..

 

Nåmen jeg håber at I får sovet nogenlunde i nat. Hvis han ikke får alt for ondt, så sover han nok som en sten.. Og så er jeg spændt på opdateringen i morgen. :-P

 

Sov godt. Og kys Darwin på den smukke snude fra mig.. :lun:

 

Nå - der er gået hul på "bylden" - der er kommet en del blodfyldt væske ud af den - jeg har klemt forsigtigt for at få noget presset ud. Darwin havde tydeligt ondt, så jeg har givet ham en smertestillende pille så han kan sove. Har vasket såret i medicinsk sæbe og så ser vi hvordan det ser ud i morgen.

 

Darwin plejer at sove det meste af natten under min dyne nede i fodenden - eller i kurven ved siden af min seng - jeg skal nok give ham et nysser på tuden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har jo også haft nogle problemer med maven og konsistensen på hendes afføring. Derfor har vi prøvet flere forskellige slags foder og er nu, ved et tilfælde, endt på et svensk friskfoder. Du kan læse mere om det på http://www.nordichundfoder.com. Det indeholder det som en hund skal bruge og Bellas afføring er hård og fin.

 

Den eneste bivirkning vi har oplevet er en hund med noget mere energi end vi har været vant til... Men det er jo ikke nødvendigvis dårligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kharder, der kan jo være flere forskellige grunde til at en hund har vrøvl med maven. Det, der virker for én virker ikke for andre.

 

Silke har har haft moderat dårlig mave 3-4 gange i hendes snart 12-årlige liv. Men det betyder jo ikke, at hvis alle fodrede på samme måde som Silke er blevet fodret, så får de lige så fin afføring.. Desværre...

 

Så store problemer som Darwin har haft i den sidste tid, så er det nok bedst at følge dyrlægens anbefalinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
...Og så må Darwin da have fået sin skønhedssøvn efterhånden: Hvordan har patienten det i dag:mrgreen:?

 

Jo vi er lige her :lol:

 

Men faktisk har han sovet som en sten i nat - først i kurven ved siden af min seng og til morgen da jeg vågnede ved 5:30 tiden lå han på ryggen under min dyne ned i fodenden og snorkede :mrgreen:

Vi har så faktisk sovet til ved 8 tiden.

 

Her har jeg talt med min dyrlæge som var på vagt og vi har blandt andet snakket foder. Han ved jo Darwin har/har haft nogle problemer med maven. De seneste måneder har Darwin spist noget der hedder Lily's Kitchen - sammen med et dansk foder der hedder Omnisense og det har gået rigtig fint på de to foder typer

 

http://www.lilyskitchen.co.uk/

http://www.omnisense.dk/shop/frontpage.html

 

For nogen tid siden fik jeg desværre leveret en dårlig pose omnisense da de åbenbart har skiftet producent - foderet var så hårdt bagt at alle beaglerne faktisk fik mave problemer. For at afhælpe det har de været på noget skånekost og jeg fik en ny sæk tilsendt som plaster på såret. Desværre med samme resultat - så jeg kan ikke længere bruge dette foder, hvilket jeg er meget ked af, da det var rigtig godt til dem alle 3.

 

Jeg tror selv at problemet med anal sækken er opstået som følge af det her - eller i hver fald hjulpet på vej af det.

I dag snakkede jeg så med dyrlægen og han syntes jeg bare skulle forsætte med Lily's Kitchen og se hvordan det gik. Hvis Darwin kunne tåle gulerødder kunne jeg give ham lidt af det nogle gange i ugen. Det aller sidste vi tænker lige nu er et egentlig dyrlæge foder - det ville han godt lige vente med til vi ser hvordan det hele går. Ikke på noget tidspunkt nævnte han at Darwin skulle have fjernet anal kirtlen - det bliver den allersidste udvej.

 

Darwin har det godt i dag - han har spist og drukket og vi har gået tur. Jeg gav ham nogle loppefrøs skaller i foderet i går og det er resulteret i en enorm "guirlande" lignende tyk "pølse" som han selvfølgelig satte på på en hæk så jeg havde en fandens besvær med at "pille" den ned igen :lol:

Afføringen var meget lind - nærmest geleagtig - hmm - det tror jeg ikke er godt - så nu har han altså fået en canikur pille.

 

Han har leget - sådan rigtig leget med Oscar ude i haven bagefter og det har vi ikke set i lang tid, at de har leget på den måde. Han har fået vasket rumpen - så nu er han klar til at sove til middag.

 

Her et billede som det ser ud i dag. Man ser at huden nærmest er "eksploderet" Det væsker stadig med sådan noget kødfarvet væske.

