Hop til indhold

Er det bare lopper?


Smooth Criminal
 Share

Recommended Posts

Min lille yorkie er ved at gå crazy i dag. Hun vil hele tiden kløs ét bestemt sted på ryggen. Når jeg gør det, ser ud hun som, hun vil have jeg gør det i al evighed! Huden ved det område føles hård, når jeg klør.

 

 

Vi har hos dyrlægen i sidste uge, hvor hun fik en loppebehandling, men denne mærkelige ryg-kløe har stået på i cirka to uger.

 

 

Kan alt dette være på grund af lopper? Jeg synes bare, det er besynderlig, at det kun er ét sted på ryggen, hun vil kløs!

 

God dag! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner det ikke - har aldrig oplevet, at huden føles hård ved loppebid :hmm:

 

Men hvis det ER lopper, er du nok nødt til at vaske hendes puder, dyner, tæpper og hvad hun ellers har at ligge i og lægge hendes børste i fryseren. Du kommer nok heller ikke udenom at give endnu en loppekur, for lopperne har sikkert lagt æg og når de klækker, kan man starte forfra, hvis ikke loppemidlet virker mere. Jeg plejer i hvert fald altid at give to måneder i træk for en sikkerheds skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner det ikke - har aldrig oplevet, at huden føles hård ved loppebid :hmm:

 

Men hvis det ER lopper, er du nok nødt til at vaske hendes puder, dyner, tæpper og hvad hun ellers har at ligge i og lægge hendes børste i fryseren. Du kommer nok heller ikke udenom at give endnu en loppekur, for lopperne har sikkert lagt æg og når de klækker, kan man starte forfra, hvis ikke loppemidlet virker mere. Jeg plejer i hvert fald altid at give to måneder i træk for en sikkerheds skyld.

 

Okay, jeg må begynde at vaske så.

 

Jeg fik at vide at give endnu en loppebehandling efter 4 ugers tid, så det er i hvert fald planen. Eller skal jeg gøre det før?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille yorkie er ved at gå crazy i dag. Hun vil hele tiden kløs ét bestemt sted på ryggen. Når jeg gør det, ser ud hun som, hun vil have jeg gør det i al evighed! Huden ved det område føles hård, når jeg klør.

 

 

Vi har hos dyrlægen i sidste uge, hvor hun fik en loppebehandling, men denne mærkelige ryg-kløe har stået på i cirka to uger.

 

 

Kan alt dette være på grund af lopper? Jeg synes bare, det er besynderlig, at det kun er ét sted på ryggen, hun vil kløs!

 

God dag! :)

 

Jep.. Min klør også kun på ryggen... Så han laver benspjæt-halløjet når jeg klør ham.... Hvilket han ellers aldrig gør...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund klør sig ret vildt for tiden, men hun har ikke lopper. Til gengæld vold-fælder hun, det er helt vildt. Og det kan altså også gi' kløe, der faktisk minder om loppe-kløe. Og når jeg læser at hun fælder mere end normalt, og vil gerne kløes et bestemt sted på ryggen, kunne det også godt være fæld der gør det... :hmm: Men tjek absolut for lopper først. Har du prøvet at tjekke med loppekam?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...