Hop til indhold

Blev udfarende i dag


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Lucca har været i sommerhus med mig hos mine forældre og i dag fik de gæster. Manden af gæstparret havde skiftet bukser der flagrede lidt. Jeg så ikke præcis hvad der skete men hun blev pludselig udfarende og løb efter ham efter han gik forbi hende. Vi stoppede hende selvfølgelig og fik hende til at falde ned. Han kan ikke fordrage hunde og har måske vist lidt autoritet som hun ikke kunne forholde sig til da han gik forbi hende, han gik meget tæt forbi hende fordi hun lå i døråbningen. Senere gik hun hen og stod og gøede af ham som om hun sagde " pas på makker!!" Hun elsker langt de fleste mennesker.

 

Det er en ret voldsom reaktion, men er det ikke normalt for en hund der føler sig usikker?

 

Jeg eg er sikker på at hun kunne mærke at han bare ikke var en rar mand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Bella ville gøre det samme! Hvis hun er i nærheden af folk der ikke bryder sig om hunde, og som enten udstråler angst eller "had", vil hun blive så meget i tvivl om deres hensigter, at hun vil lave udfald. Hun mener helt sikkert at angreb er det bedste forsvar i de situationer, og når hun ikke forstår det de udstråler (eller måske gør hun netop), reagerer hun som du beskriver.

 

Jeg ville ikke lægge så meget i det, men holde hende fra folk man ved ikke bryder dig om hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste faktisk ikke at han ikke brød sig om hunde da mine forældre selv har haft hund. Men den hund var også anderledes.

 

Men nu ved jeg det :) hun kan også være opfarende ved andre hunde så vi snakker ikke med hunde mere under gåturene men mødes i stedet med nogle faste hundevenner. Dog er hun hurtig til at se nye an

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...