Hop til indhold

Stukket af hveps.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Ønsker god bedring! Det ville komme an på hvor hun er stukket om jeg ville give hende menneskemedicin, men jeg kan se at jeg er for sent ude.

 

Jeg blev i øvrigt selv skamstukket for et par uger siden, da jeg kom til at køre plæneklipperen ind i et hvepsebo. Det gør nas, også selv om man ikke er allergisk. Fingrene på min højre hånd, der havde fået 3 stik, var helt stiv flere dage efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, Umulia.

 

Hun blev stukket 2 gange på ydersiden af låret og så ud til, at være påvirket af det....det lignede, at hun havde kvalme, hun smaskede og rystede over det hele :vedikke:

 

Nu ligger hun og sover hos mig.

 

Ja, det gør rigtig ondt, at blive stukket af bier/hvepse...jeg er heller ikke allergisk over for det, men det er vist ingen rettesnor for, at man ikke kan blive det senere, har jeg læst et sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min blev stukket i munden for et par uger siden. Det tog han fint.

 

For et par uger siden blev 2 af mine dagplejebørn overfaldet af hvepse på en legeplads. Den ene inkasserede 1 stik under det ene øje, den anden 6 stik fordel på overkroppen, da de var under hans bluse. Men de havde så også hygget sig med at stå og "røre" rundt i et underjordisk hvepsebor med pinde. Jeg havde ikke set boet og dagen efter sendte kommunen en mand ud med gift. De er agresive de sataner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Darwin blev stukket for lidt over en uges tid siden - i den ene pote - mellem tæerne. Vi kom is på - tager både smerte og hævelse. Udover det blev han smurt med en stift beregnet på insektstik.

 

Nogle dage senere var der desværre gået betændelse i stikket - så han fik poten badet i mediskrub og smurt med klorhexidin - efter et par dage var det gået i sig selv.

 

Med mindre hunden bliver dårlig syntes jeg ikke man skal give medicin in-vortes - og i så fald bør man rådføre sig med en dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Zeus blev stukket to gange på læben for et par uger siden, jeg fik brodden hevet ud lagde en isterning på så det ikke hævede og det var det.

 

Jeg er selv blevet stukket et par gange i år for første gang i tyve år og føj mand det gør ondt!!!

Jeg er ikke allergisk, men det er min mor, bliver hun stukket skal der hurtigt ringes til 112. Lidt vildt synes jeg, dog er det kun sket en gang de sidste 30 år.

 

Sender lige et par god bedringer til det lille pus :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min blev stukket i munden for et par uger siden. Det tog han fint.

 

For et par uger siden blev 2 af mine dagplejebørn overfaldet af hvepse på en legeplads. Den ene inkasserede 1 stik under det ene øje, den anden 6 stik fordel på overkroppen, da de var under hans bluse. Men de havde så også hygget sig med at stå og "røre" rundt i et underjordisk hvepsebor med pinde. Jeg havde ikke set boet og dagen efter sendte kommunen en mand ud med gift. De er agresive de sataner.

 

Puha...det er et grimt sted, at blive stukket i munden, godt, at han ikke reagerede på det.

 

Stakkels børn...det var da helt vildt :shock:...men ja, man skal ikke drille dem...har selv et underjordisk hvepsebo i haven, så jeg holder mig på afstand af dem.

 

Darwin blev stukket for lidt over en uges tid siden - i den ene pote - mellem tæerne. Vi kom is på - tager både smerte og hævelse. Udover det blev han smurt med en stift beregnet på insektstik.

 

Nogle dage senere var der desværre gået betændelse i stikket - så han fik poten badet i mediskrub og smurt med klorhexidin - efter et par dage var det gået i sig selv.

 

Med mindre hunden bliver dårlig syntes jeg ikke man skal give medicin in-vortes - og i så fald bør man rådføre sig med en dyrlæge.

 

Det var da også et uheldigt sted, at blive stukket...det må have gjort ondt, når han gik på poten og det er jo ikke nemt, at undgå infektion sådan et sted.

 

Tulle har før reageret voldsomt på et eller andet der havde stukket hende. Hun fik store knopper i huden på hele kroppen og kløede sig voldsomt...det forsvandt ligeså hurtigt, som det var kommet, så derfor vil jeg hellere give en antihistamin for en sikkerheds skyld.

