Hop til indhold

Bøttcher sporsele


Winmar
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at købe en bøttcher sporsele. Indtil nu har jeg bare haft linen i halsbåndet og så under maven og ud mellem bagbenene. I bøttcherselen sidder linen jo fast under maven og ud mellem bagbenene, hvilket jeg tænker er lidt mere praktisk :hmm: Som i at det minimer risikoen for ben og line kommer i konflikt :-)

 

Jeg har fundet 2 modeller af denne sele. Denne http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7084&varenr=02-1302-001&varegrp=1302&name=vareliste

 

Og denne http://dederthing-hundeartikler.dk/marco-dreyer-48/bouttchersele-marco-dreyer-p6337

 

Er der nogen af jer der har erfaringer med disse?

 

-Winmar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ikke selen, og kommer heller ikke til det.

 

Hvilken slags spor går du? Ud fra metoden tænker jeg at det er ph er ipo? Har aldrig haft problemer med det dybe søg, og derfor heller ikke brug for at bruge "trillebøren". Men hvis hunden ikke trækker for meget, ser jeg ingen problemer i at bruge halsbåndet. Hvis den trækker meget, er det måske en pointe i selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

min veninde har den fra kenjan, og jeg overvejer klart selv een af selerne....

Min har et okay dybt søg, men har selv selen mellem benene pt og synes det ville være fint med en sele til det. Foruden dette ønsker jeg at bruge det som en forkommando til sporsøg. Og vil gerne have hjælpen uden at han bliver rykket i halsbåndet. Så kan da klart anbefale dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bruger to alm liner som bliver krydset under maven og ud under for- og bagben - det fungerer fint for kræet.

 

hvor lang tid er i om søget? indtil videre er vi færdige på ca 10 min, men ved længerevarende kan jeg godt se fordelen i en speciel sele

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ikke selen, og kommer heller ikke til det.

 

Hvilken slags spor går du? Ud fra metoden tænker jeg at det er ph er ipo? Har aldrig haft problemer med det dybe søg, og derfor heller ikke brug for at bruge "trillebøren". Men hvis hunden ikke trækker for meget, ser jeg ingen problemer i at bruge halsbåndet. Hvis den trækker meget, er det måske en pointe i selen.

 

Jeg træner dch lydighed ;-) Jeg har heller ingen problemer med det dybe søg. Det har bare altid været mest logisk for mig at hvis linen på et tidspunkt bliver stram, vil man ikke komme til at hive hovedet op på hunden når linen er under den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner dch lydighed ;-) Jeg har heller ingen problemer med det dybe søg. Det har bare altid været mest logisk for mig at hvis linen på et tidspunkt bliver stram, vil man ikke komme til at hive hovedet op på hunden når linen er under den.

 

Men hvis du bruger halsbånd med linen mellem benene, og det fungerer, så sker det jo ikke?

 

Selv bruger jeg en helt almindelig T-sele og fæster sporlinen på ryggen. I øvrigt samme sele som jeg bruger til at lufte hende i:-) Forkommandoen til spor er at hun får sporline på, men hun har også virkelig stor drift på sporet, så hos os gælder det mere om at dæmpe hende.

 

Er din Dina den Dina der er Yodas veninde?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger denne sele til spor: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7116&varenr=02-1300-250&varegrp=1300&name=varelist og er super glad for den

Den fæstnes i ryggen, så er linen ikke i vejen ved benene.

Jeg synes nogen hunde har tendens til at gå skrå hvis linen ligger ned langs benene på den ene side, og jeg kan ikke lide at have linen ind mellem benene på ham.

Hvis ja nu skulle trække/rykke ud efter noget, så vil linen blive stram op mellem bagbenene, noget kunne komme i klemme :)

Agående dybt spor, så det min opfattelse / holdning (til det modsatte er bevist) at det handler mere om indlæringen end om udstyret.

Så kan man bruge lidt hjælpe udstyr til en start for at få korrekt indlæring, men det skulle man jo gerne kunne fjerne igen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ved jeg jo både hvem du og Dina er:blink: Starter i B i år?

 

 

Ja vi har vidst mødt hinanden et par gange før:mrgreen: Jeg starter ikke B i år, eller måske tager jeg hjemmekonkurrencen, men det er også det :engel: Men har sku lidt abstinenser:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ses vi måske på din hjemmebane:-) Med mindre der pludselig er en masse der melder til:-D

 

Regner med det bliver den kun for klubben, men jeg er da sikkert at finde til den anden konkurrence også som hjælper :-) hvad mener du med medmindre der melder en masse til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...