Hop til indhold

Rally konkurrencetråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Så har jeg meldt Boris og jeg til konkurrencer i foråret.

 

Indtil videre skal vi til:

Rønde d. 4/4

2x i Horsens d. 6/4

Og hedensted d. 17/5. Overvejer også at melde til d. 18/5. Men det er en lang køretur frem og tilbage 2 gange på en weekend. Så jeg går lige og tygger på den.

 

Og så går jeg og afventer hvordan min arbejdsplan bliver for helligdagene i foråret, så jeg kan se om der er nogle flere jeg kan melde til der.

 

Møder jeg nogle hf'er til de konkurrencer, jeg har meldt til? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 364
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Møder jeg nogle hf'er til de konkurrencer, jeg har meldt til? :-D

 

Desværre ikke os.

Vi holder os til DCH i 2014.

Maggie fokuserer 110% på lydighed i år (eller i hvert fald indtil oprykning til B er på plads) og med Liva har jeg "kun" trænet til åben. Vores højrehandling hænger en del, så jeg vil ikke betale 175 kr. for en DKK-prøve, hvor jeg ved, at vi enten får en IB eller point omkring de 70-75 med hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg meldt Boris og jeg til konkurrencer i foråret.

 

Indtil videre skal vi til:

Rønde d. 4/4

2x i Horsens d. 6/4

Og hedensted d. 17/5. Overvejer også at melde til d. 18/5. Men det er en lang køretur frem og tilbage 2 gange på en weekend. Så jeg går lige og tygger på den.

 

Og så går jeg og afventer hvordan min arbejdsplan bliver for helligdagene i foråret, så jeg kan se om der er nogle flere jeg kan melde til der.

 

Møder jeg nogle hf'er til de konkurrencer, jeg har meldt til? :-D

 

Jeg overvejer Horsens og Hedensted. Hvis det er kan du godt overnatte her - jeg bor 5 minutters kørsel fra Sannes Hundecenter. Johna er altid glad for gæster og Karla kan bare ryge i bur hvis hun bliver lidt for kællingeagtig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi og jeg har allerede været afsted til årets første to konkurrencer. I februar fik vi vores RØM-titel, og ved den første DcH-konkurrence i år vandt hun sin øvet klasse og i åben var der kun hunde foran som var til DM sidste år. Og dommeren kom med en kommentar om at i år ville blive et godt år.Planen er at hun skal stilles i Øvet til kredskonkurrencen i Hvalsø 16. maj, og så krydser jeg fingre for at vi forbedrer vores bedste resultat til DKK's DM. Det er et dobbeltstævne, og skal det ske, så er det der. Efter det skal hun først op i en DKK-konkurrence til august, hvor der er klubmesterskab i BCK. Debuten i Ekspert kommer nok ved BCK's julestævne(når der gælder DKK).I DcH må vi også stille i Øvet, men da jeg ikke har overført hendes DKK-resultater i øvet, og kun det ene resultat af de to hun har i DcH er over 90 point, så kan hun stille i øvet mindst to gange endnu. Så det gør vi 5/4 og 10/5. Planen er at få lidt mere go i hende. Hun har været så fed at gå med hele indendørssæsonen, og det håber jeg vi kan få med udenfor. Hun er heller ikke klar til en ekspert endnu, da hun ikke har tålmodigheden til at ligge stille i 2,5 minut endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kommer også til hedensted begge dage.

 

Derudover er der vist kun lunderskov og så måske Årslev.

Og en enkelt i DcH i maj.

 

Har været afsted en gang i år regner med det bliver et stille og roligt år - øvet i Dkk efter sommerferien og så håber jeg Kaia kan holde til den forbandede æresplads sidst på året så hun kan starte ekspert i DcH. Ellers tager vi det som det kommer.

 

Året står i uddannelsens tegn så der kommer ikke ret mange konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer Horsens og Hedensted. Hvis det er kan du godt overnatte her - jeg bor 5 minutters kørsel fra Sannes Hundecenter. Johna er altid glad for gæster og Karla kan bare ryge i bur hvis hun bliver lidt for kællingeagtig...

 

Det var godt nok et godt tilbud :-D

Tror måske, jeg vil tage imod det. Vi kan så altid se hvordan hundene reagerer på hinanden om dagen lørdag og hvis det er helt håbløst, kan vi bare køre frem og tilbage. Boris er en ret mild hanhund, så han er normalvis være meget omgængelig over for næsten alle andre hunde. Men en gang imellem forelsker han sig irrationelt og så er han bare en lille belastende tot overfor den anden hund. Men jeg kan straks se, hvis han begynder på den adfærd og så kan vi ligeså godt bare tage køreturen, frem for at forsøge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt nok et godt tilbud :-D

Tror måske, jeg vil tage imod det. Vi kan så altid se hvordan hundene reagerer på hinanden om dagen lørdag og hvis det er helt håbløst, kan vi bare køre frem og tilbage. Boris er en ret mild hanhund, så han er normalvis være meget omgængelig over for næsten alle andre hunde. Men en gang imellem forelsker han sig irrationelt og så er han bare en lille belastende tot overfor den anden hund. Men jeg kan straks se, hvis han begynder på den adfærd og så kan vi ligeså godt bare tage køreturen, frem for at forsøge :-)

 

Ellers kan de jo bare skiftes til at være i bur om aftenen. Det er der jo ingen af dem der dør af

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææh, endnu en tæt på mig. Skal da vist til at have luret lidt på den stævnekalender.

