Hop til indhold

Byd velkommen til lille Caleb


Camilse
 Share

Recommended Posts

Hun er lidt sær... Enten er hun i vildt pjattelegehumør eller også er hun en skide sur kælling. Calle er bare nem. Jo, han vil meget gerne gnave i ting, og har lige overfaldet vores dørstopper(en hundebamse), men nu er han tiltet igen. Tror jeg vil tage dem med ud og blive luftet igen. Må hellere tage Cassi med, for hun blev sur, da det kun var ham der var med ude i nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Prøver lige om jeg kan få skrevet noget herinde, for han ligger i sofaen ved siden af mig og ALT skal der bides i!

 

Jeg har lige arbejdet lidt leg med legetøj(det er for mig det vigtigste han skal lære her i starten) og så har vi arbejdet lidt med at få hans navn tilknyttet noget værdi.

 

Han er bare så sød. Han kom tilbage med sit legetøj hver eneste gang. Tror et eller andet sted at han bliver en fornøjelse at arbejde med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som noget jeg kan genkende. Jeg har haft Maggie i 12 dage nu - og hun er stadig nem.

 

Det virker som om de gamle hunde opfatter hvalpen som en "indtrænger" fra starten, men efter en uge er den blevet til et flokmedlem, som skal være her og som endda skal passes på om nødvendigt. Bonnie og Maggie har været alene i hunderum og løbegård fra 7.00 til 11.00 (fordi vi har rengøringshjælp i dag) - kun afbrudt at 2x20 minutters luftetur i haven sammen med mig. Det går fint - og nu ligger de begge her på kontoret og nyder roen og freden. De blev selvfølgelig begge luftet og fodret før de kom i hundegården

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, lille Calle har haft en vild nat. Han var i hvert fald overbevist om at Cassi skulle underholde ham, og det mente frk. grum ikke. Til sidst blev hun så træt af ham at hun fandt en plads i fodenden af sengen. Der kan han nemlig ikke komme op. Endnu!

 

Stadig ingen uheld, og nu har han også haft sin først gåtur i snor uden at have Cassi med som støtte.

 

Lige nu er han selvfølgelig træt, så han ligger og snorker.

 

Planen er at vi idag skal betinge klikkeren, og så finder jeg en papkasse, så vi kan lege lidt med den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Calle snart boet her i to døgn... Jeg har lige haft ham med udenfor for at få taget lidt billeder af ham :hjerte:

 

DSC00934.jpg

 

DSC00929.jpg

 

DSC00923.jpg

 

DSC00915.jpg

 

DSC00902.jpg

 

DSC00886.jpg

 

Legetøjet har Cassi selv valgt, da hun var med ude og shoppe i mandags. Der var lige to af dem, en til hver og hun var helt vild med dem. Og det samme er Calle tydeligvis også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at jeg vil se om jeg kan låne min fars bil, og så kører forbi maxi zoo og så ind og sige hej til dem der er til Dania... Måske kan det give ham lidt ro på om natten, for der er godt nok meget gang i ham når vi runder midnat :gab: Stakkels Cassi må gemme sig i sengen, for ellers får hun ikke sin skønhedssøvn, og det er jo vigtigt når man er en rigtig prinsesse.

 

Calle er i det hele taget meget glad for Cassi og vil helst sove sammen med hende under sengen, og nu ligger han sammen med hende(dog med sikkerhedsafstand) foran TV'et og sover. Og egentlig er Cassi også rigtig tålmodig og sød ved ham.

 

Se selv

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152529701538954&l=7820103626039405918

 

(JA, jeg fatter stadig ikke hvordan man får video fra facebook herinde :damn:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Calle har nu lært et par ting.

  1. Kravler man op i opvaskebaljen får man mange godbidder.
  2. stiller man sig op på opvaskebaljen får man mange godbidder.
  3. forholder man sig i ro, får man lov til at lege med legetøjet
  4. er man irriterende nok, når Cassi laver noget får man helt sikkert også godbidder.

 

Calle har desuden vist sig at være noget af et madøre. Han var i haven mens jeg skar godbidder, og da han kom ind efter jeg var færdig kunne han tydeligvis lugte dem, for han blev helt vild.

Vi har droppet køreturen og er i stedet blevet hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er begyndt at arbejde lidt med bagbenskontrol, og Calle hopper op på baljen så snart den er nede.

image.jpg

Cassi har dog meget svært ved ikke at være med, så hun forsøgte at stå på baljen sammen med ham.

 

Da jeg var i fakta i dag, fandt jeg nogle lammeskind, som var sat ned til 100kr. Og det kan man jo ikke sige nej til. Slet ikke når Calle har nakket Cassis skind. Så nu har han fået sit eget.

 

Cassi varmer mere og mere op for ham, og der bliver leget rigtig meget. Hun er ret tålmodig, men der er et par gange hvor hun går ind og markerer. Nu er hun så også ved at være højløbsk, så måske det er derfor han får lidt lang snor af hende lige nu. Tidligere i dag lå hun og sov og så kom Calle løbende for fulde drøn, lavede et elevatorspring og landede lige oven på hende. Cassi sagde intet og legede bare med ham.

