Hop til indhold

Pelstab?


Sitto
 Share

Recommended Posts

Nogen bud på det her? Det er ayos ben.

 

Det er ikke rødt overhovedet, jeg ser hende ikke rigtig klø i det og der er heller ingen sår eller lign på. :hmm:

 

Der er 1-2 mm hår tilbage i området.. Det eneste der er sket er hun blev steriliseret i november sidste år, og der har hendes pels på bagpartiet ændret sig til det mere pjuskede. Men det her - det er jo helt væk? Så tænker umiddelbart ikke det har nogen sammenhæng, egentlig.

 

Vi skal til dyrlæge imorgen for at få catrophenindsprøjtning, så de får lige lov til at kigge på det. Men er der nogen det har oplevet noget lign? Med sådan et pelstab som hverken er rødt, med sår eller lign?

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Næ ingen bud. Men Teitur tabte pludselig pelsen på brystkassen og omkring maven, det skete da han var omkring et år, men der var intet unormalt, pelsen voksede ikke ud igen på noget tidspunkt. Han kløede ikke.

 

Så måske er hun bare blevet lidt tyndhåret lige der ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille blev også meget tyndhåret på brystkassen for et par år tilbage. Hun fik en B-vitamin kur i 3 mdr. og så voksede det ud igen. Hun er også lige blevet steriliseret her i februar mdr. og de hår der blev barberet væk på maven er ikke rigtig kommet ordentligt frem igen, der er kun nogle korte dun rundt omkring, så måske kan det godt have noget med det at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ville jo mene den er gal med immunforsvaret - det er det første jeg tænker i sådanne tilfælde.

Forskellige hormon lidelser kunne også være et bud.

 

Kender til en der da hun gik i overgangs alderen pludselig tabte en del af sit hår - det var så et menneske, men det kan vel også overføres på hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg også passe på at jeg ikke ser spøgelser - men jeg synes at kunne ane hun også er mere tyndpelset på det andet bagben også, samme sted (dog ikke så udtalt, endnu) - og det er det der bekymre mig mest, for vi havde en hamster som begyndte at få symmetriske hårtab, og det var pga en hormonforstyrrelse. :???: Nu er der jo så behandlingsmuligheder for hunde i disse tilfælde (hamsteren skulle aflives, da de mente hormonforstyrrelsen skyldtes et organ der var ved at stå af) - men ej altså. Men jeg er ikke helt hundrede på om hårtabet er ved at ske i den modsatte side også, eller om jeg ser spøgelser. Så det må være op til dyrlægen og vurdere.

 

Og ellers ligner det mest pels der er slidt af - synes jo bare umuligt hun kan slide sin pels af der?? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jo, det er altså også begyndende på det andet ben - samme sted. :( Nå, dyrlægen må tage et kig på det imorgen. Desværre er det bare Michael der skal afsted med hende, da jeg har lukkevagt og derfor ikke kan gå før. Damn it! Vil helst selv afsted når der er noget der skal undersøges... Men det må blive Michael - vil hellere have det tjekket imorgen end at udskyde til en dag jeg kan, da det er ret svært med mine arbejdstider..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...