Hop til indhold

Hvilken race skal jeg vælge til "næse-arbejde"


Hofferne
 Share

Recommended Posts

Jeg kaster lige den her, uden at vide ret meget om racen. Men hvad med en blodhund? Det jeg har læst mig til er kort, at den har en blød psyke, er stædig, er loyal, børnevenlig og har en fremragende lugtesans.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kaster lige den her, uden at vide ret meget om racen. Men hvad med en blodhund? Det jeg har læst mig til er kort, at den har en blød psyke, er stædig, er loyal, børnevenlig og har en fremragende lugtesans.

 

Uha-nej, det er slet ikke en race for mig!

Jeg har heller ikke meget kendskab til racen, men jeg har et billede af, at den er ligesom beaglerne - får den fært glemmer den alt omkring sig. Og til Nordisk skal jeg jo kunne slippe den fri i en skov, hvilket jeg ikke tror man kan med en blodhund.

 

- og så savler den temmelig meget :badr::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

... Og til Nordisk skal jeg jo kunne slippe den fri i en skov, hvilket jeg ikke tror man kan med en blodhund.

 

- og så savler den temmelig meget :badr::oops:

 

Så skal du da ha' en ruhåret vizsla! De er "sporfaste" og kan finde ud af at holde kontakt med fører, selvom de arbejder på afstand - og savlet bliver hængende i skægget :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da have en Beagle :lol: (ironi kan forekomme)

 

Umiddelbart tænker jeg også i retriever-kategorien...

 

Jeg har faktisk i meget lang tid overvejet en flatcoated retriever, og har researchet en del omkring den race. Været på udstillinger og snakket med opdrættere, men er blevet enig med mig selv om, at det nok ikke er den rigtige for mig - så kan jeg lige så godt få en ny hovawart, som jo også er formidabel til at bruge snudeskaftet :lun: Her tænker jeg på størrelse, pels osv. er jo næsten det samme.

Og en labrador - undskyld allesammen herinde - men det blir aldrig en hund for mig. Den er sød og meget lalleglad, men jeg synes den er lidt kedelig...

 

Lige pt. hælder jeg rigtig meget til Engelsk Springer Spaniel, men må ud IRL og se dem og snakke med opdrættere. Det er åbenbart en jungle indenfor den race at finde den rigtige - men jeg har tid til det, og planlægning er også rigtig hyggeligt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

tja - jeg kan fint anbefale både en flatter (ejer selv en på 4 år) og jagt golden

Begge er udemærkede sporhunde og kan bruges til alt hundearbejde :-D

 

Jeg træner DCH lydigheds programmet med min Homer - han er A hund - det vil sige vi både træner spor og eftersøgning

Jeg træner desuden rally og også retriever træning med ham

Han elsker det hele og er altid klar - uanset hvad jeg tilbyder

 

træner med flere jagt goldens - de er også bare super :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...