Hop til indhold

Hvad er nu det?


MissLøven
 Share

Recommended Posts

I går finder jeg dette på Rigmor. Det er placeret på toppen af hendes hoved. Det er vel ca. 5 cm i diameter.

image 3.jpg

 

Den mørkebrune plet er helt mørkebrune hår som er ved at vokse ud - og som i kan se, slet ikke samme farve som resten. I blandt er der dog nogle små pletter hvor der slet ikke er vokset noget hår ud.

Lige ved siden af det brune hår mangler hun en masse hår, som om at det bare er faldet af. Hendes hud på toppen er desuden mørk brun, med pletter af hendes egen lyserøde hudfarve. Jeg ved ikke om i kan se det på billederne?

Huden deroppe generelt bare meget tørt!

 

Er der nogle af jer som har nogle ide om hvad det er eller selv har oplevet det?

Jeg har hørt at der kan vokse brunt hår ud hvis hunden har haft en sår. Hvilket hun ikke har haft - så vidt jeg ved :vedikke:

 

Det skal lige siges at vi er i kontakt med dyrlægen i øjeblikket, da Rigmor lider af en masse kløe omkring munden, hagen, halsen, øjnene... Så det er hun i udredning for. Vi startede med bare at prøve at rense med klorhexidin, men det hjalp slet ikke. Indtil nu har vi prøvet noget symptombehandling med noget kløestillende, simpelthen for at se om det er noget hun måske selv har fremprovokeret lidt.

Vi har en tid hos lægen på onsdag, hvor vi skal snakke om hvad næste skridt er. Her vil vi begynde at se nærmere på om det kunne være en form for allergi.

image.jpg

image 2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der kunne godt være efter en flåt. Har set det et par gange på vores løwchen at efter en flåt har siddet der så falder pelsen ud i en størrelse af en en krone +/- og kommer ud i "babyfarven".. Skal se om ikke jeg har et par billeder af det.. Øjeblik..

altså det kun en mulighed, jeg ved det naturligvis ikke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

image.jpg

 

Mærkelig rækkefølge, men kunne ikke lige finde ud af at gøre det om. Første billede er nogen dage efter flåt vist.. Havde ikke ret mange billeder efter, men man kan godt ane på det første billede lige i midten, at pelsen vokser ud i den mørkegyldne farve hun havde som baby.. Jeg har muligvis nogen flere billeder et eller andet sted af det, hvis du vil se dem? Eller gider jeg ikke finde dem frem :lol:

 

Men hvis du utryg om det, så få det tjekket ved dyrlægen? De ved (heldigvis) mere om det end os

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]119421[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]119420[/ATTACH]

 

Mærkelig rækkefølge, men kunne ikke lige finde ud af at gøre det om. Første billede er nogen dage efter flåt vist.. Havde ikke ret mange billeder efter, men man kan godt ane på det første billede lige i midten, at pelsen vokser ud i den mørkegyldne farve hun havde som baby.. Jeg har muligvis nogen flere billeder et eller andet sted af det, hvis du vil se dem? Eller gider jeg ikke finde dem frem :lol:

 

Men hvis du utryg om det, så få det tjekket ved dyrlægen? De ved (heldigvis) mere om det end os

 

Som jeg skrev i 1. indlæg, så har jeg en tid hos dyrlægen på onsdag ;-) Måske jeg er en hønemor, men jeg bliver da bekymret når jeg finder sådanne ting, og med så mange erfarne hundeejere herinde kunne det tænkes at nogle havde oplevet det før. Så behøvede jeg i hvert fald ikke bekymre mig helt til på onsdag :lol:

 

Tak for dit indlæg. Dette kunne da helt sikkert være en mulighed! Rigmor havde dog slet ikke den farve da hund var hvalp. Men det kunne da sagens have været en flåt. Det ville da være rart hvis det bare var det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du et helt lille baby billede af hende? De kan godt være en anelse mærkere når den nye pels vokser ud som voksen, så hun burde have været ca. den nuance.

 

Har lige stjålet det her billede fra Janni:

 

P3215659.JPG

 

Den mørke af de fire hvalpe, er jo i dag helt hvid...

Link til indlæg
Del på andre sites

For en gylden hund synes jeg farven ser rimelig ud som en farvebøvs efter flåt/sår.. Evt find den gruppe på fb om løwchen og farver, der har de også et album med billeder, der kun to pt, af farvebøvs som Rigmor har og som det jeg viste. Prøv at spørg derinde :) Ellers får du nok et svar onsdag :D

 

Havde lige overset denne :) Det tjekker jeg lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...