Hop til indhold

Alene hjemme - hvor lang tid?


Gæst yorkiee
 Share

Recommended Posts

Gæst yorkiee

Hej alle.

 

Vi har en rigtig sød yorkshire terrier (tæve) på halvandet år.. Jeg vil gerne spørge jer, hvor lang tid synes/tror I hun kan klare at være alene hjemme i lejligheden?

 

Vi har hidtid gjort således:

 

  • hun bliver luftet ud i ti minutters tid om morgenen (typisk lige før kl. 08)
  • vi går på arbejde/skole ved 08-tiden
  • jeg plejer at komme hjem i min pause ved 12 tiden for at lufte hende ud i et kvarter cirka

Her hjemme har vi på det seneste diskuteret om hvorvidt hun kan holde til klokken 13-14 stykker, da det ville være nemmere for os. Hvis vi tog hende ud en halv times tid om morgenen, kan hun så holde sig længere??

 

Hvad synes I? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså hvordan reagere hun når du kommer og lufter hende??? går hun lige ud og tisser som om hun bare skulle til nu:!: eller tager hun det stille og roligt???

 

Min dreng på 7 måneder er alene fra 8.10 ca til 15.30 uden tissetur og klare det uden problemer og han har mere travlt med at lege med kæresten når han kommer hjem end at tisse...

Link til indlæg
Del på andre sites

altså hvordan reagere hun når du kommer og lufter hende??? går hun lige ud og tisser som om hun bare skulle til nu:!: eller tager hun det stille og roligt???

 

Min dreng på 7 måneder er alene fra 8.10 ca til 15.30 uden tissetur og klare det uden problemer og han har mere travlt med at lege med kæresten når han kommer hjem end at tisse...

 

Tak for det hurtige svar.

 

Hver gang jeg kommer hjem mellem 12 og 1230 så ligger hun næsten og sover/halvsover. Det er ikke fordi hun er rigtig tissetrængende der. Men vi har også talt om at det måske er for lang tid for hende at være alene hjemme med hensyn til at hun måske "keder" sig for meget.

 

Hvad siger I? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg snart lært gemmen lang tid her inde uhh ha hele et par måneder lært/hørt at hunde ikke har tidsfornemmelse som os mennesker, altså er hunden først tryg og rolig ved at være alene skulle det ikke komme and på et par timer, ved så ikke om det passer...

Men hvis hun stædig sover/vågner ved du kommer, så tror jeg ikke at de 2 timer ville være noget problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden er fysisk og mentalt træt og vant til at være alene hjemme, er det sandsynligvis ikke noget problem at lade hende være alene hjemme 6-7 timer.

 

Hvis du vil være sikker på at der ikke bliver et problem med den øgede alene-hjemme-tid, kan du gå langsomt frem og øge tiden med et kvarter indtil du er oppe på den ønskede alene-hjemme-tid.

 

Held og lykke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Milo er omkring 6 mdr. og kan også sagtens holde sig i 5 timer. Han sover når vi ikke er her. I bliver vel heller ikke vækket om natten fordi hun skal ud? Vi kan faktisk efterhånden sagtens sove over 8 timer før han vil ud, så jeg tror, at så længe de sover, er det intet problem. Du kender sikkert også fra dig selv hvordan man sagtes kan ligge lige så mageligt og sove, og pludselig når så man vågner, så skal man altså faktisk tisse helt vildt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Hej alle.

 

Vi har en rigtig sød yorkshire terrier (tæve) på halvandet år.. Jeg vil gerne spørge jer, hvor lang tid synes/tror I hun kan klare at være alene hjemme i lejligheden?

 

Vi har hidtid gjort således:

 

  • hun bliver luftet ud i ti minutters tid om morgenen (typisk lige før kl. 08)
  • vi går på arbejde/skole ved 08-tiden
  • jeg plejer at komme hjem i min pause ved 12 tiden for at lufte hende ud i et kvarter cirka

Her hjemme har vi på det seneste diskuteret om hvorvidt hun kan holde til klokken 13-14 stykker, da det ville være nemmere for os. Hvis vi tog hende ud en halv times tid om morgenen, kan hun så holde sig længere??

 

Hvad synes I? :roll:

er det ikke noget med at yorkshire er meget dårlige til at være alene hjemme i så fald burde hun jo så ikke være det vores har været alene i ca 9 timer unden problemer og han tog sig god tid til at hilse inden han fandt ud af at forresten også skulle tisse men han er jo også en helt anden type hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...