Gæst Kirsten68 Skrevet April 8, 2014 Rapporter Share Skrevet April 8, 2014 Hej Jeg har fundet et par bloddråber rundt omkring som jeg mistænker at være fra min tæve. Det er sandsynligt at det er pga løbetid, men hun er ikke hævet op og min hanhund virker ikke interesseret i hende Kan det evt. være pga blærebetændelse, selvom hun ikke viser tegn på at have det? På forhånd tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret April 8, 2014 Rapporter Share Besvaret April 8, 2014 Det er nok løbetid, min den ene tæve hæver ikke op, før et par dage inden ægløsning (som hun havde i går og i dag), lige nu er hun på dag 16 og min hanhund er ikke interesseret endnu, så regn med at det er løbetid, og at du har en fornuftig hanhund, med styr på "sagerne" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kirsten68 Besvaret April 8, 2014 Rapporter Share Besvaret April 8, 2014 Det er nok løbetid, min den ene tæve hæver ikke op, før et par dage inden ægløsning (som hun havde i går og i dag), lige nu er hun på dag 16 og min hanhund er ikke interesseret endnu, så regn med at det er løbetid, og at du har en fornuftig hanhund, med styr på "sagerne" :blink: Ok Lige et spørgsmål mere. Jeg har prøvet at dyppe hende med et håndklæde for neden, men der kom ikke noget blod på. Jeg har ikke set hende gøre sig ren, men burde der ikke være kommet lidt blod på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
jukl Besvaret April 9, 2014 Rapporter Share Besvaret April 9, 2014 Det kan måske også være din hanhund som bløder lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret April 9, 2014 Rapporter Share Besvaret April 9, 2014 Det kan måske også være din hanhund som bløder lidt.Nu er jeg bare nysgerrig - hvorfor skulle en hanhund bløde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 9, 2014 Rapporter Share Besvaret April 9, 2014 Det er nok allerførste løbetidsdag.. Så kommer der kun lidt blod. Og så er det ikke sikkert, at der lige kommer blod idet du tørrer hende med et håndklæde. Hvis blodet er helt rødt og ikke særligt gennemsigtigt, så er det nok ikke blærebetændelse. Blodet fra en blærebetændelse er blandet med urin. Din tæve behøver overhovedet ikke være hævet. Slet ikke i de første dage. Er det hendes første løbetid? Hvad er det for en race/blanding, du har? Hos små hunde kan der være så lidt blod, så man helt overser det de første dage... -----En hanhund kan jo få skrammer forskellige steder, eller blærebetændelse..... Men jeg tror altså, at det ER løbetid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 9, 2014 Rapporter Share Besvaret April 9, 2014 Min den yngste er lige gået i løb. Ville ikke ane det hvis det ikke var fordi jeg har fundet 3 dråber blod på gulvet og et par dråber på lagnet hvor hun har sovet... Det er hendes tredje løbetid, men hun hæver meget lidt... Først omkring højløbet er det faktisk til at se på hende. Og hun bløder næsten ikke. Tror ikke jeg ville få blod på en klud pt hvis jeg tørrer hende, måske om et par dage.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts