Hop til indhold

bur til Octavia st.car


nr 49
 Share

Recommended Posts

Jeg havde en Golf med samme tåbelige læssekant. Jeg lavede et rum under hundeburet - altså hævede bilens bund så at sige. I rummet kunne jeg så opbevare drikkevand, skål, et par dummyer og et par sammenrullede håndklæder. Faktisk lave jeg ikke fuld dybde på rummet for så ville jeg ikke kunne få fat i tingene, hvis de blev skubbet for langt ind. til gengæld havde jeg et fint "gemme" på den anden side, som man kun kunne komme til når ryglænet på bagsædet blev lagt ned. Der kunne jeg i en snæver vending gemme lidt jagt grej / lidt dyre ting. Kiggert osv.

 

Ulemper er at buret rager lidt højere op, men er det gennemsigtigt (trådbur) tager de ikke udsynet. Det fungerede faktisk fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svar og jeg har også overvejet den løsning, men nu vil jeg for det første gerne have et bur, der var kraftigere end et i tråd og for det andet hælder bagsædet bagud og bagklappen forud så jo højere buret kommer op, jo mindre plads bliver der (er det forståeligt skrevet?)

 

virkelig tåbelig bil til en hund :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svar og jeg har også overvejet den løsning, men nu vil jeg for det første gerne have et bur, der var kraftigere end et i tråd og for det andet hælder bagsædet bagud og bagklappen forud så jo højere buret kommer op, jo mindre plads bliver der (er det forståeligt skrevet?)

 

virkelig tåbelig bil til en hund :evil:

 

Man kan nu sagtens få meget kraftige bure som ikke er lukkede, så de tager udsynet, i toppen..... måske skulle du bare købe FT Cocker næste gang:slem:

 

Hvor stort bur mener du dine hunde skal have - ca?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her har mine forældre... buret er forhøjet af to brædder, også har min stedfar sat et gammel gulvtæppe på ved lågen så hundene ikke skrider på den glatte bil og så der ikke kommer ridser..

 

 

Personligt ville jeg hellere køre uden bur end med sådan et magert et. Hvis man kører galt, er risikoen for at buret klapper sammen og spidder eller fastklemmer hunden alt for stor:skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan nu sagtens få meget kraftige bure som ikke er lukkede, så de tager udsynet, i toppen..... måske skulle du bare købe FT Cocker næste gang:slem:

 

Hvor stort bur mener du dine hunde skal have - ca?

 

ja - synes ellers jeg har en relativt middel hund og relativt middel bil....

 

90*60*60

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en del som laver bure på bestilling - efter mål. Så kan man få lågen sat 10 cm over bunden, hvis man vil.

 

Faktisk en mellem Svendborg og Nyborg Fynsmontage.dk

 

ser fint ud - det eneste er bare vægten for det skal kun være der når kræet er i - ja jeg ved jeg er besværlig :mrgreen:

 

hvis det er det fyns montage som ligger i Korinth, så er det mellem Kværndrup og Fåborg, men ikke så langt fra Svendborg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her har mine forældre... buret er forhøjet af to brædder, også har min stedfar sat et gammel gulvtæppe på ved lågen så hundene ikke skrider på den glatte bil og så der ikke kommer ridser..

1271546_10151834598344070_2100708891_o.jpg

 

tak for svar men er på jagt efter et kraftigere bur ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt ville jeg hellere køre uden bur end med sådan et magert et. Hvis man kører galt, er risikoen for at buret klapper sammen og spidder eller fastklemmer hunden alt for stor:skraek:

 

Sådan havde jeg det også da de lige havde købt det, men det fungere forbavsende godt, lige bortset fra når bilen løber tør for strøm så man ikke kan åbne bagsmækken :stupid::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et kraftigt bur som samtidig er let nok til at slæbe ud og ind, det begynder squ at lyde lidt umuligt synes jeg.. :blink: :mrgreen:

 

Du har ikke overvejet bare at sætte et gitter op, og evt. en låge bag til, hvis du gerne vil kunne have bagklappen stående åben med hunden i?

 

du lyder præcis som min mand :mrgreen:

 

lige meget hvad jeg ender ud med, så håber jeg at bilen er solidt konstrueret ved en evt kollision :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et kraftigt bur som samtidig er let nok til at slæbe ud og ind, det begynder squ at lyde lidt umuligt synes jeg.. :blink: :mrgreen:

 

Du har ikke overvejet bare at sætte et gitter op, og evt. en låge bag til, hvis du gerne vil kunne have bagklappen stående åben med hunden i?

Undskyld jeg blander mig, men hvor kan man købe det du skriver om der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan havde jeg det også da de lige havde købt det, men det fungere forbavsende godt, lige bortset fra når bilen løber tør for strøm så man ikke kan åbne bagsmækken :stupid::mrgreen:

 

Jeg går ikke ud fra at du er kørt galt med buret? Så ved man jo reelt ikke hvad der sker. Men jeg ville fortrække at min hund døde på stedet, fremfor at blive mast eller spiddet i et magert bur. Med lidt held holder det så hunden ikke smækker i nakken på dem der kører, men buret gavner ihvertfald ikke hundens sikkerhed.

