Hop til indhold

Min hund vælger andre frem for mig!:(


Gæst Kenzo2003
 Share

Recommended Posts

Gæst Kenzo2003

Hej med jer...

 

Jeg har en cavalier han hvalp på 9 mdr..... Når jeg er på besøg hos min far, kan jeg slet ikke komme i kontakt med min hund, han vil ikke sove på gulvet, han sidder hele tiden hos min far, han lyster ikke når man kalder, og han piver når han går!😓

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, så håber nogen af jer kan hjælpe mig!🐶

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du ikke beskrive, hvornår du fik din hvalp, hvor han er købt, stor/lille kennel/privat osv. Hvad du foretager dig med ham af sjove ting . Hvordan jeres dagligdag er osv.

Dit spørgsmål med at han fravælger dig vil nok lyde underligt for mange og uden yderligere oplysninger vil det nok være svært at hjælpe.

Men et eller andet er klart gået galt for jer. Og det skal da rettes straks.

Skriv evt om du har erfaring med hvalpe i forvejen, om du har stort temperament, hvis han laver noget uønsket, og lidt om dine forventninger til at vælge en cavalier.

Så tror jeg flere rutinerede hundeejere vil komme på banen her. Håber at høre nærmere om din smuksak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kenzo2003

Altså jeg købte min hvalp for 6 måneder siden altså jeg har haft ham ca et halvt år! Han er købt på Cavalierbyen. Vi går lange ture og leger meget sammen og der virker han meget glad. Jeg har ikke et stort temperament, jeg har aldrig haft hund før, men min famile (morfar, mormor osv) har altid haft hund, og jeg har valgt en cavalier fordi at jeg har mange venner som har den race, og den skulle være let at tage sig af..... Men han er også glad og høre efter når vi er hjemme, men når vi tager over til andre er jeg bare en flue på væggen for ham!:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu har jeg cavalier, og hun har nogle mennesker i sit liv, et par af mine venner, som hun forguder, for de har været i hendes liv lige fra hun var lille.

Vil ikke sige hun fravælger mig, men når jeg er sammen med dem bliver hun så glad og vil opsøge dem og ligge hos dem, og kan også godt finde på at pive når vi går fra dem igen. Det er langt fra alle, men en gruppe særlig udvalgte mennesker som hun er ekstremt knyttet til. Hun hører godt nok efter hvad jeg siger, men er jo også det ældre end din hund. Og jeg er bestemt ikke i tvivl om at hun er "min" for hun er meget knyttet til mig. Men tror du ikke bare det kan handle om noget i stilen, at han bliver så glad for at se din far at han fokuserer meget på ham i situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke en cavalier men en gårdhund, og hun har siden hun var hvalp eeelsket min mormor helt enormt! Hvis vi er i samme rum, finder hun ikke ro før vi sætter sammen med hende begge to :lol:

 

Izzie ved at jeg er der hver dag, så derfor vil hun helst blive ved mormor hele tiden når vi er sammen med hende :lun: det betyder ikke at hun elsker mig mindre eller at hun vælger min mormor frem for mig. Tror bare hun tænker at jeg altid er der, så hendes anden store kærlighed må være vigtigst lige nu :hmm: :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:snusendehund:Men kan det ikke bare være sådan at TS `far "bare" tiltrækker hunde mere ? er sådan en person som hunde er vilde med ? , min Ollie er fks MEGET kontaktsøgende , mens Tot modsat er meget reserveret og helst er " fri " for mennesker han ikke kender, nogen gange også for dem han kender - det kan ( for nogle af mine venner ) være en stor anerkendelse at få lov at kæle ham , men jeg tror nogle mennesker tiltrækker hunde mere end andre .:sut:

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg synes at du skulle melde dig til noget hundetræning.

 

Både fordi du ikke har så meget erfaring med hunde, ---men også fordi lige netop det med at du og din hund skal løse nogle opgaver sammen, det kan gøre jeres bånd meget stærkere.

 

Opgaverne drejer sig først og fremmest om at forstå hinanden. Om at din hund lærer, hvad du ønsker af ham. Og at DU lærer og forstå hvorfor han måske ikke lige gør som du forventer eller ønsker.

 

Når I forstår hinanden bedre, så kan du også bedre se, hvad der skal til for at det også er DIN hund, når I er på besøg.

Sandsynligvis kommer den del helt af sig selv... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...