Hop til indhold

Godbidder til den kræsne hund


tjikson
 Share

Recommended Posts

Savner lidt ideer til godbidder :hmm: Syntes snart jeg har prøvet alt med Alba.. Selv småklamme godbidder :mrgreen:

 

Hun gider ikke spise:

Menneskerester (med undtagelse af engelsk bøf :roll:)

Tørrede fisk + griseører

Diverse "discount" godbidder

Tørret lever

Diverse hundestænger..

 

Hun kan spise med totalt mangel på begejstring: Olivers traningsbites og kattestænger :stupid:

 

 

Der kan da blive mange godbidder af en engelsk bøf...:slem:

 

 

Da Silke var yngre og vi gik til lydighedsprøver, så stegte jeg altid en oksecuvette dagen før vi skulle op til prøve.....

Så vidste Silke, hvad klokken var slået.

Og røde cuvettebidder er geniale til træning, for de svupper ned på et sekund. Og så er det også dejligt at komme hjem til nem varmemad når man har været til prøve..

 

Nu tåler Silke ikke mere ko. Så nu får hun kun gris og koteletter som godter. Jeg køber et stykke kamsteg. Skærer svær og evt. ben af det. Og skærer stegen ud til tykke koteletter. Steger dem så de bliver røde indeni for at bevare saften, -skærer dem over i halve og fryser dem ned.

Så har vi en halv kotelet daglig til godbidder. Det er nok til Silke... og til kvarterets hunde, der omtrent vil hoppe på snuden for at få lov til at smage..... Ejerne er tit overraskede over, hvor lydige deres hunde er.... Men alligevel gider de ikke selv stå og stege koteletter til hunden:mrgreen:..

 

Nåh, ja... sværen steger jeg som flæskesvær i ovnen. Uden salt. De er glimrende tyggeknas for en lækkersulten hund. De ryger ned på sekunder. Silke får en godteskål i sofaen til TV-avisen om aftenen: Et stykke kogt og tørret svinehjerte. En flæskesvær med lidt vedhængende tørret kød. 50g af hendes allergifoder. Og nogle kiksestumper bagt af kartoffelmel, suppe fra hjerterne og fedt fra tørringen af flæskesværene.. Intet går da til spilde her i huset.

---Jeg tror også, at det skærper Silkes interesse, at hun nogle gange må ligge og sulte og snuse til at jeg laver alle lækkerierne. Hjemmetilberedning fremmer interessen.. I dag har vi lige bagt hundekiks. :-D

 

--Færdigkøbte godter er enten fulde af ubestemmelige ting, eller de er harske og kedelige inden man får dem hjem.

 

Det, jeg laver selv, ligger i fryseren, så det er så frisk som muligt til vi skal bruge det. Også flæskesværene og de tørrede hjerteskiver.

 

De tørrede ting, man kan købe, er enten fyldt med konservering og ting, der skal undgå at fedtstofferne bliver harske, --eller de er bare harske...

De fleste hunde er ligeglade. Men sundt er det ikke. Og det er i hvert fald slet ikke pengene værd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun leger sjældent og slet ikke rigtig med ting endnu.. Det er hun kun ved at lærer... Hun spiser sin mad, hvis vi kaster den udover gulvet.. (hunstår stadig af, hvis man prøver på græs.. Hun er dog blevet glad for at gå og snuse rundt på egen fod :lun: Men ellers er hun fuldstændig blank som en hvalp. . Dog med den biting, at hun er utrolig utålmodig og bekymret? ? For om hvad hun må og ikke må (vi har aldrig skældt hende ud)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun leger sjældent og slet ikke rigtig med ting endnu.. Det er hun kun ved at lærer... Hun spiser sin mad, hvis vi kaster den udover gulvet.. (hunstår stadig af, hvis man prøver på græs.. Hun er dog blevet glad for at gå og snuse rundt på egen fod :lun: Men ellers er hun fuldstændig blank som en hvalp. . Dog med den biting, at hun er utrolig utålmodig og bekymret? ? For om hvad hun må og ikke må (vi har aldrig skældt hende ud)

 

Kopierer hun ikke de andre? Johna har lært nærmest al aktiveringshalløj af at se på Karla - lige med undtagelse af spillene, for der bliver Karla utålmodig og åbner dem for hende :lol:

 

men fodersøg, foderbolde, foder i flaske osv det har hun lært via observation...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kopierer hun ikke de andre? Johna har lært nærmest al aktiveringshalløj af at se på Karla - lige med undtagelse af spillene, for der bliver Karla utålmodig og åbner dem for hende :lol:

 

men fodersøg, foderbolde, foder i flaske osv det har hun lært via observation...

 

Cavalierne bor ikke her, men hos mine forældre.... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har nok ikke noget bud for mine får kun almindeligt tørfoder - dog af andre variationer end det hoved foder de får.

Men jeg køber da lidt ekstra til dem, som de får i ny og næ

 

I øjeblikket er det tørret andebryst som jeg klipper i mindre stykker og så de her: http://www.regalpetfoods.dk/pl/Tungodbidder_177.aspx

http://www.regalpetfoods.dk/pl/Lammesticks_span_style_color_ff6f27_padding_span__188.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gravhund er heller ikke synderligt madmotiveret, men der er én ting, der altid virker: Tørret kallun! Han vil hoppe på tungen for det - men tror også, at det hjælper, at vi KUN bruger det sparsomt, dvs. at det opleves som nogen "særligt" for ham at få det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun leger sjældent og slet ikke rigtig med ting endnu.. Det er hun kun ved at lærer... Hun spiser sin mad, hvis vi kaster den udover gulvet.. (hunstår stadig af, hvis man prøver på græs.. Hun er dog blevet glad for at gå og snuse rundt på egen fod :lun: Men ellers er hun fuldstændig blank som en hvalp. . Dog med den biting, at hun er utrolig utålmodig og bekymret? ? For om hvad hun må og ikke må (vi har aldrig skældt hende ud)

 

Jeg tænkte nok hun lød som sådan en. Hun tror ikk hun må noget og hun ved ikk hun kan noget og hun forstår ikke konceptet i at få noget fordi hun gør noget. Og det er det sidste jeg tror i langsomt skal lære hende. Ikke nødvendigvis som du ville gøre md en hvalp med at motivere med noget lækkert me mere ved at sørge for at hendes adfærd har positive konsekvenser når hun gør noget bestemt. Det kan være at hun går til døren når hun skal ud, så roses hun meget for det og lukkes ud. Det kan være at hun lærer en simpel øvelse som at gå den rigtige vej om en lygtepæl-hjælp hende i starten. Ellerat hun trækker mod noget der dufter spændende og i så lige venter et split sekund på at hun måske kigger på jer eller sætter sig ned og så må hun komme fremad.

 

Eller i bare kaster med foder et stykke af gangen ud over gulvet som hun bare skal fange uden at du ber hende om noget og først når hun er helt sikker i dette, s kan du begynde at vente på om hun måske lige kigger på dig først hvis du siger hendes navn.

 

Jeg havde en lignende puddel til træning engang og har pt en coton. De kan intet og de tager ikke imod hvad som helst overhovedet, fra hånden. Pudlen ville kun spise tørkost, så orijen var et godbidshit. Cotonen spiser pølsetern.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...