 

Zeus blev stukket to gange på læben for et par uger siden, jeg fik brodden hevet ud lagde en isterning på så det ikke hævede og det var det.

 

Jeg er selv blevet stukket et par gange i år for første gang i tyve år og føj mand det gør ondt!!!

Jeg er ikke allergisk, men det er min mor, bliver hun stukket skal der hurtigt ringes til 112. Lidt vildt synes jeg, dog er det kun sket en gang de sidste 30 år.

 

Sender lige et par god bedringer til det lille pus :lun:

 

Tak, Dorte :bighug:

 

Godt, Zeus ikke blev påvirket af det og ja, isterninger er gode, at have...har bare ingen i fryseren. Den ene af hvepsene sad fast, så jeg måtte skubbe den af...der var ingen brod ved stikkene...hun rendte og undersøgte musehuller i noget højt græs og er da muligvis kommet til, at forstyrre nogle underjordiske hvepse.

Vores nabo er også allergisk og har altid en sprøjte med modgift på sig, hvis hun skulle blive stukket.

 

Hvordan går det med hende?

 

Da Dorit blev stukket fik hun ingen allergisk reaktion, men havde virkelig ondt og var rigtig ked af det:( Hun fik fuld skrue på antihistamin (1/2 søsygepille), sov i en time og så var hun frisk igen:-)

 

Nååå, lille Dorit :ae:....Tulle var heller ikke meget værd, vi skulle bare hjem og det kunne ikke gå hurtigt nok, hun er ellers ikke til, at hive væk fra diverse musehuller, før de er blevet grundigt undersøgt for, om de er beboet, men man kunne godt se, at det gjorde ondt.

 

Det går bedre med hende efter en lille times søvn, hævelserne er blevet mindre . Hun har lige siddet og tigget chips, så er ved, at være sit gamle jeg igen.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt det går bedre. Man bliver sørme så forskrækket. Rigtig god og hurtig reaktion fra din side. Jeg ville til enhver tid kaste en Alnok i munden på Sille hvis jeg mistænkte hun var blevet stukket eller var allergisk over for noget. Vi har en overgang givet Sille en hel Alnok hver dag i ca. 3-4 måneder, på dyrlægens anbefaling, så Alnok ved jeg hun kan tåle.

Der er vist nogle menneske-antihistaminer som hunde ikke kan tåle, men jeg kan ikke huske hvilke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt det går bedre. Man bliver sørme så forskrækket. Rigtig god og hurtig reaktion fra din side. Jeg ville til enhver tid kaste en Alnok i munden på Sille hvis jeg mistænkte hun var blevet stukket eller var allergisk over for noget. Vi har en overgang givet Sille en hel Alnok hver dag i ca. 3-4 måneder, på dyrlægens anbefaling, så Alnok ved jeg hun kan tåle.

Der er vist nogle menneske-antihistaminer som hunde ikke kan tåle, men jeg kan ikke huske hvilke.

 

Ja, jeg blev helt panisk, vi var ca. 300 meter hjemmefra, hvilket ikke er meget, men nok, når man skal skynde sig.

 

Hvorfor fik hun dem fast i 3-4 mdr ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da også et uheldigt sted, at blive stukket...det må have gjort ondt, når han gik på poten og det er jo ikke nemt, at undgå infektion sådan et sted.

 

Tulle har før reageret voldsomt på et eller andet der havde stukket hende. Hun fik store knopper i huden på hele kroppen og kløede sig voldsomt...det forsvandt ligeså hurtigt, som det var kommet, så derfor vil jeg hellere give en antihistamin for en sikkerheds skyld.

 

Ja det var ikke lige det bedste sted - han har stadig men af det og jeg smører stadig poten i klorhexidin. De første mange dage efter kunne han ikke gå særlig godt på poten.

 

Godt at Tulle har det bedre - man bliver jo bekymret når der sker sådan noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var ikke lige det bedste sted - han har stadig men af det og jeg smører stadig poten i klorhexidin. De første mange dage efter kunne han ikke gå særlig godt på poten.

 

Godt at Tulle har det bedre - man bliver jo bekymret når der sker sådan noget :-)

 

Fortsat god bedring til Darwin :ae:

Tulle er sig selv igen...ligeså uopdragen, som hun plejer, at være :mrgreen:

 

Fordi vi/dyrlægen havde mistanke om pollenallergi og ville se om det kunne hjælpe.

 

Nå sådan...så er jeg med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...