Hop til indhold

Rottweiler avl.


Gæst Javer85
 Share

Recommended Posts

hvad sætninger som denne for exempel betyder?? :shock: Er det seri¢st eller er hele tråden en dårlig joke som jeg ikke forstår?

 

Den eneste dårlige joke der er i denne tråd er, det at man vil avle på sådan en hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst lillefod
hvad sætninger som denne for exempel betyder?? :shock: Er det seri¢st eller er hele tråden en dårlig joke som jeg ikke forstår?

 

Nårh.. Jamn det er bla. udledt af TS's kommentar:

Hun har ikke være på udstilling eller noget og ingen stamtavle da vi bare bruger hende som familiehund, men nu syntes vi det kunne være sjovt at få hvalpe i hende

 

Altså jeg læser det som at hunde med tavle ikke bare kan være familiehunde. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste dårlige joke der er i denne tråd er, det at man vil avle på sådan en hund :mrgreen:

det må du nok sige...

 

Nårh.. Jamn det er bla. udledt af TS's kommentar:

 

Altså jeg læser det som at hunde med tavle ikke bare kan være familiehunde. :-D

men du ved vel selv om din hund er familiehund? Bor den i huset med familien? Er den med jer ude hver dag? F¢les den som et familiemedlem???

 

Min Indy har stamtavle, Lex og Akita har ikke.... skulle Indy så bo ude i et bur i haven, hvor ikke-familiehundene h¢rer til?? :???:

Familiehund har skisme ikke noget at g¢re med om den har papirer på hvem der er mor og far.

Link til indlæg
Del på andre sites

det må du nok sige...

 

 

men du ved vel selv om din hund er familiehund? Bor den i huset med familien? Er den med jer ude hver dag? F¢les den som et familiemedlem???

 

Min Indy har stamtavle, Lex og Akita har ikke.... skulle Indy så bo ude i et bur i haven, hvor ikke-familiehundene h¢rer til?? :???:

Familiehund har skisme ikke noget at g¢re med om den har papirer på hvem der er mor og far.

:lol: du har vist det lidt svært med Lillefod's ironi? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan nogle forklare mig hvorfor der jokes med dette emne? Måske er jeg kedelig, men jeg kan ikke se det sjove i det :hmm:Trådstarter ved måske ikke så meget om opdræt og avl, som nogen herinde gør og det er vel okay? Hvorfor ikke bare svare og lade det blive ved det i stedet for at pakke ens mening ind i pjat og ironi?

 

Ja, jeg undrer mig bare.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt ikke at OP burde få hvalpe på sin hund, men det er jo (endnu) et frit land, og folk kan g¢re med deres hunde som de vil, så længe syret ikke lider overlast. Det er min mening, uden at være pakket ind (synes nu ikke jeg havde pakket noget ind, forstod bare ikke helt hvad der forgik).

Det var heller ikke dig, det er faktisk mest generelt :-) Jeg synes tit det sker at folk ikke rigtig tager det alvorligt, når folk søger en hund de kan avle med. Nogle debattørere tager det selvfølgelig alvorligt, men der er tit en eller anden, der skal komme med en ironisk og sarkastisk bemærkning. Og det er egentlig bare det jeg ikke forstår. Derfor spurgte jeg ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det var heller ikke dig, det er faktisk mest generelt :-) Jeg synes tit det sker at folk ikke rigtig tager det alvorligt, når folk søger en hund de kan avle med. Nogle debattørere tager det selvfølgelig alvorligt, men der er tit en eller anden, der skal komme med en ironisk og sarkastisk bemærkning. Og det er egentlig bare det jeg ikke forstår. Derfor spurgte jeg ;-)

 

Jeg syntes nu selv jeg skrev et yderst seriøst indlæg, men det var så også det eneste TS valgte at springe let og elegant henover :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes nu selv jeg skrev et yderst seriøst indlæg, men det var så også det eneste TS valgte at springe let og elegant henover :confused:

Det synes jeg også du gjorde og jeg er enig med dig. Det skrev jeg vist også - jeg tænkte i hvert fald på at gøre det! :mrgreen:

 

