Hop til indhold

Nogen med et fif? Glykosamin til kræsen hund.


Gæst DogByHeart
 Share

Recommended Posts

Gæst DogByHeart

Hej hundeforum.

Jeg har købt Lupo-san til min gamle hund. Han skal have ca 18g af pulveret om dagen. Det er en pænt stor portion...

Men han bryder sig ikke om smagen, og selvom jeg giver ham det ad to gange (morgen og aften) så kan jeg næsten ikke få det i ham.

 

Han kan godt tåle mælk, så indtil videre har han fået det blandet op i noget ymer.

Jeg syntes dog der efterhånden skal meget ymer til, for at han vil spise det.

 

Er her nogen, som har et godt tip til, hvad man kan blande glycosamin-pulver op i, for at hunden gerne vil spise det?

Det virker ikke, at komme det i hans hundemad.

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

PinPoynter, Det lyder godt. Så er der erfaring for at det kan virke.

 

Glæder mig til at prøve det af i morgen.

Jeg skal nok give en tilbagemelding her. :-)

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Tak for alle jeres råd.

Jeg har nu prøvet med noget vådfoder som PinPoynter har beskrevet. Den kræsne hund tøvede nogle lange sekunder, inden han begyndte at spise, og levnede så ca 1/4. :roll:

Nu har jeg købt krydderleverpostej med bacon og peber, nok en større chance for at det, oprørt i vand og glycosamin, vil skjule smagen af pulveret mere effektivt.

Virker det ikke, så vil jeg prøve med makrel.

Er det dåse-makrel i tomat, du bruger Luckyluna?

 

Skal jeg skjule 18 g pulver i hakket okse, for den kræsne hund, ville det kræve hvad der svarer til en hel bøf. ;-)

 

Tak igen for jeres hjælpsomme råd.

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Ha ha, ja den kræsne hund syntes åbenbart at glycosamin er noget virkelig grimt.

Nu har jeg så prøvet med leverpostej, og det gled da ned. Om end ikke så hurtigt som han plejer at sluge sin mad. Skålen var dog slikket ren, så helt skidt kan det ikke have været. :blink:

 

Hvis han bliver kræsen på det senere hen, så vil jeg bruge dit råd Luckyluna. Måske man så kan veksle lidt imellem leverpostej og makrel.

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg har det samme problem. Har også en ekstrem kræsen hund. Han BURDE dagligt få 3 former for tilskud, det ene er hokamix i pulver, det andet er lakseolie og det sidste er noget til maven. Men har opgivet, kan simpelthen ikke få det i ham. Har også forsøgt alt, i starten gik det godt med lakseolie, men ikke på vilkår om han ville æde noget nu, hvor der er lakseolie over. Hokamix pulveren har jeg forsøgt at gemme i pate, men så røre han da bare ikke. Så af erfaring ved jeg nu, at alt skal være i pilleform, så kan det som regel glide ned i noget pate.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...