Hop til indhold

Grøntsager som supplement til tørkost?


FieThielke
 Share

Recommended Posts

Ja, som titlen benævner, så er jeg interesseret i grøntsager som et supplement til min hunds måltider.

Hun spiser nemlig ALT, hun kommer i nærheden af - legetøj, græs, toiletpapir :shock: Og ja, hun spiser det! Rub og stub. Og det er jo skidt for hendes lille mavse :cry: Da jeg læste mig frem til, at det kunne være noget vitaminmangel, så ville jeg prøve at supplere op med noget grønt i hendes mad.

Mit spørgsmål går så på, hvordan grøntsagerne skal tilberedes? Kan man give dem rå grøntsager, eller skal de koges?

Hvad anbefaler i? Jeg overvejede nemlig at rive lidt gulerod og blande med hendes tørkost, og evt. tilsætte ærter. Hun kan li' begge dele :-)

Håber, I kan hjælpe mig :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun kan lide begge dele råt, ville jeg nok bare give hende det sådan, tror jeg :-) Ved at nogle herinde giver rå gulerødder som snacks uden problemer.

 

Du kan også købe en de der grøntsagsblandinger man kan købe til mennesker og blande i tørkosten. Her skal du bare huske at de skal være uden løg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får næsten hver aften noget vådfoder , som ca en tredjedel af deres ration. Resten er tørfoder. I aften var det kogt ris, med kogte gulerod og ærter fra frost+ torskerogn.. Tilsat squash, fordi de iige nu er fra haven. bruger også tit majs.Mine spiser også masser af rå æbler og gulerødder, men tror at huske at grøntsager optages bedst som kogt. Som kød ofte rester fra naboers grill eller kød fra sidste salgsdag, nedsat betydeligt. Eller når Netto har torskerogn eller makrel i tomat til en femmer.

Mine hunde elsker disse tilsatte aftensmåltider og ingen er blevet syge af det. Ældste er rundet de 14 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...