Hop til indhold

Hjælp - hund halter efter gåtur

Gæst Weenck
 Share

Recommended Posts

Gæst Weenck

Hejsa :)

vi har en hund på 17 måneder ved navn Casey. Hun er en blanding af Rottweiler og Dobberman.

Næsten hver gang vi går en lang tur med hende eller kaster bold med hende, halter hun når vi kommer hjem. - der er intet på vej hjem, først når vi er hjemme og sætter os ned. Vi har den seneste uges tid, holdt hende mere i ro på gåturene, så hun ikke bare tonser derudaf, som hun plejer. I dag var det rigtig slemt så vi tjekkede poter. Hun har en lille rød hævelse under den ene pote som godt kunne minde om noget betændelse - men ved det ikke?

det er kun efter den lange eftermiddags tur, og når hun er ude om aftenen og tisse af, viser hun ingen tegn på smerte. Næste dag, er der heller ikke noget.

det drejer sig om venstre bagben.

er der nogen der har erfaring/hørt om dette?

på forhånd tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være alt muligt.

Du kan gå til dyrlægen og betale en formue for røntgentfotografier, CT-scanninger ol.og finde en forklaring på halteriet.

Standardopskriften ved sådanne symptomer er 14 dages ro. Dvs kun korte lufteturer og kun i snor.

Det synes jeg at du skal starte med, så kan du overveje at støtte dyrlægen om en måneds tid, hvis det gentager sig.

Hvis den røde plet udvikler sig, synes jeg dog at du skal lade dyrlægen se på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig enig med de 2 andre. Dog ville jeg smutte omkring dyrlægen efter lidt smertestillende. Hvis det har stået på så længe, tænker jeg enten en meget genstridig inflammation eller HD. Førstnævnte kræver nok lidt hjælp til at dæmpe symptomerne. Efter et par uger med ro og smertestillende, kan i så se det an. Måske et smut forbi en kiropraktor for at få tjekket bækken og ryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Weenck

Tak for jeres svar.

eftersom det ikke virker slemt, valgte vi at vente lidt med dyrelægen, og se tiden an. Vi går kun korte ture med hende nu, og det går bedre med hende - næsten ingen halteri, og allerede dagen efter, var hun ikke længere rød eller hævet under poten. Jeg tænker at hun nok har fået lavet en forkert bevægelse og at dét under foden, bare kan være noget hun har trådt på.

Nu får hun en uge mere med ro, og små-halter hun stadig, må vi til dyrelægen.

Link til indlæg
Del på andre sites