Hop til indhold

Naturea Foder


Snefnug
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige købt min anden pose Naturea-foder, denne gang blev det den med fisk.

 

Jeg synes det er et super godt foder, mine hunde æder det hellere end gerne, ser godt ud og opfører sig pænt (men det er måske ikke foderet :mrgreen:)

 

Ved ikke om mine hunde er hårdtarbejdende, men de har ihvertfald ikke tendens til at blive fede og de virker ikke mere sultne på Naturea end på så meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt min anden pose Naturea-foder, denne gang blev det den med fisk.

 

Jeg synes det er et super godt foder, mine hunde æder det hellere end gerne, ser godt ud og opfører sig pænt (men det er måske ikke foderet :mrgreen:)

 

Ved ikke om mine hunde er hårdtarbejdende, men de har ihvertfald ikke tendens til at blive fede og de virker ikke mere sultne på Naturea end på så meget andet.

 

Tak for respons, godt at høre om dine erfaringer

min hund er stadig ikke vild med foderet, så bliver nød til at blande lidt Rc i , så glider det ned .

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for respons, godt at høre om dine erfaringer

min hund er stadig ikke vild med foderet, så bliver nød til at blande lidt Rc i , så glider det ned .

 

Hvis din hund ikke kan lide det, er det jo ikke et godt foder - til DIN hund! Der findes masser af andre kornfri varianter, så det er med at prøve sig lidt frem. Husk på, at hunden får sine vigtige vitaminer og mineraler gennem sit foder. Og ærlig talt, gad du spise kåldolmere hver dag, hvis du i virkeligheden ikke kunne lide det, men kun spiste det fordi du var møgsulten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund ikke kan lide det, er det jo ikke et godt foder - til DIN hund! Der findes masser af andre kornfri varianter, så det er med at prøve sig lidt frem. Husk på, at hunden får sine vigtige vitaminer og mineraler gennem sit foder. Og ærlig talt, gad du spise kåldolmere hver dag, hvis du i virkeligheden ikke kunne lide det, men kun spiste det fordi du var møgsulten?

 

Min hund kan ikke lide noget som helst foder, så fordi han mister lysten til at spise et bestemt foder efter 14 dage betyder det ikke at det er dårligt foder. Fodre jeg kun med RC mister han også lysten efter 14 dage. Sådan er han bare indrettet, det er godt foder ,forstået på den måde hans krop får det den har brug for.

Min hund er netop aldrig møg sulten, mad og hunde guf siger ham intet. Han kan leve ved at spise 2 gange om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund kan ikke lide noget som helst foder, så fordi han mister lysten til at spise et bestemt foder efter 14 dage betyder det ikke at det er dårligt foder. Fodre jeg kun med RC mister han også lysten efter 14 dage. Sådan er han bare indrettet, det er godt foder ,forstået på den måde hans krop får det den har brug for.

Min hund er netop aldrig møg sulten, mad og hunde guf siger ham intet. Han kan leve ved at spise 2 gange om ugen.

 

Og det kan du skråsikkert vurdere ud fra at den har fået Lidl foder, som du skiftede ud med RC og nu Naturea? Så ud fra hele 3 forskellige slags foder, kan du konstatere at det bare er sådan det er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, lidt logik:

 

En hund der kun spiser 2-3 gange om ugen er IKKE sund og rask. Yderligere vil det kræve så store mængder mad, at du udsætter hunden for en enorm risiko for mavedrejning.

 

Med min begrænsede viden om Lidl foder og RC, ved jeg dog at kødproteinet primært stammer fra kylling. Kunne det simpelthen være at din hund er møgtræt af kylling? Hvorfor ikke prøve en anden proteinkilde? Fx kan Acana, Orijen, Wolfsblut mm købes i små poser på et par hundrede gram. Så vidt jeg husker sender både Kingsmoor og Oliver's gratis prøveposer ved henvendelse. Lav din egen foderbar med ca. 5-6 varianter af gangen. På den måde kan du finde nogle typer som hunden synes smager godt (og din synes jo efter eget udsagn ikke at nyt er lig med lækkert). Køb små poser af de varianter den synes er bedst, og prøv dig frem.

