Hop til indhold

Byld?!?


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Dumle har fået en byld på kæben (?)

 

[ATTACH]3533[/ATTACH]

 

Nogle der ved hvad det kan være?

 

Jeg har tjekket hans tænder godt og grundigt, men syntes ikke rigtig der er noget at se der.

 

Han var ude og lege med Lexus igår, men det er først kommet efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke til at se hvad det er. Du må kunne trykke omkring den og se om det er en byld.

Så der er nok ingen vej udenom Dr Dyr.

 

Nej, har du nok ret i, jeg tænkte bare om den er harmløs siden den ikke generer ham eller om den måske går væk af sig selv :???:

 

Den føles som en hård knop når man trykker og mærker på den :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

kunne det være en betændt lymfe- eller spytkirtel eller ? Jeg ville nok tage forbi dyrlægen uanset....:ae:

Jo det kunne det nok godt være når der også er lidt i den anden side. Vi har fået tid ved dr. dyr imorgen så må vi se hvad hun siger :(

 

Jeg ville altså også tage forbi dr dyr, men jeg er også pyllert:roll:

 

Det er jeg nu også, men det er derfor jeg spørger herinde, for nu har jeg en del gange været ved dyrelæge hvor hun har sagt der ikke var noget eller at det går over af sig selv :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

--Har du fundet ud af, hvad der er?

 

Er den øm?

 

Det ser lidt pudsigt ud at der er sådan en bule på begge sider af hovedet...

Jeg kommer til at tænke på, om han har leget med en pind, der måske har sat sig fast på tværs inde i munden? Og som han derefter har gnavet i stykker? :-P

 

Så kunne der være kommet et sår i hver side. Og det ene er der måske endda lidt træstumper i endnu..

 

Kan du komme til at kikke på hans kind inde i munden?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

--Har du fundet ud af, hvad der er?

 

Er den øm?

 

Det ser lidt pudsigt ud at der er sådan en bule på begge sider af hovedet...

Jeg kommer til at tænke på, om han har leget med en pind, der måske har sat sig fast på tværs inde i munden? Og som han derefter har gnavet i stykker? :-P

 

Så kunne der være kommet et sår i hver side. Og det ene er der måske endda lidt træstumper i endnu..

 

Kan du komme til at kikke på hans kind inde i munden?

 

Jeg har kigget meget efter i munden og der er intet at se, heller ikke på indersiden af kinden, den sidder nærmest bare "på" kinden.

Den var ikke øm igår, men i dag må jeg helst ikke trykke på den og nu vil han kun spise maden opløst, ikke engang et stykke flute med ost vil han have ellers :(

Link til indlæg
Del på andre sites

...så er det nok bare en skade fra en pind... For hvis det havde været en tandbyld, så var den nok ikke kommet så pludseligt, --og lige så pludseligt blevet mindre igen..

 

--En pind, der har lavet et hul på et usynligt sted, kan jo godt have givet en akut irritation i vævet. Som så falder lige så hurtigt igen. Men der kan stadig risikere at komme betændelse og en egentlig byld, så det er godt, at han skal undersøges i morgen..

 

Fik dyrlægen SET bulen? Ellers tag billedet med..

Link til indlæg
Del på andre sites

...så er det nok bare en skade fra en pind... For hvis det havde været en tandbyld, så var den nok ikke kommet så pludseligt, --og lige så pludseligt blevet mindre igen..

 

--En pind, der har lavet et hul på et usynligt sted, kan jo godt have givet en akut irritation i vævet. Som så falder lige så hurtigt igen. Men der kan stadig risikere at komme betændelse og en egentlig byld, så det er godt, at han skal undersøges i morgen..

 

Fik dyrlægen SET bulen? Ellers tag billedet med..

 

Har du nok ret i, det undrer mig bare jeg ikke kan se noget :hmm:

 

Jo, hun fik godt set den, men da var den ikke så stor som på billedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

a122.gifHALLOOOO

 

Er I flyttet IND hos Doktor Dyr? a207.gif

 

 

Fandt I ud af, hvad der var galt?

 

Haha :lol: Jamen det er da dejligt du er interesseret :kys:

 

Hun sagde det var kæbemusklen der var blevet overbelastet/øm og at det også er derfor man kan se den lidt i den anden side (altså at den skal se sådan ud).

Lige hvad der har kan have gjort det ved hun ikke, men hun sagde det godt kunne være opstået fra en skade fra en pind e.l. hvis det er gået ind og har "irriteret" musklen.

 

Det er vist forklaret lidt klodset, men jeg kan altså ikke forklare det så proffesionelt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha :lol: Jamen det er da dejligt du er interesseret :kys:

 

Hun sagde det var kæbemusklen der var blevet overbelastet/øm og at det også er derfor man kan se den lidt i den anden side (altså at den skal se sådan ud).

Lige hvad der har kan have gjort det ved hun ikke, men hun sagde det godt kunne være opstået fra en skade fra en pind e.l. hvis det er gået ind og har "irriteret" musklen.

 

Det er vist forklaret lidt klodset, men jeg kan altså ikke forklare det så proffesionelt :lol:

 

 

Nårh... Men det er da godt, at det er væk nu... For det er det vel? :???:

 

--Så er det bare en af de småting vi alle render ind i når vi har hund..

 

Jeg husker da min Ramses som hvalp måtte have dyrlæge på hjemmebesøg da han gumlede på en fjeder til en lygte... Den satte sig fast om en kindtand og lavede blodbad og høj hysterisk skrigen..... mens jeg ringede til dyrlægevagten.

Ti minutter efter stod der en dyrlæge, gav ham et sprøjte så han sov, lukkede munden op og pillede fjederen ud og gav ham en NY sprøjte... Fem minutter efter tyggede han, lukkede øjnene op, logrede og var helt frisk.

Dyrlægen var der i 12 minutter. 1500 kr. --øh... Og det er 10 år siden. I dag havde det kostet over et par tusinde..

Sådan noget sker altid i week-enden. :roll:

 

Vi har mange "glæder" af de vappere... (osse UDEN gåseøjne :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... Men det er da godt, at det er væk nu... For det er det vel? :???:

 

--Så er det bare en af de småting vi alle render ind i når vi har hund..

 

Jeg husker da min Ramses som hvalp måtte have dyrlæge på hjemmebesøg da han gumlede på en fjeder til en lygte... Den satte sig fast om en kindtand og lavede blodbad og høj hysterisk skrigen..... mens jeg ringede til dyrlægevagten.

Ti minutter efter stod der en dyrlæge, gav ham et sprøjte så han sov, lukkede munden op og pillede fjederen ud og gav ham en NY sprøjte... Fem minutter efter tyggede han, lukkede øjnene op, logrede og var helt frisk.

Dyrlægen var der i 12 minutter. 1500 kr. --øh... Og det er 10 år siden. I dag havde det kostet over et par tusinde..

Sådan noget sker altid i week-enden. :roll:

 

Vi har mange "glæder" af de vappere... (osse UDEN gåseøjne :lol: )

 

Ja, det er helt væk nu :-D

 

Øj :( Ja det er virkelig typisk at det sker i weekenden, mange hunde forstår bare ikke meningen med god timing :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...