Hop til indhold

Hvalpe fra udlandet


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Hvis nu man får sig nørdet hen imod en lækker lab hvalp i udlandet.

Hvordan og hvorledes med at få sådan en hjem og hvordan foregår det og hvilke ekstra udgifter kommer der udover hvalpens pris og min transport?

Det er stadig kun en bitte lille mini tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del papirarbejde, så vidt jeg kan huske. Men overkommeligt, da jeg hentede Iso i Belgien var det vist bare en importtilladelse og så et papir opdrætteren skulle skrive under på. Kan ikke mindes at der var noget der kostede noget..? :hmm: Muligvis at få hende overført fra den belgiske kennelklub til DKK, men det husker jeg ikke... Nogle af papirerne skulle dog ordnes ret lang tid i forvejen, så det er nok en god idé at tjekke alt sådan noget i meget god tid. Der kan muligvis også være lidt forskel afhængigt af hvilket land det gælder. Jeg synes ikke det var ret besværligt at importere hund fra Belgien, og ville helt sikkert gøre det igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige hentet min hund i Norge. Jeg ansøgte fødevarerstyrrelsen om tilladelse til at importere ham. Dertil skulle opdrætteren udfylde en opdrættererklæring og jeg en ansøgning. Hvalpen skulle have chip og id nummer før end der kunne søges og fødevarerstyrrelsen anbefaler at man søger 4 uger før (jeg fik dog allerede svar efter 2 dage). Jeg betalte ca. 500 kr. ekstra for at han fik et EU/norsk selskabsdyrspas og at han fik et ekstra veterinærtjek inden afrejse. Ellers er det vigtigste vist at huske at få alle papirene med fra opdrætter, så man har styr på det. Jeg fik stamtavle, ejerskabsbevis, købsaftale, sundhedsbog, en seddel med ekstra info om racens behov, som opdrætter selv har lavet, info om forsikring og hans pas med hjem. Efterfølgende har jeg fået en bekræftelse fra Norsk kennelklub på at ejerskiftet er i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...