 

Jeg kan godt mærke at han er meget mere frimodig end hvad Cassi var da hun havde den alder. Cassi skulle bare have et nej en gang, og så gjorde hun det ikke igen. Calle har stadig ikke forstået at han ikke bare må tage ting på bordet. Det fedeste er at han skidegerne vil snakke med de mennesker vi møder. Jeg kan se at Cassi ruller øjne, for hvor fedterøvsagtigt er det lige!

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL

 

Hvis I kigger med længere ned, så er der næsten 100 % risiko for at falde pladask for den lille Calle, for hold nu op hvor han er charmerende den lille røver(I bliver nødt til lige at klikke på det første for at se det i stort) :hjerte:

 

14667830924_7342392bf5_s.jpg

Calle sammen med storesøster Cassi

 

14483520158_fce631b3a3.jpg

Det var svært at få et billede af dem sammen, for Calle ville hen og snakke så snart jeg satte mig ned for at tage billede

 

14483511679_5e55f524d6.jpg

Der bliver holdt øje med hvad Cassi laver.

 

14690070703_e0a83012e9.jpg

Og Cassi sidder bare og kigger undrende på mig og Calle...

 

14669802752_6d09819be1.jpg

Hold nu op hvor han er skøn :lun:

 

Og bare rolig, der er mange billeder endnu... For nu kommer vi helt ned i hvalpehøjde...

 

14690114963_078c6d3a00.jpg

 

14669924202_4d768ddc01.jpg

 

14667053991_dde1baaa0f.jpg

 

14483633128_89d74dfa8a.jpg

 

14483621509_47d4890d53.jpg

 

14483629549_99da7ca155.jpg

Man bliver liiiiidt træt når man sådan skal være model.

 

14483615430_b554fe960c.jpg

 

14670310695_54a7129778.jpg

 

14483842677_17743b40bd.jpg

 

Nu må I ikke tro at han bare ligger ned hele tiden. Der var også lidt fart på...

 

14689998333_2b40b9d0a8.jpg

 

14667796474_7307a5d9cf.jpg

 

14483732967_827091cde4.jpg

 

14483787487_f84ca82ea0.jpg

 

14669918132_2450a6e85a.jpg

 

14483680398_2ed73e2c7d.jpg

 

14668011214_32f92db6c1.jpg

 

14670335785_5c49b58507.jpg

 

Så er det tid til lige at slappe lidt af...

 

14647212676_001edcfd2f.jpg

 

14690102343_226e054b22.jpg

 

Skal, skal ikke:slem:

 

14483907467_b8e11784dc.jpg

 

14483545579_7685f95422.jpg

 

14483678570_d94ce3da05.jpg

 

14483667960_5c57b047fe.jpg

 

Og det var så det...

 

Jeg er især glad for de billeder af ham helt nede i hvalpehøjde :hjerte:

 

I går havde vi en masse gode oplevelser, men desværre også en dårlig.

 

Vi skulle op til min far for at hente bilen, så vi kunne komme ud i klubben. Vi går afsted, og da vi kommer forbi den sidste række af rækkehuse, er der nogle som sidder næsten helt nede for enden. Deres hunde begynder at gø og bevæger sig ned mod os, ejerne morer sig gevaldigt ved dette, for de er jo bundet af. Problemet er så bare at man har valgt at binde de to hunde(nogle selskabshunde) i flexline til en skraldespand, og så kan I vel næsten gætte hvordan det gik :damn: Begge hunde suser op mod os, med en ejer luntende bagefter. Cassi er straks på mærkerne, for hun kan simpelthen ikke have andre hunde, og for at få ejeren hurtigere op råber jeg "Min hund bider". For det ved jeg hun gør når hun bliver presset på den måde. Det fik ikke ejeren til at komme hurtigere, så måtte tage fat i flexlinen på den ene hund og nærmest holde den i luften, og så holde den hysteriske trunte i den anden hånd, så de ikke røg i hovedet på hinanden. Calle gemte sig et stykke bagved mig, han skulle ikke have klinket noget, klog dreng.

Ejeren sagde først undskyld, og da jeg så gik videre blev der højlydt sagt at hvis min hund bed så skulle den fandme have mundkurv på :genert: Jaja, men hun bider jo kun når man vælger at lade sin åndsvage hund få lov til at rende halsende og hysterisk lige i hovedet på hende. Ellers trækker hun sig ALTID. Gad simpelthen ikke diskutere det, så gik bare videre med hundene.

 

Ude i klubben fik lille Calle sagt hej til en masse mennesker og hunde, og han er bare fuld af gåpåmod, det er bare så herligt :blink: Han var desværre ikke træt da vi kom hjem, så han var klar på at bruge et par timer på at tumle rundt.

 

I dag har han udover at have været på tur fået klippet negle for første gang, og det gik bare så fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de fine billeder. Vi har samme udfordring når der fotograferes, nemlig st få øjnene skarpe og klare i den sorte maske. Det er lykkes så flot for dig på mange af de billeder hvor du er helt nede og fotografere. Super.

