Hop til indhold

Hund i bil


Noffen
 Share

Recommended Posts

Jeg har en lille Norfolk hvalp og spekulerer på, hvordan jeg bedst spænder ham fast i bilen - han skal sidde på bagsædet.

Jeg kan se, at man kan købe forskellige sikkerhedsseler til hunde, og der står, at de også kan bruges til gåsele, men kan man så ikke ligeså godt bruge deres almindelige gåsele? F.eks. lave en løkke af hundesnoren og så sætte bilens sele gennem den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Her bliver der også brugt sele ved køreture. Dog ikke den der er sikkerhedsgodkendt, tror den koster omkring 800 kr. Jeg har bare diskount udgaven købt for en flad 50er i maxizoo. Der er strop og lås med som passer til de fleste biler.

 

Her er der en udgave af den sikkerheds godkendte http://www.bigbullies.dk/shop/paa-tur-med-hunden/godkendt-sikkerhedssele.aspx

 

og her er den jeg bruger. http://www.loppetjansen.dk/produkter/4954-sikkerhedsseler/11283-trixie-sikkerhedssele-hund/

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=043058

Link til indlæg
Del på andre sites

^Spørgsmålet er så, om det er nok at købe dimsen, man sætter mellem selen og låsen i bilen - eller om man skal have selen med. Jeg synes, det er lidt bøvlet, hvis de skal have to seler på, eller man skal skifte, hver gang man skal ind og ud af bilen. Jeg synes ikke, at sikkerhedsselerne er optimale som gåseler nemlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Sikkerhedsmæssigt for hunden er det sikrest at være i et crashtestet hundebur :)

sikkerhedselerne og de billigehundebure samt hunde gitre sikre de øvrige passagere.

 

fås der crashtestet hundeseler? Sikkerheden af dem kender jeg ikke til :)

 

Ja der findes crash testet hundeseler. Bla den første jeg linker til i mit forhenværende indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Har denne her :

http://www.maxizoo.dk/sikkerhedssele-50-90-cm.html

 

Tysk kram der vil noget, det er svært at se på billedet, men hunden er spændt fast på begge sider, og selen sidder super godt på hunden, er nem at justere, og den fungerer fint som gå sele også :-D

 

Tilføjelse :

 

http://www.fressnapf.de/shop/more4dogs-sicherheitsgurt

Redigeret af mulline
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der findes crash testet hundeseler. Bla den første jeg linker til i mit forhenværende indlæg.

 

Ahh du havde bare skrevet sikkerhedsgodkendt, sorry, har læst inde på siden nu :)

den virker ikke dum.

 

tilgengæld har de ikke helt styr på reglerne, det er korrekt at hunde skal transporteres som gods, men det er ikke korrekt at gods skal være fastspændt, det må blot ikke være til gene for føren :)

 

at det så er en fantastisk god idé at holde hundene fastspænt eller i bur er en helt anden sag :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Ahh du havde bare skrevet sikkerhedsgodkendt, sorry, har læst inde på siden nu :)

den virker ikke dum.

 

tilgengæld har de ikke helt styr på reglerne, det er korrekt at hunde skal transporteres som gods, men det er ikke korrekt at gods skal være fastspændt, det må blot ikke være til gene for føren :)

 

at det så er en fantastisk god idé at holde hundene fastspænt eller i bur er en helt anden sag :D

 

Ja det tænkte jeg også da jeg læste det. Det er nemlig ikke korrekt at man risikere en bøde, hvis ens hund ikke er fastspændt, men jeg læste på bilgalleriet, at nogen havde oplevet af få en bøde af politiet, fordi deres hund sad på bagsædet. Det forstår jeg ikke ? Er det så politiet der har misforstået det hele og bare udskrevet en bøde ? Så vidt jeg ved kan der kun gives bøde i tilfælde af, at hunden er til fare og gene for chaufføren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det tænkte jeg også da jeg læste det. Det er nemlig ikke korrekt at man risikere en bøde, hvis ens hund ikke er fastspændt, men jeg læste på bilgalleriet, at nogen havde oplevet af få en bøde af politiet, fordi deres hund sad på bagsædet. Det forstår jeg ikke ? Er det så politiet der har misforstået det hele og bare udskrevet en bøde ? Så vidt jeg ved kan der kun gives bøde i tilfælde af, at hunden er til fare og gene for chaufføren.

 

Nej det er ikke altid de kære politifolk kan reglerne -.-

Jeg kan godt forstå hvis de bliver lidt forvirret ind i mellem, for mig bekendt var det oppe til diskution, men den lov kom aldrig igennem.

Så skulle man få en bøde for at have en løs hund i bilen der ikke er til gene for føreren (det kan jo være i bagagerummet uden bur/hegn, foran forsædet mv. så kan man gå til den gratis retshjælp vi har i DK, så skulle man slippe for bøden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Takker for jeres svar.

Jeg fandt en autosele, jeg havde købt til min gamle hund. Indtil videre klarer vi os med den, men på længere sigt vil jeg nok bruge hans transportkasse. Han skal dog først blive mere fortrolig med at køre. Han er meget glad for at bruge transportkassen som hule derhjemme, men han er ikke glad for at være i den, når vi kører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...