Hop til indhold

Naturea Foder


Snefnug
 Share

Recommended Posts

Jeg er ny herinde, men ikke ny i hunde verden. Jeg har tidligere haft labrador, har nu en schæfer/lab. blanding.

Da det er en arvehund ved jeg han har spist Lidl det billige foder til start, da vi overtog ham skiftede vi til RC og det fungerede fint. Pludselig fik han meget tynd mave i 14 dage kom i behandling og så fik jeg lyst til at prøve et andet mærke og fik anbefalet Naturea.

 

Er der nogen her som kender og bruger Naturea og hvad er jeres erfaringer over længere tid så som pels, afføring, vægt. kan hunden overhovedet lide foderet m.m ?? Jeg ved godt der findes flere varianter, men jeg har købt det med kylling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ny herinde, men ikke ny i hunde verden. Jeg har tidligere haft labrador, har nu en schæfer/lab. blanding.

Da det er en arvehund ved jeg han har spist Lidl det billige foder til start, da vi overtog ham skiftede vi til RC og det fungerede fint. Pludselig fik han meget tynd mave i 14 dage kom i behandling og så fik jeg lyst til at prøve et andet mærke og fik anbefalet Naturea.

 

Er der nogen her som kender og bruger Naturea og hvad er jeres erfaringer over længere tid så som pels, afføring, vægt. kan hunden overhovedet lide foderet m.m ?? Jeg ved godt der findes flere varianter, men jeg har købt det med kylling.

 

Synes ikke jeg kan google mig frem til foderet:vedikke:

 

Men prøv det, husk at skifte langsomt over, og giv evt. zoolac, paraghurt eller lign. som støtte til maven når du skifter. Jeg synes at de negative sider ved foder viser sig ret hurtigt, efter et par uger, hvorimod det tager 6-8 uger før man fx kan se om pelsen bliver super lækker. Giv i øvrigt fiskeolie eller koldpresset rapsolie for pelsen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke jeg kan google mig frem til foderet:vedikke:

 

Men prøv det, husk at skifte langsomt over, og giv evt. zoolac, paraghurt eller lign. som støtte til maven når du skifter. Jeg synes at de negative sider ved foder viser sig ret hurtigt, efter et par uger, hvorimod det tager 6-8 uger før man fx kan se om pelsen bliver super lækker. Giv i øvrigt fiskeolie eller koldpresset rapsolie for pelsen:5up:

 

Mærkeligt du ikke kan google dig frem det har jeg selv gjort, jeg må jo desværre ikke sætte foto ind af foderet, ellers havde jeg gerne gjort det. prøv kig på de sunde dyr der fandt jeg det, staver du det rigtigt .

 

Jeg ved godt man skal skifte langsomt over, men det har slet ikke været nødvendigt her, han gik fra tynd splat mave til fast afføring på 2 dage , efter han fik Naturea foderet. Det var mere for at høre andres erfaring af foderet

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Giv i øvrigt fiskeolie eller koldpresset rapsolie for pelsen:5up:

 

Det prøvede jeg også en overgang - inden forskel.

 

Hvis foderet indeholder hvad det skal er der ingen grund til at give tilskud. jeg tror de 2 pågældende olier feder mere end de mætter og er overflødige til en normal sund og rask hund.

 

Jeg har ingen erfaringer med natura, men hvis ikke det er en meget aktiv hund mener jeg der er for meget protein og for meget fedt i produktet. Og med aktiv mener jeg en rigtig arbejdshund, som præsterer mange timer hver dag, på jagt, eftersøgninger, hyrdehund osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det prøvede jeg også en overgang - inden forskel.

 

Hvis foderet indeholder hvad det skal er der ingen grund til at give tilskud. jeg tror de 2 pågældende olier feder mere end de mætter og er overflødige til en normal sund og rask hund.

 

Jeg har ingen erfaringer med natura, men hvis ikke det er en meget aktiv hund mener jeg der er for meget protein og for meget fedt i produktet. Og med aktiv mener jeg en rigtig arbejdshund, som præsterer mange timer hver dag, på jagt, eftersøgninger, hyrdehund osv.

 

Han er ikke som sådan en arbejdshund, vi træner og lufter hver dag, men nu ser vi, min hund´s bror får samme foder og uden problemer, så tror ikke der er noget i vejen for det ikke er godt nok til min hund.

Kold presset raps olie er ikke godt til hunde med tendens til løs mave, det giver endnu mere løs mave.

