Hop til indhold

Erfaringer med Plaqueoff


PBC
 Share

Recommended Posts

Som overskriften hedder er der nogen der har prøver Plaqueoff og kan dele erfaringer.

 

http://www.petdreams.dk/plaqueoff-sunde-taender-og-tandkob-pa-din-hund.html

 

Hvilke tyggeting er absolut bedst til at minimere belægninger på hundenes tænder. jeg bruger tørret kallun, men det holder ikke tænderne på de 2 gamle piger rene nok, efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det virkede godt på dårlig ånde hos mysla. Og som forebyggende foranstaltning. Hun får meget let belægninger. Børste tænder er dog det mest effektive

 

Af tygge ting er rigtige knogler nummer et. Sådan et knæ eller hofte led efter gnaver igennem. Nakke sener er også gode og vildt hårde. Og de der rugbrøds kiks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det hver dag, og synes det holder belægningerne nede efter en tandrensning for ca. 1 år siden :lol: Men jeg børster stadig tænder på ham en gang imellem.

 

Af tyggeting bruger jeg de forskellige tørrede former for kød osv. Tyre-tissemænd og nakkesener er rigtig gode. Det jeg går efter er de varianter der skal tygges længe på, selvom man er en stor hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har også brugt det i en meget lang periode - dog uden et godt resultat syntes jeg. Det skal lige siges at min ene beagle har en tandkøds sygdom der hedder epulis - derfor er det kun tandbørstning og lidt tygge ting som er vejen frem.

 

Af tygge ting bruger jeg de helt tynde "Chips" lavet af det hvide oksehud eller elg skind - det klipper jeg i passende strimler med en stål saks og så får beaglerne sådan en strimmel at gumle på. Andre gode tygge ting er de her 8 i en (hedder de vist nok) hvor der er sådan et tørret stykke kyllinge filet inderst inde. Kanin ører er dog det største hit her i huset - de er meget fedtfattige og allergi venlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her virker det så godt at man kan se når vi er løbet tør. Altså der kommer mere belægningen på de helt bagerste kindtænder.

Vi har prøvet en billigere variant, en efterligning af PlaqueOff, også her blev tænderne pænere da vi skiftede tilbage igen.

 

Ovenstående gør sig gældende ved begge hunde.

 

Da da vi fik Mollie kommenterede dyrlægen at vi seriøst skulle gå i gang med tandbørstningen, ellers ville hun skulle have en tandrensning inden for 6mdr.

 

Vi gik i gang med PlaqueOff og supplerede med tandbørstning når vi huskede det (2-3 gange om ugen) og nu får hun ros for tænderne.

 

Jeg påstår ikke at det er er mirakelprodukt, men det hjælper hos os langt hen af vejen med at holde deres tænder flotte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær opmærksom på, at du kan få langt billigere varianter af plaque-off - det hedder gerne noget med Kelp, eller check hvad den alge i plaque-off s latinske navn er (kan ikke huske det lige nu) og så igang med at google - ofte kan man spare 60-80% i forhaold til det langt dyrere plaque-off og få samme effekt. Jeg bruger Kelp og det virker på mine 4 hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Har brugt det nu i en periode til begge hunde, men nogen egentlig forandring synes jeg ikke at have oplevet.. Er nu løbet tør og er ikke sikker på at det bliver købt hjem igen - medmindre jeg kan se at det bliver værre.. Tandbørstning må jeg indrømme at jeg er rigtig dårlig til, men de får ofte grise, lamme/kaninøre samt andre naturlige snacks

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...