 

Og, glem idioten og kom videre:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for rosen...

 

Vedkommende er også glemt igen...Jeg er bare lidt ked af at der er så mange der ikke har styr på deres hunde, og så ikke bare kan lade være med at skyde skylden på andre eller flippe fuldstændig ud.

 

Da Cassi var hvalp var jeg ude(samme alder som Calle har nu) og lufte hende sammen med den gamle border. Vi skulle ned på marken og gå, og jeg kan se at der er nogle ude og de har tre hunde løse. Jeg vælge at blive på den modsatte side af vejen og så gå længere ned før jeg går ind. Problemet er bare at man kun har øje for datteren og så den hund man kaster bold med, de to andre får bare lov til at rende rundt, og da de får øje på mig med mine hunde går det hurtigt. Den ene var en stor, ret nærgående muskelhund, som med det samme skulle i hovedet på Joy(en usikker hanhund på syv år, som aldrig skal have klinket noget) og den anden var en nok 10 måneder belgisk hyrdehund(aka. hvid schæfer). Den store hvalp var jeg ikk bekymret for som sådan, men den fik Cassi til at gå helt i panik. Hun hev sig ud af halsbåndet og var så på vej væk. Heldigvis kom hun hurtigt retur da jeg kaldte. Første da jeg mere eller mindre hysterisk råber, at så må de godt hente deres hunde opdager de at deres hunde er rendt af helvedes til. Og så fik jeg ellers noget uberettet besked på at der kraftedeme ikke var sket noget, og deres hunde gjorde jo INGENTING...

 

Der skete desværre det at Cassi blev ret traumatiseret af det hele fordi hun allerede fra jeg fik hende havde et lidt skrøbeligt sind. Det tog godt et år før Cassi var i stand til at acceptere hvide/lyse hunde, så hun ikke bare tændte fuldstændigt af, og desværre har mødet dengang sat sig så meget i hende, at hun ikke kan snuppe at løse hunde kommer hen til hende, når hun selv er i snor.

 

Så jeg var bare møgærgerlig over at jeg kunne have risikeret det samme med Calle på grund af andres dumhed... Jeg tror dog ikke han har taget det mindste skade af det... For han var i hvertfald super modig da han mødte de andre hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Du er da hammer god til at tage billeder :-)

Og sikke en lille charmør nøj han er kær elsker de øjne og de flotte klare sorte og hvide farver han har :lun:

Ham gad jeg godt møde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Calle er blevet udsat for nogle grumme ting i dag. Han er blevet sat i et bur(og græd forfærdeligt), han har været alene hjemme(græd næsten ikke) og så er han blevet bidt i næsen af prinsesse grum. Jeg ved ikke helt hvad der skete, de lå og legede og pludselig skreg han op. Han er lidt dum til at hakke til når han har fat i Cassi, så måske hun lige har sagt fra en gang.

Han fik ihvertfald fart på og kom hen til mig med en blødende næse. Balladen var så næsten glemt inden jeg fik se på skræmmen(det er bestemt noget han overlever uden men *gg*)

 

Men han har også været hamrende dygtig synes hans mor. Han har været ude og gå lang tur UDEN støttepædagog, og så er vi gået stykket fra at han altid sætter sig ned foran mig til at han tilbyder en stå i stedet :banan: Jeg var ellers begyndt at have ham mistænkt for ikke at fatte hvad han fik godbidder for, for den rumpe kunne ikke komme hurtig nok ned i gulvet. Men se ham lige :lun:

 

[video=youtube_share;xrJtfySj1Hg]

 

Første gang(ikke på videoen) blev jeg næsten helt chokeret over at den lige pludselig sad der... For det der sit skal vi slet ikke arbejde med lige nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, synes Calle trækker tænder ud. På plussiden skal det nævnes at han er næsten helt renlig. Vi har ikke haft et uheld i en lille uge, han er super imødekommende overfor fremmede mennesker og hunde og så var han stille sidste gang vi var ude og køre tur.

 

han er i sin fase lige nu hvor der skal bides i ALT. Når han er vokset fra det, så skal jeg vist have ordnet paneler hist og pist. Han hiver fat i alt han kan få fat i og han virker overbevist om at det er helt i orden. Han har heller ikke helt fattet at Cassi ikke altid synes det er superfedt at han bider i hende, så han har fået nogle hak.

 

Det der irriterer mig lidt(og det burde det nok ikke), er at han ikke virker interesseret i at træne. Tit smider han sig bare på gulvet og stirrer utilfreds på mig, hvis han ikke får en godbid med det samme. Alt for ofte skal jeg hoppe og danse for at han gider at lette rumpen for at komme hen til mig...

 

Problemet er nok at jeg jo har Cassi som er fuldstændig træningsnarkoman og altid har været det. Måske han bare skal have mere tid med ingen ting... Men jeg ville jo gerne igang med ham... Nå, men han tilbyder da både sit, stå og dæk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...