Lakseolie har vi brugt lige da vi overtog ham, men han er kræsen så det nægter han at spise. og selv uden ekstra olie i maden har han utrolig flot pels, folk kommenterer tit og spørger hvad vi gør for at få sådan en flot pels, tja rigtige foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er nu ikke altid en garanti. En lille terrier vi passer er sindssygt flot i pelsen, virkelig skinnende, og han lever af pedigree dåsemad, det er alligevel noget af det mest ulækre jeg har hældt op i en foderskål :badr:

 

Det er jo også hvordan vi tolker det vi ser. Uanset om du synes det pågældende foder er ulækkert, kan det jo sagtens være er super godt foder. At pelsen er flot viser da i det mindste at foderet ikke er ringe, hvis ellers hunden også er veltilpas og har orden på maven.

 

At hundefoder skal være tiltalende for et menneske er ikke et særlig godt kriterie, efter min mening.

 

Snefnug, jeg mener ikke at foderet ikke er godt nok, måske nærmere at det er for "tæt" forstået på den måde at der skal en relativ lille mængde til for at dække hundens behov. Mindre end der skal til for at den er passende "ikke sulten", hvilket så kan føre til at den selv søger føde eller du giver den så meget at den smider en stor del ud igen eller bliver fed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo også hvordan vi tolker det vi ser. Uanset om du synes det pågældende foder er ulækkert, kan det jo sagtens være er super godt foder. At pelsen er flot viser da i det mindste at foderet ikke er ringe, hvis ellers hunden også er veltilpas og har orden på maven.

 

At hundefoder skal være tiltalende for et menneske er ikke et særlig godt kriterie, efter min mening.

 

Snefnug, jeg mener ikke at foderet ikke er godt nok, måske nærmere at det er for "tæt" forstået på den måde at der skal en relativ lille mængde til for at dække hundens behov. Mindre end der skal til for at den er passende "ikke sulten", hvilket så kan føre til at den selv søger føde eller du giver den så meget at den smider en stor del ud igen eller bliver fed.

 

det er den slags der gladeligt deklarerer en masse skidt, som f.eks. "various sugars"... tror umuligt det kan omtales som godt, uanset hvor lidt eller meget foderreligiøs man er. Jeg er ellers ikke fanatisk, overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er den slags der gladeligt deklarerer en masse skidt, som f.eks. "various sugars"... tror umuligt det kan omtales som godt, uanset hvor lidt eller meget foderreligiøs man er. Jeg er ellers ikke fanatisk, overhovedet.

 

Men nu talte du jo om hvordan det så ud når du hældte det op ikke hvad du havde læst på deklarationen. Jeg hører så nok til dem der mener man lærer mest ved at kigge på hvordan hunden har det på det foder den får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu talte du jo om hvordan det så ud når du hældte det op ikke hvad du havde læst på deklarationen. Jeg hører så nok til dem der mener man lærer mest ved at kigge på hvordan hunden har det på det foder den får.

 

ja ok, jeg har fodret hundredevis af hunde, med rigtig meget forskelligt mad, gennem de sidste 6 år, så det er længe siden jeg læste deklarationen, så det var ikke noget der chokerede mig. Men synes alligevel bare det er så ulækkert, at jeg ikke kan forstå folk kan få sig selv til det.. det er vel fair nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også kallun er ulækkert men jeg tror stadig det er godt hundemad. Tror ikke det ændrer sig af at man har fodret flere tusinde hunde:blink:

 

det er ulækkert på en helt anden måde, trust me! :lol:

 

skrev vist flere hundrede, ikke tusinde :lol: Det er jo bare min mening om et foder jeg synes er vildt klamt, og det er skam ikke første gang jeg har set en hund som ser fin ud, på noget jeg ikke engang ville fodre til kloakrotter, sådan er verden jo fuld af overraskelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er nu ikke altid en garanti. En lille terrier vi passer er sindssygt flot i pelsen, virkelig skinnende, og han lever af pedigree dåsemad, det er alligevel noget af det mest ulækre jeg har hældt op i en foderskål :badr:

 

Du misforstår nok, jeg mener det rigtige hundefoder der passer til MIN hund, Så er pedigree dåsemad det rigtige forder for den hund, det er individeuelt for hver hund, hvad der er det rigtige foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo også hvordan vi tolker det vi ser. Uanset om du synes det pågældende foder er ulækkert, kan det jo sagtens være er super godt foder. At pelsen er flot viser da i det mindste at foderet ikke er ringe, hvis ellers hunden også er veltilpas og har orden på maven.

 

At hundefoder skal være tiltalende for et menneske er ikke et særlig godt kriterie, efter min mening.

 

Snefnug, jeg mener ikke at foderet ikke er godt nok, måske nærmere at det er for "tæt" forstået på den måde at der skal en relativ lille mængde til for at dække hundens behov. Mindre end der skal til for at den er passende "ikke sulten", hvilket så kan føre til at den selv søger føde eller du giver den så meget at den smider en stor del ud igen eller bliver fed.