Det er måske heller ikke lige den her tråd der er "værst" eftersom trådstarter ikke selv følger op på det, og måske skulle jeg have oprettet en seperat tråd til det eller have ventet til en anden god gang med at spørge, men det er jo for sent nu. Det var også bare en tanke jeg havde gået med et stykke tid og så var det oplagt at spørge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg også du gjorde og jeg er enig med dig. Det skrev jeg vist også - jeg tænkte i hvert fald på at gøre det! :mrgreen:

 

Det er måske heller ikke lige den her tråd der er "værst" eftersom trådstarter ikke selv følger op på det, og måske skulle jeg have oprettet en seperat tråd til det eller have ventet til en anden god gang med at spørge, men det er jo for sent nu. Det var også bare en tanke jeg havde gået med et stykke tid og så var det oplagt at spørge :-)

 

Det er nu nemmere at spørge når man sidder med tanken, samt i den tråd der får tanken til at poppe op :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Så skal hun nok tabe sig lidt vil jeg tro :(

 

Min Fuz har ikke lavet hvalpe før, men han er meget fin og har et dejligt temperament.

Han er ikke familiehund, eftersom han er med stamtavle. Han ville dog uden problemer kunne fungere som sådan.

 

Han har et mindre overbid, men det generer ham ikke og er kun charmerende.

 

Han har HD-B og AD-1 så den del er også rimeligt ok.

 

Hun er bestemt ikke fed, hun er i fin form, men har bare en fandens masse muskler.

Hvor bor i henne hvis det kunne blive aktuel med dem?

Du kan evt. gå på vores hjemmeside og se flere billeder. www.123hjemmeside.dk/rottweiler-zenta

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været inde og kigge på din hjemmeside... Nøøøj, hvor er hun lækker :lun: Og så alligevel må jeg slutte mig til koret om ikke at avle på hende når der ikke er tavle pga. alt det man ikke har mulighed for at undersøge (HD ud i linerne osv.), men jeg kan absolut godt forstå at I er glade for hende, hun er skøn :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hun er bestemt ikke fed, hun er i fin form, men har bare en fandens masse muskler.

Hvor bor i henne hvis det kunne blive aktuel med dem?

Du kan evt. gå på vores hjemmeside og se flere billeder. www.123hjemmeside.dk/rottweiler-zenta

 

Kan godt se på din hjemmeside at hun ikke er tyk.. Men vægten undrer mig stadig.. Min hanhund hører under kategorien "stor" iflg. sidste DKK beskrivelse og han vejer 2 kg. mindre :confused:

 

Kan ikke finde noget på din hjemmeside ang. tævens sundhed?? Kan man evt få oplyst hvilke forældredyr hun er ud af, så jeg kan tjekke dem, hvis de er ægte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se på din hjemmeside at hun ikke er tyk.. Men vægten undrer mig stadig.. Min hanhund hører under kategorien "stor" iflg. sidste DKK beskrivelse og han vejer 2 kg. mindre :confused:

 

Kan ikke finde noget på din hjemmeside ang. tævens sundhed?? Kan man evt få oplyst hvilke forældredyr hun er ud af, så jeg kan tjekke dem, hvis de er ægte?

 

Hun er uden stamtavle så man kan vel ikke bare lige sådan tjekke hende. Hun har fulgt alle dyrlæge kontroller og de har give grønt lys til at vi kunne prøve at avle på hende. Hun har aldrig fejlet noget, hun være til læge når hun skulle have den årlige vaccine.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er også uden stamtavle...

 

Når du ikke kender nogle af anerne bag hende, og heller ikke har mulighed for at finde frem til noget, synes du så ikke det er lidt af en satsning at lave hvalpe på hende?

 

Hun ser ud til at være en rigtig lækker tæve, og det er da dejligt at hun har dyrlægens udsagn om at hun er ok til hvalpe. Men hvis nu der er slem HD bag hende, eller allergi, eller AD, så risikerer du at hvalpene får det. Det er ikke sikkert, men risikoen er der... Hvilke tanker har du gjort dg vedrørende det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du ikke kender nogle af anerne bag hende, og heller ikke har mulighed for at finde frem til noget, synes du så ikke det er lidt af en satsning at lave hvalpe på hende?

