Hop til indhold

Ella søger nyt hjem


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ella er en smuk men meget megt forsigtig og reserveret tæve på 4 år. Hun er 3/4 border collie og 1/4 labrador.

 

Hun har været vant til at være havehund og går ikke pænt i snor. Hun kan gå løs og holder sig tæt ved ejer når man hår med hende.

 

Bortset fra trækkeriet i snoren er meget sød og velopdragen, meget stille og rolig, men som sagt også meget reserveret og forsigtig. Hun har ingen aggression eller lign overfor andre hunde, men bryder sig ikke om den og gemmer sig som regel hvis de opsøger hende.

 

Hun bor i et hjem med en anden hund og har efterhånden taget permanent ophold i kælderen så hun slipper for den :-(

 

Hun kan sidde i bur i bilen uden bøvl, være alene hjemme uden at ødelægge noget, men kan af og til have uheld på gulvet.

 

Hun vil ikke egne sig til en familie med mange hunde eller små børn, da hun reagerer med at gemme sig hvis der sker for meget i huset.

Optimalt skulle hun ud på landet, gerne hos et ældre ægtepar, hvor der ikke er for meget at forholde sig til. I nuværende hjem er der mange familiemedlemmer, bærn og børnebørn, hunde og gæstehunde der kommer og går. Det er simpelthen for meget for hende...

 

På trods af hendes border collie gener er Ella ikke et træningsemne. Hun kan sagtens overskue at træne små tricks og ting derhjemme, men en træningsplads ville være et mareridt for hende.

 

Ella foræres væk til en familie der vil være gode ved hende og kan rumme en lidt "sart" hund.

 

Har desværre ikke super mange gode billeder af hende, men her er lidt. Ella er den lysebrune langhårede.

image.jpg

Og en lille video med hende og mine to

[video=youtube_share;NTV1ugj4-zs]

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Nååå, hvor er hun sød, var lige ved, at sige, at hun gerne måtte flytte ind her, men her er jo også andre hunde og Tulle kan godt være en lille pesti ;)

 

Er hun en meget aktiv hund ?...tænker, at jeg vil spørge min søster, om ikke hun skal have hund igen, men hun går godt nok på arbejde... men hun bor er alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nej hvor er hun kær, ville også sige hun kunne flytte ind her :lun: men med mine to drenge-labber går det ikke, men hold da op en smuksak, krydser virkelig fingre for hun får et dejligt hundehjem!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det er drønærgerligt at hun er som hun er. Som I kan se er hun meget glad for mine hunde, som ca de to eneste hunde i verden, men hun kan ikke håndtere at komme med rundt - det ville være et mareridt for hende at skulle på en stævneplads fx. For ellers var hun bare flyttet ind her som hygge-havehunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du beskriver hende som "havehund", betyder det at hun er for sky til at gå tur og der møde andre hunde?

Jeg gik et par timer dagligt med min gamle hund, på et område, hvor der også kunne gå løse hunde, kan hun det??

 

Hun kan godt gå tur, men ville ikke synes at fritløbssteder med andre hunde var sjove... Hun bryder sig generelt ikke om ting hun ikke kender, om det så måtte være hunde, mennesker eller ting. Jeg har hende med i skov og på strand med mine to og det elsker hun, men helst på øde områder, aå hun ikke skal forholde sig til for meget...

 

Jeg ville nok kalde hende "autist". Fremmede ting går hun i spåner over og for mange ydre stimuli også selvom de er kendte - fx en stor familiefrokost med børn og børnebørn - så kan hun heller ikke håndtere det.

hun reagerer ikke udad - så dvs ingen aggression - men indad... Hun gemmer sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Har Ella fået nyt hjem? Mvh Dorthe

 

Ellas far gik i spåner over tanken om at omplacere hende. Så de har omorganiseret deres liv en del, for at se om de ikke kunne få "plads" til Ella. På trods af deres anden hund (nummer to hund var ikke deres valg, men deres søn efterlod den til pasning og hentede hende aldrig rigtigt igen)...

 

Så lige PT ser det ikke ud til at Ella får et nyt hjem. Jeg lukker tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...