 

Undskyld men jeg syntes det er sort snak det jeg har markeret, det er ikke for at være nedladende, men det giver ikke mening/forståelse for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man bruger et meget "tæt" foder - et foder beregnet til hårdtarbejdende hunde til en hund med lavt aller almindeligt aktivitetsniveau skal det en ret lille fodermængde til for at dække hundens næringsmæssige behov og den relativt lille foder mængde er så måske ikke nok til at din hund bliver passende mæt. Det kan være at en daglig portion påp fx. 300 g vil kunne dække næringsbehovet men at hunden først er mæt når den får 350 g.

 

Hvis du bruger et foder med 32% protein og 20 % fedt skal der en mindre mængde foder til end hvis du brugte et foder med 25 henholdsvis 15 %.

 

Det gælder om at finde noget der er passende til din hund.

 

Jeg bruger et tættere foder om vinteren i jagttiden end resten af året til mine jagthunde. Samme foder mærke men maintenence udenfor jagttiden og high performance i jagt tiden.

 

giver det mening nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man bruger et meget "tæt" foder - et foder beregnet til hårdtarbejdende hunde til en hund med lavt aller almindeligt aktivitetsniveau skal det en ret lille fodermængde til for at dække hundens næringsmæssige behov og den relativt lille foder mængde er så måske ikke nok til at din hund bliver passende mæt. Det kan være at en daglig portion påp fx. 300 g vil kunne dække næringsbehovet men at hunden først er mæt når den får 350 g.

 

Hvis du bruger et foder med 32% protein og 20 % fedt skal der en mindre mængde foder til end hvis du brugte et foder med 25 henholdsvis 15 %.

 

Det gælder om at finde noget der er passende til din hund.

 

Jeg bruger et tættere foder om vinteren i jagttiden end resten af året til mine jagthunde. Samme foder mærke men maintenence udenfor jagttiden og high performance i jagt tiden.

 

giver det mening nu?

 

Ja det giver fint mening nu, min hund er sådan indrettet at han kun spiser hver anden dag og det har han altid gjort, så han kan tillade sig at spise sig godt mæt og får alt det han kan spise og alligevel bliver han ikke fed, han er lige som han skal være.

så længe han trives og hans pels og afføring er fin, giver vi Naturea en chance.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo en interessant vinkel om man vil følge naturens orden og kun fodre sjælden og så til gengæld lade den æde alt det den magter eller om man, som jeg, stort set aldrig lader hundene spise sig så mætte at de ikke vil spise mere hvis de får det tilbudt. Der kan sikkert siges for og imod.

 

For mig er det praktisk i jagttiden at hunden aldrig har fyldt og især overfyldt mave. Fyldt vom giver nedsat tempo og risiko for mavevending. Derudover mener jeg det er en god oplevelse for mine hunde når de får mad fordi de er glade for det og passende sultne ved spisetid. Den gode oplevelse får de så 2 gange dagligt, men yderst sjældent oplevelsen af at spise til de ikke orker mere. Det sker kun når de får store knogler at hygge med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo en interessant vinkel om man vil følge naturens orden og kun fodre sjælden og så til gengæld lade den æde alt det den magter eller om man, som jeg, stort set aldrig lader hundene spise sig så mætte at de ikke vil spise mere hvis de får det tilbudt. Der kan sikkert siges for og imod.

 

For mig er det praktisk i jagttiden at hunden aldrig har fyldt og især overfyldt mave. Fyldt vom giver nedsat tempo og risiko for mavevending. Derudover mener jeg det er en god oplevelse for mine hunde når de får mad fordi de er glade for det og passende sultne ved spisetid. Den gode oplevelse får de så 2 gange dagligt, men yderst sjældent oplevelsen af at spise til de ikke orker mere. Det sker kun når de får store knogler at hygge med.

 

Jeg foder skam hver dag, han spiser bare ikke hver dag. Jeg har ingen jagthund, så hvad jæger gør og hvordan de fodre deres hunde, er for mit vedkommende uvedkommende. Du får det til at lyde som om jeg mishandler min hund fordi 1. du tror han ikke får mad hver dag, hvilket han gør, 2 jeg giver ham det mad han "orker" at spise, hvilket jo ikke betyder han æder mange flere krus mad om dagen , jeg ved godt at hunde kan få mavedrejninger, og han spiser derfor mindre portioner af gangen med pauser ind i mellem. 3. at han ikke får en god madoplevelse fordi han vælger ikke at spise hver dag. 4. han tygger ikke store knogler fordi han tygger dem til splinter og æder dem rub og stub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvorfor du opfatter det jeg skriver sådan. Det må være noget inde i dit eget hoved. Jeg end ikke antydet at du ikke behandler din hund godt. Slut herfra.

 

tak det var rart, du har meget travlt i alle debatter med at hovere og det er kun DIN måde der er den rigtige

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...