 

Ja synes faktisk der er rigtig mange i området - overvejer selv at starte i Horsens og skanderborg, men nu må vi se hvordan det går i Brædstrup - føler mig absolut ikke klar pt, men er jo næsten nødt til at starte på hjemmebane ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja synes faktisk der er rigtig mange i området - overvejer selv at starte i Horsens og skanderborg, men nu må vi se hvordan det går i Brædstrup - føler mig absolut ikke klar pt, men er jo næsten nødt til at starte på hjemmebane ;)

 

Vi kommer til Skanderborg (begge dage), men hopper Horsens over og tager til lydighed i Vejen i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det Dch konkurrence hos Sanne i maj? Det kunne være jeg skulle tage ud og kigge :-)

 

Det er Dkk.

 

Er der nogle af jer der starter i Brædstrup d. 23/3? Jeg stiller med Tea for første gang i øvet - så vi skal nok komme på glatis :)

 

Desværre ikke. Det er min arbejdsweekend.

 

Næææh, endnu en tæt på mig. Skal da vist til at have luret lidt på den stævnekalender.

 

Der er faktisk ret så mange i Jylland her i foråret også på forårshelligdagene.:-D

 

 

Men jeg har jo de der tossede arbejdstider.

Så 50 % af dem tæt på, bliver automatisk valgt fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle af jer der starter i Brædstrup d. 23/3? Jeg stiller med Tea for første gang i øvet - så vi skal nok komme på glatis :)

Jeg kommer også. Mingus skal prøves af i rally. Hidtil har han været den dygtigste hund hjemme, men en køter alle andre steder. Så det er lidt en test, nu hvor han virkelig er blevet træningsnarkoman. Vi nøjes med begynder.

 

Cajsa starter muligvis C-klasse, for første gang nogensinde :shock: Vi mangler stadig at få helt styr på apport og rundering, så det skal nok blive godt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer også. Mingus skal prøves af i rally. Hidtil har han været den dygtigste hund hjemme, men en køter alle andre steder. Så det er lidt en test, nu hvor han virkelig er blevet træningsnarkoman. Vi nøjes med begynder.

 

Cajsa starter muligvis C-klasse, for første gang nogensinde :shock: Vi mangler stadig at få helt styr på apport og rundering, så det skal nok blive godt :lol:

 

Det skal da nok gå godt - så længe man kan tage hundenes kreative løsningsforslag og køter tendenser med et smil :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et naivt spørgsmål. Jeg har aldrig meldt til en dch rally konkurrence, men overvejer en her i marts i Brædstrup.

Hvis der ikke står specificeret, at det er indendørs i beskrivelsen, kan jeg vel forvente, det er udendørs?

 

Ja, det ville jeg gå ud fra.

Der plejer at stå, hvis det f.eks. foregår i ridehus.

 

Vi havde en rigtig fin start på sæsonen i dag.

Da vi gik rundt til banegennemgangen i åben (første klasse) gik det op for mig, at vi siden DM i september kun har gået 3 hele baner ...

 

Åben gik fint.

Der gik lidt hoppebold i det, men ikke mere end at det kunne kontrolleres. Med to ommere (den ene 100% min skyld), er jeg fint tilfreds med 92 point. Liva har det med at blive bedre som sæsonen kommer i gang.

 

Champion var .... en udfordring.

Masser af højrehandling og nye skilte. Vi misser to skilte - jeg drejer til venstre hvor jeg skulle have været til højre og Liva laver snurretop i skift foran. To skilte må vi lave om - tunnel på højre side skal trænes og jeg skal lære at stille mig ordentligt, når jeg skal sende hende over et spring. 71 point blev det til.

 

Begge baner var lavet af en af mine absolut favoritdommere. De flød fantastisk godt og lå godt til Liva.

Dommeren er også altid god til at kommentere på vores samarbejde og Livas lyst til arbejde - også selvom hun bliver nødt til at trække lidt for hopperiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Collien og jeg fik også debuteret i årets første konkurrence dag, og lad os da bare sige at der er plads til forbedringer:blink:

Et lidt trangt ridehus med lidt trange baner gav lidt ekstra sværhedsgrad, men ellers fine baner med en god blanding af gammelt og nyt.

Startede med åben som gik ok, lidt hoppebold og lidt brummen (som hunden gør når hun lige skal give mig lidt modspil og egentlig måske ikke rigtig gider, meen nok skal gøre det) 88 point fik vi ud af det.. Ekspert, hm tja et par førerfejl førte til 77 point..

Næste konkurrence er først i april igen engang - skal også ud og starte lidt lydighed (B) nemlig:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...