 

DSC03812.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Bella har jo også haft nogle problemer med maven og konsistensen på hendes afføring. Derfor har vi prøvet flere forskellige slags foder og er nu, ved et tilfælde, endt på et svensk friskfoder. Du kan læse mere om det på www.nordichundfoder.com. Det indeholder det som en hund skal bruge og Bellas afføring er hård og fin.

 

Den eneste bivirkning vi har oplevet er en hund med noget mere energi end vi har været vant til... Men det er jo ikke nødvendigvis dårligt.

 

Barf er desværre ikke en udvej her i huset - da ingen af beaglerne rører råt kød overhovedet. Jeg har barfet en kort overgang for nogle år siden og det var med meget ødelagte maver til følge for Charlie og Oscar - så det gør jeg ikke mere.

 

Men det er dejligt at høre at Bella fungerer godt på det nye foder - håber det holder ved. Det er så træls med alle de foder problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo vi er lige her :lol:

 

Men faktisk har han sovet som en sten i nat - først i kurven ved siden af min seng og til morgen da jeg vågnede ved 5:30 tiden lå han på ryggen under min dyne ned i fodenden og snorkede :mrgreen:

Vi har så faktisk sovet til ved 8 tiden.

 

Her har jeg talt med min dyrlæge som var på vagt og vi har blandt andet snakket foder. Han ved jo Darwin har/har haft nogle problemer med maven. De seneste måneder har Darwin spist noget der hedder Lily's Kitchen - sammen med et dansk foder der hedder Omnisense og det har gået rigtig fint på de to foder typer

 

http://www.lilyskitchen.co.uk/

http://www.omnisense.dk/shop/frontpage.html

 

For nogen tid siden fik jeg desværre leveret en dårlig pose omnisense da de åbenbart har skiftet producent - foderet var så hårdt bagt at alle beaglerne faktisk fik mave problemer. For at afhælpe det har de været på noget skånekost og jeg fik en ny sæk tilsendt som plaster på såret. Desværre med samme resultat - så jeg kan ikke længere bruge dette foder, hvilket jeg er meget ked af, da det var rigtig godt til dem alle 3.

 

Jeg tror selv at problemet med anal sækken er opstået som følge af det her - eller i hver fald hjulpet på vej af det.

I dag snakkede jeg så med dyrlægen og han syntes jeg bare skulle forsætte med Lily's Kitchen og se hvordan det gik. Hvis Darwin kunne tåle gulerødder kunne jeg give ham lidt af det nogle gange i ugen. Det aller sidste vi tænker lige nu er et egentlig dyrlæge foder - det ville han godt lige vente med til vi ser hvordan det hele går. Ikke på noget tidspunkt nævnte han at Darwin skulle have fjernet anal kirtlen - det bliver den allersidste udvej.

 

Darwin har det godt i dag - han har spist og drukket og vi har gået tur. Jeg gav ham nogle loppefrøs skaller i foderet i går og det er resulteret i en enorm "guirlande" lignende tyk "pølse" som han selvfølgelig satte på på en hæk så jeg havde en fandens besvær med at "pille" den ned igen :lol:

Afføringen var meget lind - nærmest geleagtig - hmm - det tror jeg ikke er godt - så nu har han altså fået en canikur pille.

 

Han har leget - sådan rigtig leget med Oscar ude i haven bagefter og det har vi ikke set i lang tid, at de har leget på den måde. Han har fået vasket rumpen - så nu er han klar til at sove til middag.

 

Her et billede som det ser ud i dag. Man ser at huden nærmest er "eksploderet" Det væsker stadig med sådan noget kødfarvet væske.

 

[ATTACH=CONFIG]116954[/ATTACH]

 

Ja, det kan være noget lort når en foderproduktion får nye ejere... Vi oplevede lidt af det samme med Olivers..

 

Når nogen overtager en produktion, så ønsker de selvfølgelig at øge fortjenesten, så der er overskud på købet.

Og det kommer nogle gange til at ændre produktet, eller endda forringe det..

 

 

Det lyder jo helt juleagtigt med den fine bløde guirlande på hækken.. Synd, at du ikke kunne lade den hænge:klap:.. Men det er jo desværre ikke alle der kan se det smukke ved alting..:vedikke: --En tyk pølse MÅ da have hevet lidt af kirtelindholdet med ud, skulle man tro.. Også selv om den måske er lidt geleagtig..:mrgreen:

 

 

Nåmen det er jo et godt tegn at Darwin har det godt og har lyst til at lege. Og at han har fået sovet godt.. Jeg ville bare gerne have, at den røde farve svandt noget mere nu, hvor indholdet er kommet ud... --Men lad os se om ikke det bliver bedre til i morgen.. Du må bare blive ved med at vaske så tit som I orker. DET hjælper jo i hvert fald. Du kan også duppe med klorhexidin sårrens 0,2%. Jeg går ud fra, at den sæbe du vasker ham med, også indeholder klorhexidin..