 

En en enkelt eller to "fastedage" om ugen er ok, men alt andet er sundhedsskadeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, lidt logik:

 

En hund der kun spiser 2-3 gange om ugen er IKKE sund og rask. Yderligere vil det kræve så store mængder mad, at du udsætter hunden for en enorm risiko for mavedrejning.

 

Med min begrænsede viden om Lidl foder og RC, ved jeg dog at kødproteinet primært stammer fra kylling. Kunne det simpelthen være at din hund er møgtræt af kylling? Hvorfor ikke prøve en anden proteinkilde? Fx kan Acana, Orijen, Wolfsblut mm købes i små poser på et par hundrede gram. Så vidt jeg husker sender både Kingsmoor og Oliver's gratis prøveposer ved henvendelse. Lav din egen foderbar med ca. 5-6 varianter af gangen. På den måde kan du finde nogle typer som hunden synes smager godt (og din synes jo efter eget udsagn ikke at nyt er lig med lækkert). Køb små poser af de varianter den synes er bedst, og prøv dig frem.

 

En en enkelt eller to "fastedage" om ugen er ok, men alt andet er sundhedsskadeligt.

 

Han er sund og rask bare ikke naturlig sulten som andre hunde jeg har haft, du tager fejl mit rc foder består primært af oksekød og han bliver tilbudt frisk torsk flere gange om ugen , det kan han til nød spise. Han kommer fra et hjem hvor han skulle kæmpe for at få mad, og fandt så ud af sådan er det ikke her og spiser derfor mindre portioner og kan sagtens hoppe måltider over. Han er bare ikke til mad. Eller guffer. Kogt kylling kan også glide ned så han er helt sikkert ikke træt af kylling.

 

Og igen jeg kender selv bedst min hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok det var måske hellere ikke korrekt at han spiser to gange om ugen, ville skrive han spiser hver anden dag for det meste og nogle gange lidt mindre, men stadig han er i fin foderstand .dyrlægen er tilfreds med ham og som hun siger, hun har aldrig oplevet hunde som får tilbudt foder dø af sult. Han spiser når han føler behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen her som kender og bruger Naturea og hvad er jeres erfaringer over længere tid så som pels, afføring, vægt. kan hunden overhovedet lide foderet m.m ?? Jeg ved godt der findes flere varianter, men jeg har købt det med kylling.

 

OK, nu sprang kæden helt af for mit vedkommende! Du starter tråden med at spørge til en type foder, som du ikke kender - og når folk svarer, slutter du op med at forsvare det :hmm:

Hvordan ved du nu, at det ER det bedste for din hund, selvom den ikke vil spise det? :confused:

Jeg er helt enig med Anne i, at en hund der ikke vil spise (al slags mad?) ikke kan være en sund hund ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg synes personligt, at det er unormalt for en lab/schæfer hund kun at spise hver anden dag?

 

Det lyder ikke sundt i mine ører?

 

Nu har jeg to labber der spiser ALT. Så ingen problemer her - vi holder en fest både morgen og aften når der skal spises ;-) Men derfor vælger jeg alligevel det foder som MINE hunde har det bedst på.

Min den gamle har lidt allergi derfor har vi fundet et foder (hills) der passer til ham. Ikke det mærke JEG ville vælge men det er jo hunden der skal trives på det ;-)

 

Der kan købes små prøve poser af diverse foder-mærker - prøv det og se om det ikke skulle være noget din hund kan lide ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Christinakurtsen

Med frygt for at denne tråd er helt død, vil jeg komme med et input. Jeg kender alt for godt det med at foderet keder hunden efter en periode, de bliver ikke ligeså begejstrede, når det er det samme mad hver eneste dag. Jeg skifter næsten smag hver gang, jeg handler hos Faunakram , og selvom de har en smart abonnementsaftale, som klart ville være nemmest, skifter jeg imellem produkterne. Det er en succes her - men som andre også skriver, så skal man prøve sig frem. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...