 

du lyder præcis som min mand :mrgreen:

 

lige meget hvad jeg ender ud med, så håber jeg at bilen er solidt konstrueret ved en evt kollision :lun:

 

Man må jo gøre op med sig selv om man vil sikre at man ikke får hunden i nakken ved et evt. uheld, altså førerens sikkerhed, eller om man også gerne vil sikre hundens overlevelse. Hvis man vil det sidste, er det jo kun et kraftigt bur der dur. Men det er absolut ingen garanti.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ikke ud fra at du er kørt galt med buret? Så ved man jo reelt ikke hvad der sker. Men jeg ville fortrække at min hund døde på stedet, fremfor at blive mast eller spiddet i et magert bur. Med lidt held holder det så hunden ikke smækker i nakken på dem der kører, men buret gavner ihvertfald ikke hundens sikkerhed.

 

 

 

Man må jo gøre op med sig selv om man vil sikre at man ikke får hunden i nakken ved et evt. uheld, altså førerens sikkerhed, eller om man også gerne vil sikre hundens overlevelse. Hvis man vil det sidste, er det jo kun et kraftigt bur der dur. Men det er absolut ingen garanti.

 

Men der er jo desværre kun et fåtal af burene der er crashtestet.. så det samme kan jo ske med de kraftige bure der ser sikre ud men ikke er det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg blander mig, men hvor kan man købe det du skriver om der?

 

Ja det ved jeg så faktisk ikke :oops: Jeg ved bare at min far har sådan en låge i deres bil, men om den er special lavet eller hvad, det har jeg faktisk aldrig spurgt om :engel:

 

-men okay, det er jo heller ikke ligefrem relevant til vores lille pispotte, der er squ ikke plads til en låge :mrgreen: Måske derfor jeg aldrig har spurgt :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er jo desværre kun et fåtal af burene der er crashtestet.. så det samme kan jo ske med de kraftige bure der ser sikre ud men ikke er det..

 

Ja, men der ER jo forskel på en papkasse som man selv kan mase ved at sætte sig på den, og et solidt bur.

 

Men jeg forstår ikke helt dit forsvar af pindeburet? Jeg kører med gitter fra T Hansen, velvidende at hverken hund eller jeg er sikret ved sammenstød. Men det gider jeg da ikke lægge skjul på. Det er mit valg, og det står jeg ved. Men jeg gad da ikke spilde tid på at sige at det højner sikkerheden for noget af os:vedikke: Jeg har valgt at bruge gitter, fordi hunden(e) så har hele bagagerummet at slappe af på når vi er afsted. Begge hunde nyder at flade ud og ligge udstrakt, og det kan ikke helt lade sig gøre med et bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ved jeg så faktisk ikke :oops: Jeg ved bare at min far har sådan en låge i deres bil, men om den er special lavet eller hvad, det har jeg faktisk aldrig spurgt om :engel:

 

-men okay, det er jo heller ikke ligefrem relevant til vores lille pispotte, der er squ ikke plads til en låge :mrgreen: Måske derfor jeg aldrig har spurgt :cool:

ha ha ha ha ja så er det ikke let ;)

Hr mand er slet ikke med på de måder jeg vil have hundene, men tænkte at sådan et gitter var han nok med på.

Link til indlæg
Del på andre sites

ha ha ha ha ja så er det ikke let ;)

Hr mand er slet ikke med på de måder jeg vil have hundene, men tænkte at sådan et gitter var han nok med på.

 

Jeg synes i hvert fald at det virker enormt praktisk og var der plads til det, ville jeg også gerne have sådan en låge i vores bil, men det er der altså ikke! :mrgreen: Så vi må nøjes med et gitter over ryglænet, der var jeg trods alt heldig at finde et der var lille nok, men gitter og låge ved bagklappen, det er alligevel mere end minibilen kan klare :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men der ER jo forskel på en papkasse som man selv kan mase ved at sætte sig på den, og et solidt bur.

 

Men jeg forstår ikke helt dit forsvar af pindeburet? Jeg kører med gitter fra T Hansen, velvidende at hverken hund eller jeg er sikret ved sammenstød. Men det gider jeg da ikke lægge skjul på. Det er mit valg, og det står jeg ved. Men jeg gad da ikke spilde tid på at sige at det højner sikkerheden for noget af os:vedikke: Jeg har valgt at bruge gitter, fordi hunden(e) så har hele bagagerummet at slappe af på når vi er afsted. Begge hunde nyder at flade ud og ligge udstrakt, og det kan ikke helt lade sig gøre med et bur.

 

Mit forsvar? DU spørger, jeg svare.

Jeg forklarer at udseendet alene ikke gør det sikkert, jeg forsvarer ingenting..

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle jeres indspark med gode ideer.

 

hvis vi kunne have et crash testet bur i bilen, ville jeg helst have det.

 

desværre har jeg ikke kunnet finde nogen, hvor jeg både synes at kræet kan være, buret kan være i bilen og ikke mindst at det kan løftes ud af en person uden at få rygskade.

 

Min mand har tit behov for at bruge bagagerummet til andre ting, så det duer ikke at vi skal være to til at løfte det ud, for jeg er ikke altid i nærheden af ham og bilen :-D

 

er der i øvrigt nogle bilkyndige, der kan forklare mig fordelen ved den :evil: læssekant, så vi kan få lidt glæde af den???

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit forsvar? DU spørger, jeg svare.

Jeg forklarer at udseendet alene ikke gør det sikkert, jeg forsvarer ingenting..

 

Det eneste jeg spørger om er, om du er kørt galt med hund i buret:vedikke:

 

Jeg skriver at jeg vil foretrække at min hund bliver dræbt på stedet, fremfor at blive mast eller spiddet i et magert bur. Du svarer at det fungerer, og henviser til noget med strøm i bilen, men det har jo ikke noget med sikkerhed at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...