 

Pyh..... det er fuldtidsarbejde at have syg hund... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er godt der er gået hul på den. Den ser stadig øm ud, men den er jo ikke mørkrød/lilla mere.

 

Det lyder dejligt at de rigtig har fået leget, det er da gode tegn :5up:

 

Vores får også "guirlande-bæ" når de har fået HUSK, hehe. Problemet er at finde den rette mængde de skal have, ellers kommer man til at hjælpe med at hive guirlanden ud, kan jeg godt fortælle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja, det kan være noget lort når en foderproduktion får nye ejere... Vi oplevede lidt af det samme med Olivers..

 

Når nogen overtager en produktion, så ønsker de selvfølgelig at øge fortjenesten, så der er overskud på købet.

Og det kommer nogle gange til at ændre produktet, eller endda forringe det..

 

 

Det lyder jo helt juleagtigt med den fine bløde guirlande på hækken.. Synd, at du ikke kunne lade den hænge:klap:.. Men det er jo desværre ikke alle der kan se det smukke ved alting..:vedikke: --En tyk pølse MÅ da have hevet lidt af kirtelindholdet med ud, skulle man tro.. Også selv om den måske er lidt geleagtig..:mrgreen:

 

 

Nåmen det er jo et godt tegn at Darwin har det godt og har lyst til at lege. Og at han har fået sovet godt.. Jeg ville bare gerne have, at den røde farve svandt noget mere nu, hvor indholdet er kommet ud... --Men lad os se om ikke det bliver bedre til i morgen.. Du må bare blive ved med at vaske så tit som I orker. DET hjælper jo i hvert fald. Du kan også duppe med klorhexidin sårrens 0,2%. Jeg går ud fra, at den sæbe du vasker ham med, også indeholder klorhexidin..

 

Pyh..... det er fuldtidsarbejde at have syg hund... :shock:

 

Jeg har vasket ham to gange til nu i dag. Nu er Mathias (den ene søn) lige gået med ham og Oscar så får Darwin vasket rumpen igen når han kommer tilbage.

Jeg vasker i noget der hedder Hibiscrub

hibiskrub.jpg

Det er et medicinsk sæbe beregnet til blandt andet forud for kirurgiske indgreb - der er klorhexidin i. Køber det på apoteket.

 

Jeg syntes også jeg er helt flad i dag - alle de spekulationer om hvad vej det går - tager ski hårdt på mig i øjeblikket :???:

Men vi ser da en fremgang - så nu tager vi bare en dag af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg tror det er godt der er gået hul på den. Den ser stadig øm ud, men den er jo ikke mørkrød/lilla mere.

 

Det lyder dejligt at de rigtig har fået leget, det er da gode tegn :5up:

 

Vores får også "guirlande-bæ" når de har fået HUSK, hehe. Problemet er at finde den rette mængde de skal have, ellers kommer man til at hjælpe med at hive guirlanden ud, kan jeg godt fortælle :blink:

 

Rumpen er også stadig øm tror jeg. Når jeg tager fat i halen for at vaske ham så snurrer han rundt fordi han skal se hvad jeg laver i den anden ende :lol: stå stille er ikke noget Darwin er særlig god til, for han er så frygtelig nysgerrig :mrgreen:

 

Okay så er det måske meget normalt de laver "gele guirlander" :lol: - jeg har prøvet mig frem med 1 måleske og så til 1 dl. vand - æde det vil han gerne - men måske skal han have lidt mere? må lige prøve mig lidt frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig at han har leget i dag den lille fyr ;-) jeg synes faktisk såret / bylden ser bedre ud i dag, ønsker "god-bedere-bedring" i morgen ;-)

 

Nu har mine aldrig haft en byld men min den gamle har i flere år bøvlet med maven, tynd afføring og diarré, så jeg er helt med på at en guirlande er fantastisk også på en hæk :slem: (Vi har fundet det foder han kan tåle, og har faktisk ikke haft diarré i over 3 år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Dejlig at han har leget i dag den lille fyr ;-) jeg synes faktisk såret / bylden ser bedre ud i dag, ønsker "god-bedere-bedring" i morgen ;-)

 

Nu har mine aldrig haft en byld men min den gamle har i flere år bøvlet med maven, tynd afføring og diarré, så jeg er helt med på at en guirlande er fantastisk også på en hæk :slem: (Vi har fundet det foder han kan tåle, og har faktisk ikke haft diarré i over 3 år)

 

Tak :bighug:

Det går bedre. Vi syntes "bylden" er blevet mindre - det er stadig rødt - men nu syntes jeg lige han skal have en fair chance et par dage. Det varer nok længe inden det er helet helt op indefra. Det vigtigste er nu at der kommer mere pres på anal kirtlerne - og jeg håber at Darwins mave vil følge med - det er ikke nemt at finde en ordentlig balancegang :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...