Hop til indhold

Skal jeg købe en hund, som er vant til at være sammen med en anden hund?


Gæst karlp
 Share

Recommended Posts

Gæst karlp

Hej, jeg overvejer at købe en dejlig labradorblanding, som er 7 måneder gammel.

Hun er vant til at være sammen med en anden hund, men skal altså være alene her hos os

 

Jeg har børn, og det skulle jo helst blive en succeshistorie. Hunden er (naturligvis)meget rar og kærlig

 

Men bliver der for meget savn i for lang tid for hunden ?

 

 

Er der nogen der har erfaringer og gode råd om denne problematik.

 

Alle former for svar er velkommen.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinse

Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være noget problem. :blink:

 

Når man får en brugt hund ind i sit hjem, er alt jo nyt for den, og der vil i forvejen være masser af ting, der er anderledes end det, den er vant til fra tidligere hjem.

 

Men det kommer selvfølgelig også an på hunden. :-) Nogle hunde har rigtig godt af at have en anden hund som støtte, mens andre sagtens kan tilpasse sig livet som enehund.

 

Så hvis du og den tidligere ejer vurderer, at hunden godt vil kunne bo uden en anden hund, så synes jeg da bare, at du skal slå til. :-D Og så selvfølgelig sørge for at finde nogle gode hundevenner, hun kan lege med en gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i ikke har eller kan afsætte lang tid til indkøring af alenehjemmetræning, så kan jeg sagtens se det som det største problem. Hunden er jo nærmest teenager nu, hvilket jo i forvejen giver lidt knald i låget for en del hunde., Med forcirring og usikkerhed.

Dog ellers en skøn alder mht at vurderer hundens sind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - jeg ville undersøge alt hvad jeg kunne om hunden hos tidligere ejer , fks. hvorfor den skal skifte hjem og om den har nogen problemer med i bagagen , men det behøver ikke betyde noget at den skal være ene hund , tværtimod kan nogle hunde blomstre op hvis den hund de ellers var sammen med var dominerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst karlp

Kære alle !

 

Mange tak for, ikke mindst til sammen, kloge og brugbare svar !!

situationen har ændret sig, da vi ændrede vort køb efter at have mødt "the hund". Den kommer jeg utvivlsomt tilbage om mange gange i fremtiden, for den er ikke nødvendigvis ukompliceret, bl.a. på grund af noget blakket fortid. Hjertet valgte imidlertid for os(mig og mine 2 sønner)(og altså vore hjerter :-) )

På genhør

 

karlp

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...