Hop til indhold

Rally konkurrencetråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Tillykke til jer begge to / alle 4. Stakkels Yoda og Cassie, som skal trækkes med førere der glemmer skilte - både i bogstaveligste forstand :lol: og indholdsmæssig forstand

 

Det var så ærgerligt med det første skilt... Det var ret simpelt, hunden skulle direkte ind og sidde foran og så om på plads... Ret simpelt. I første forsøg vader jeg bare videre :damn: i andet forsøg tager jeg hende på plads inden vi startede :stupid:

 

Men jeg var træt med træt på, det var trods alt dagens femte tur i ringen...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 364
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ihhh, kender alt for godt det med at glemme et skilt eller lave et skilt forkert, selvom hunden gør, hvad den skal på banen. :stupid:

 

Så er jeg vågnet efter første tur på en til konkurrence.

Har nattevagt i aften, så kunne desværre kun starte årets hund.

 

Det startede allerede kl. 8, så var rocker tidligt oppe for at nå det.

Dommeren var total rundforvirret og lavede om på den bane han havde lavet, flyttede rundt på skiltene under banegennemgang, for så at flytte dem tilbage hvor de stod før.

Og så sprang han et skilt over under bane gennemgang og jeg måtte spørge hvornår vi skulle tage det skilt :lol:

 

Yoda gik super fint og der røg kun et enkelt point på banen.

Han var skide sød - Han kunne se ned på banen fra sit bur, så da vi gik ned for at gøre klar, så hoppede han op af banden hele tiden for at prøve at komme den vej ind, for det var jo der det sjove foregik - det havde han da luret :lun:

Desværre havde jeg så glemt det skilt dommeren glemte under banegennemgangen, så det blev en fin IB til os :stupid:

 

Men Yoda er jo heldigvis ligeglad og han blev nr. 2 selvom han ikke samlede point på finalebanen, fordi han havde så gode point med fra tidligere på året.

Så det er alt andet lige godkendt.

Hende der vandt var så sød - Hun var helt led ved hun vandt. Men for dælen, så må jeg jo huske alle skiltene, det er da pænt fair man ikke vinder, når man springer skilte over :mrgreen: Og hun gik selv en rigtig fin bane, så det var da i den grad fortjent!

 

 

Der var i det hele taget et rigtig fint arrangement og Sorø ligger jo faktisk i rimelig kørsels afstand.

Det er kun broen der koster lidt, men hvad pokker... De gode indendørs konkurrencer er værd at betale lidt for.

Og de der sjællændere er faktisk ganske søde :mrgreen:

 

[ATTACH=CONFIG]122721[/ATTACH]

 

Tillykke med det :5up:

 

Jeg fik klappet Yoda!

 

Jeg, Cassi og Calle er netop hjemvendt fra Sorø.

Lige et blærebillede fra Cassi(der dog ikke ser synderligt tilfreds ud :roll:)

[ATTACH=CONFIG]122722[/ATTACH]

Beklager, men det er åbenbart obligatorisk at iPad billeder skal ned at ligge...

 

Cassi vandt finalen for øvede hunde(desværre var der ikke så mange at vinde over), og det er den lilla rosette for. Vi arbejdede fint sammen i den øvede klasse, men i ekspert ville Cassi vist gerne have haft en anden fører. I den først klasse er feltet med og da jeg var så meget i tvivl om hvor vidt hun ville gøre det, så roser jeg hende enormt meget da hun gør det i så fin stil. Det opfatter Cassi som et Ok til at komme tilbage for fulde drøn :stupid: vi fik 86 point, de tre ryger for vores ommer, tre for en lidt urolig æresplads og så en masse for hopperi, for Cassi syntes det var så fedt at der blev klappet af lydighedshundene.

 

den anden bane var så fin, men hvad nytter det når Cassi har en handler der ikke kan lave simple begynderskilte. Det er ikke sket før, men jeg kunne simpelthen ikke huske hvad det skilt betød! Jeg vidste det var forkert det jeg gjorde i første forsøg og da jeg ville rette fejlen kunne jeg da ikke huske hvad man så skulle gøre. Den slags sjusk lavede jeg yderligere to gange. Vi får dog 79 point, kun to af de point der røg var på grund af hunden(hun skulke lige klø sig!)

 

Uanset hvad så kan jeg se at den champtitel ikke er umulig at få fingre i, så vi kæmper målrettet videre.