 

Hun ser ud til at være en rigtig lækker tæve, og det er da dejligt at hun har dyrlægens udsagn om at hun er ok til hvalpe. Men hvis nu der er slem HD bag hende, eller allergi, eller AD, så risikerer du at hvalpene får det. Det er ikke sikkert, men risikoen er der... Hvilke tanker har du gjort dg vedrørende det?

 

Nu har jeg en hund med allergi, og hende har vi valgt at vi ikke vil have hvalpe i pga det KAN være arveligt.

Men rottweilerens forældre har ikke haft noget, derfor ved jeg godt at der kan ligge noget længere tilbage...

Men nu er det sådan at hun ikke har stamtavle vores rottweiler, men derfor syntes jeg det er i orden at man stadig avler på den. Køberne ved jo også der ikke er stamtavle på dem når de køber hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg en hund med allergi, og hende har vi valgt at vi ikke vil have hvalpe i pga det KAN være arveligt.

Men rottweilerens forældre har ikke haft noget, derfor ved jeg godt at der kan ligge noget længere tilbage...

Men nu er det sådan at hun ikke har stamtavle vores rottweiler, men derfor syntes jeg det er i orden at man stadig avler på den. Køberne ved jo også der ikke er stamtavle på dem når de køber hunden.

 

Jeg kan ikke se hvorfor det er i orden...

 

Indrømmet jeg er en "stamtavle-snob" og stolt af det :engel:

Du har en tæve du gerne vil have hvalpe på, fordi den er sød og dejlig (!) og fordi det kunne være sjovt...

 

Men hvad kan din hund tilbyde racen??? Ingenting i mine øjne, hvorfor: ja, for det første fordi den ingen stambog har, og dette er også gældende for forældrenedyrene til den!

 

Jeg går selv og venter på en tævehvalp, som med tiden gerne skulle blive stamtæve i min egen kennel, og den kombination (dens forældre/linier) den er ud af, har jeg nøje undersøgt... Netop for at få en hund, som jeg mener kan være med til at fremme racen!

 

Du aner ikke hvad der ligger i din hunds gener, og så vil du trække hvalpe på den - jeg kan slet ikke forstå dette, du må meget undskylde, men jeg fatter bare ikke hvorfor man vælger at lave hovedløs avl!

 

Opdrætterne arbejder hele tiden på at opdrætte sunde og raske (både psykisk og fysisk) hunde, og det er altså noget der kræver en hel del af opdrætterne - tid, penge, engagement og viden.

Og det er altså ikke lige sjovt altid, men det er selvfølgelig også nemt bare at springe let og elegant henover dette, og så bare få et kuld hvalpe på sin "familie"hund, uden at tænke over hvad dælen man egentlig har gang i!

 

Ja undskyld at dette indlæg måske ikke er det mest positive, men jeg synes virkelig du skal sætte dig ned og tænke dig grundigt om - måske tage Tanten´s indlæg godt og grundigt til overvejelse...

Hvis du virkelig var interesseret i at AVLE/OPDRÆTTE og ikke bare avle hovedløst på din hund, så droppede du tanken om at få hvalpe på den tæve du har nu, og venter til du har en hund, som kan fremme racen og som du kan sælge hvalpe efter med god samvittighed, fordi du ved at du har gjort dit arbejde som opdrætter grundigt - altså sat dig ind i hundens gener (igennem stambog!) og har forsøgt at gøre noget positivt for racen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke helt inde i den danske ¢konomi lige nu, men herovre er der mange hvalpe som folk er brændt inde med, da ingen har råd til at få ny hund lige nu. Rigtig, rigtig mange af dem er uden papirer, lavet fordi folk enten synes at deres hund "er så s¢d/skulle have lov til at pr¢ve det" eller fordi de troede de kunne tjene en hurtig skilling ved at sælge et kuld hvalpe.

Forestil dig at hun får 9-12 hvalpe, og når de er 12 uger, er du måske kun kommet af med tre-fire stykker?? Det er ikke et utænkeligt scenarie, og bestemt ikke sjovt for hverken jer eller hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...