 

Jeg så jer jo ikke i rally, men det lyder til, at hun gjorde det godt. Og hun var da i hvert fald super happy i FS. :-) Men havde hun glemt sin pels derhjemme? :hmm: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til jer begge to / alle 4. Stakkels Yoda og Cassie, som skal trækkes med førere der glemmer skilte - både i bogstaveligste forstand :lol: og indholdsmæssig forstand

 

Ihhh, kender alt for godt det med at glemme et skilt eller lave et skilt forkert, selvom hunden gør, hvad den skal på banen. :stupid:

 

 

Haha, det er vist alligevel en første gang for mig, det med ligefrem at glemme et skilt, selvom jeg har lavet mange andre sjove ting :mrgreen:

 

Heldigvis anede Yoda ikke noget om der skulle være et ekstra skilt på banen og der er jo ikke andet at gøre, end at grine af det og så prøve at huske hjernen en anden gang :lol:

 

 

Men super hyggeligt arrangement og simpelthen så fint med tæpper på gulvene :5up:

Sonja, du må lige give Johanna et skulderklap fra mig, det er første gang jeg møder hende og hvor er hun dog en sød og imødekommende pige, der virkelig er god for klubben, med den ånd hun lægger i sådan en konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det er vist alligevel en første gang for mig, det med ligefrem at glemme et skilt, selvom jeg har lavet mange andre sjove ting :mrgreen:

 

Heldigvis anede Yoda ikke noget om der skulle være et ekstra skilt på banen og der er jo ikke andet at gøre, end at grine af det og så prøve at huske hjernen en anden gang :lol:

 

 

Men super hyggeligt arrangement og simpelthen så fint med tæpper på gulvene :5up:

Sonja, du må lige give Johanna et skulderklap fra mig, det er første gang jeg møder hende og hvor er hun dog en sød og imødekommende pige, der virkelig er god for klubben, med den ånd hun lægger i sådan en konkurrence.

 

Det skal jeg gøre, og ja, hun er fantastisk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Dilemma, dilemma... I vores klub har vi agilitykonkurrence og rallykonkurrence samme dag. Jeg ved fra sidste år, at det bare ikke fungerer for mig at være med begge steder.

På den ene side kan jeg vælge at løbe agility med både Carla og Cassi. Begge hunde synes det er super fedt.

På den anden side kan jeg vælge at gå rally med Calle og Cassi. Det kunne give Calle en god chance for en god start på livet på en konkurrencebane. Jeg ved af erfaring fra sidste år at jeg kan risikere at stå med en noget vild Cassi, hvis hun kan høre hunde(eller rettere deres førere) på agilitybanen. I september lå hun i æresplads samtidigt med en klubkammerat løb og der var meget lyd på føreren. Det tændte hende gevaldigt, og selvfølgelig kom der en til på bagefter.

 

det svære er jo egentlig at finde ud af hvad man helst vil...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh, kender alt for godt det med at glemme et skilt eller lave et skilt forkert, selvom hunden gør, hvad den skal på banen. :stupid:

 

 

 

Tillykke med det :5up:

 

 

 

Jeg så jer jo ikke i rally, men det lyder til, at hun gjorde det godt. Og hun var da i hvert fald super happy i FS. :-) Men havde hun glemt sin pels derhjemme? :hmm: :mrgreen:

 

Har slet ikke fået svaret her, men hun var i den grad også Happy på rallybanen. Mest af alt i første omgang fordi der blev klappet hele tiden. Mht. Pelsen, så er den begyndt at komme igen :banan: Heldigt, for så køn er hun altså ikke uden pels, og hun hader at skulle have frakke på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til julerally hos Ribehundevenner.

Det blev kun til 76 point - nogle øvelser havde vi vist glemt at træne.

 

Men men men se hende da lige. En lille hund som indtil fornylig syntes, at det der "kontakt" var stærkt overvurderet og liiige skulle holde øje med alt muligt andet imens.

Hun har stukket af på rallybaner, gået med snuden i jorden hele tiden osv osv osv

 

[video=youtube_share;EShgShljAsg]

 

- og nu vil hun bare så gerne arbejde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været til julerally hos Ribehundevenner.

Det blev kun til 76 point - nogle øvelser havde vi vist glemt at træne.

 

Men men men se hende da lige. En lille hund som indtil fornylig syntes, at det der "kontakt" var stærkt overvurderet og liiige skulle holde øje med alt muligt andet imens.

Hun har stukket af på rallybaner, gået med snuden i jorden hele tiden osv osv osv

 

[video=youtube_share;EShgShljAsg]

 

- og nu vil hun bare så gerne arbejde :hjerte:

 

 

Hvor er der bare sket store fremskridt!

Så dejligt at se :5up:

 

 

-----------------------

 

 

Vi har været til julerally i skive.

Det var sjaaaawt :mrgreen:

 

Vi startede på åben bane, som var uofficiel og med nogle ret alternative skilte - Så vi havde fået lov at lave lidt ballade på banen.

Og det benyttede vi os naturligvis til fulde af :engel:

 

Kaia lagde ud med den her bane:

 

[video=youtube_share;eA-yYkY7sLA]

 

Det var ikke heeeelt tanken jeg skulle stjæle bøtten med kager med, men havde jo fået lov at lave ballade og Kaia synes det var sjaaawt!

Hendes hale køre også hurtigere og hurtigere jo længere vi kommer ind på banen, for det var lige noget for hende med så frie tøjler :sjov:

 

 

Og så kom turen til Yoda og vi ville jo får svært ved at overgå Kaias bane, men det skulle have et forsøg:

 

[video=youtube_share;XnvHolZ0lRU]

 

Kææææft han var vild :shock:

Kunne næsten ikke styre ham og han pressede for hårdt det meste af banen igennem, men havde det viiiiirkelig sjovt.

 

 

I ekspert gik Kaia simpelthen SÅ fint, som jeg ikke har oplevet hende gå i længe.

Hun var bare på og meget præcis.

Der røg en ommer i feltet, en 3'er fordi hun ikke ville ligge helt ned i feltet og en ommer på en stå, hvor vi skulle gå meeeega langt fra før indkaldet.

Ellers ikke noget og det ligner virkelig slet ikke Kaia.

 

Det var sådan en fornøjelse at gå med hende :lun:

 

Yoda gik rigtig godt, indtil indkaldet fra stå.

Der laver jeg lige præcis det samme i indkaldet, som jeg gør i flying i eftersøgningen - Og hvad gør min hund, han laver da den fiiiiineste flying med 120 i timen forbi mig mod nærmeste person og jeg måtte lige have nødbremsen slået til, for at han ikke smuttede ud af banen.

Han var virkelig 110% overbevist om, at det måtte være flying vi lavede :sjov:

 

I andet forsøg nåede jeg præcis at sige plads højt nok til, at han med sandet flyvende om ørerne og den vildeste opbremsning nåede at stoppe hos mig.

 

Og så røg der lidt her og der derefter.

Men faktisk OK fornuftigt.

 

Det var simpelthen SÅ sjovt at være på banen med dem i dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor er Liva, Kaia og Yoda bare søde alle tre... Tror det kunne være skide skægt at prøve, men tror næppe at min übersensitive border tøs kunne klare udklædning hos fører og dommer.

 

 

Det er MEGA sjovt og stemningen er super god til julerally.

 

Det kræver naturligvis en del af hundene, men der var ikke rigtig nogen der reagerede på udklædningerne, ud over en schæfer der synes "kalkunen" var faaarlig.

I det hele taget, så er der ikke rigtig nogen hunde der har været påvirket af kostumerne de 3 år vi har været med - Men larmen og det lidt tætpakkede rum er faktisk det værste for nogle.

 

Sjovt nok, så tror jeg mine hunde kan huske det fra sidste år og de synes virkelig det er skide sjovt!

Men de er også fra træningen vant til at blive udsat for lidt af hvert og ved at jo mere postyr og mærkelige ting, jo sjovere bliver det :engel:

 

Sidste år havde vi en der var iført fuldt rudolf kostume, med kæmpe hoved und alles, en der gik rundt med et juletræ (med lys i) på ryggen og i år var der som nævnt, en der var iført et oppusteligt kalkun kostume.

I øvrigt meget muntert at se hende gå bane, for hunden var meget bogstaveligt ved at spise hende :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Dilemma, dilemma, dilemma...

 

Jeg vil rigtig gerne igang med konkurrencer. Cassi har ikke været afsted siden slut november, og den næste konkurrence hun er meldt til er til april. Hele marts måned er konkurrencefri, og overvejer derfor at tage over til Odense med hende. Planen er at få en god tur i eksperten(med det mener jeg at vi skal blive i vores æresplads og så være glade på turen rundt) og måske få et fornuftigt resultat i den åbne.

Jeg har mere eller mindre besluttet at vi nok ikke tager ud i DKK i år(jo måske tager vi på Feddet til sommer, det er jo tæt på).

 

Sagen er lidt den at jeg godt vil se om det ikke kunne lade sig gøre at komme til DcH's DM i år. Der er kun to konkurrencer på den her side af sommerferien, og den ene kan jeg ikke deltage i, da jeg er på uddannelse der. Men der er også lang vej over til Fyn, hvis det går helt i kage(og så igen, små to timer er jo ikke så lang tid igen).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...