brigit Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Hej med jer Har nu været medlem i et par mdr. så nu er det vist på tide at jeg præsenterer mig selv. Er ny både hvad angår pc,er og forumer,så jeg vil nok komme til at lave nogle fejl. Jeg er tæt på det runde 5 tal, gift og bor i det nordjyske, i en lille by tæt ved hjallerup, Vore Finske lapphund er 11 mdr. og en være lille frækkert:blink: men vores et og alt. vh Judit Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 6, 2008 Rapporter Share Besvaret November 6, 2008 Velkommen til Hvor ser jeres hund bare dejlig ud Kunne godt tænke mig at stikke hænderne i den pels, den ser bare bløøøød ud Har han et navn? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Velkommen til. Du spørger bare hvis der er noget du ikke ved (så ved jeg det sikkert heller ikke ) men så kommer der sikkert folk til, der kan forklare dig hvordan og hvorledes. Dejlig hund du har. :lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Velkpmmen til og hvor er han sød jeres lille Zulo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Jep han har et navn, det er ganske rigtigt Zulo. og han har virkelig den skønneste bløøøøde pels,og alle må mærke den han elsker at blive kælet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 8, 2008 Rapporter Share Besvaret November 8, 2008 Velkommen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret November 8, 2008 Rapporter Share Besvaret November 8, 2008 Velkommen til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret November 10, 2008 Rapporter Share Besvaret November 10, 2008 Velkommen til Han er da kær Et lille råd så er der flere herinde som godt kan lide mange mange mange billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst deluxious Besvaret November 30, 2008 Rapporter Share Besvaret November 30, 2008 Han er altså ret så bedårende ham Zulo . Er ret vild med hans lækre farver og aftegning - uha - der er ikke noget som spidser der kan gøre mig blød i knæerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret November 30, 2008 Rapporter Share Besvaret November 30, 2008 Hej med jer Har nu været medlem i et par mdr. så nu er det vist på tide at jeg præsenterer mig selv. Er ny både hvad angår pc,er og forumer,så jeg vil nok komme til at lave nogle fejl. Jeg er tæt på det runde 5 tal, gift og bor i det nordjyske, i en lille by tæt ved hjallerup, Vore Finske lapphund er 11 mdr. og en være lille frækkert:blink: men vores et og alt. vh Judit OMG jeg er helt forelsket! Novra hvor er han flot!!! Finske lapphunde er bare lækre og Zulo i særdeleshed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lone m Besvaret November 30, 2008 Rapporter Share Besvaret November 30, 2008 Hej Velkommen til hunde-forum. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Søe Besvaret November 30, 2008 Rapporter Share Besvaret November 30, 2008 Den er da nuser... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret December 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 1, 2008 tusind tak allesammen prøver snart at få lagt nogle flere billeder ind Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maria&kenni Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Hej. det er da godt nok en dejlig finsk lapphund du har der. Jeg har selv haft 2 hele livet og går og venter på at jeg kan fåå min egen nu:d Hvilken kennel er zulo fra?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst deluxious Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 tusind tak allesammen prøver snart at få lagt nogle flere billeder ind Ja, vi vil gerne se nogle flere billeder af ham ! Hmm, tænkte..hvordan er det med sådan en fin pels ? Er den over hele huset eller ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret December 3, 2008 Rapporter Share Besvaret December 3, 2008 velkommen til og lækker hund kan godt forstå den er jeres 1 og alt :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst misiek Besvaret December 3, 2008 Rapporter Share Besvaret December 3, 2008 Forsinket velkommen:vinken:.. Nøøj.. Og virkelig en dejlig vuffer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret December 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2008 Zulo har vi hentet på fyn, han er fra kennel lapinlumon, men begge hans forældre er ren finske. Den næste vi skal have kommer fra kennel finda, de har også nogle rigtig fine og søde lapper Vi synes faktisk ikke han fælder særlig meget, og det er ikke fordi vi går og børster ham hele tiden men han får en meget alsidig kost :blink: han er alt spisende:mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret December 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 3, 2008 Hejsa hvor kom de lapphunde fra du har haft ? hvor skal du have den nye fra og hvornår? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maria&kenni Besvaret December 4, 2008 Rapporter Share Besvaret December 4, 2008 okay spændende. Jeg skal selv have en fra kennel Finda i det nye år. Jeg ved desværre ikke præcis hvor de andre er fra, da det er min mors. . Den sidste og den min mor har nu er fra en kennel på fyn, som er ca 3 år gammel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret December 4, 2008 Rapporter Share Besvaret December 4, 2008 Hej med jer Har nu været medlem i et par mdr. så nu er det vist på tide at jeg præsenterer mig selv. Er ny både hvad angår pc,er og forumer,så jeg vil nok komme til at lave nogle fejl. Jeg er tæt på det runde 5 tal, gift og bor i det nordjyske, i en lille by tæt ved hjallerup, Vore Finske lapphund er 11 mdr. og en være lille frækkert:blink: men vores et og alt. vh Judit Hej Brigit og velkomme til på HF, skøndt med en N.Jyde mere, så må vi kunne kanøfle de øboer og det med at lave fejl det skal du ikke være bange for. Jeg gør det så tit at alle de andre siger nååååå det er bare ham vendelboen og det er en flot hund du har fået dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst deluxious Besvaret December 7, 2008 Rapporter Share Besvaret December 7, 2008 Hvad måtte i egentlig slippe for sådan en bamse ? Ja, du må undskylde alle de spørgsmål - men sagen er den at min kæreste nu har set sig lidt lunere på den finske frem for den japanske (shiba, som egentlig var planen). Jeg prøver lidt at sætte dem op mod hinanden på alle mulige kanter og måder for at træffe det rigtige valg (ikke at prisen betyder noget, det var bare af nysgerrighed). Der hvor jeg ser lidt "øv-faktor" i den finske er den lange pels - gud hvor jeg elsker den - men jeg er bange for der kommer hår OVERALT. Derudover er jeg lidt bange for om den vil gø meget, da det jo er en hyrde/vagt hund. Vi bor i lejlighed, i stuen, så der er meget gåen frem og tilbage på trappeopgangen. Pluserne må være at det efter beskrivelsen at dømme er en mere "familie"-venlig hund, lettere at have med at gøre, og bedre til førstegangs ejere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 7, 2008 Rapporter Share Besvaret December 7, 2008 Hej og velkommen Skøn hund du har der, ham vil vi da gerne se nogle flere billeder af :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret December 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 8, 2008 Hej Deluxious I skal regne med at en finsk lapphund koster omkring en ca 8000 kr men prøv at kontakte nogle kenneler for at få den præcise pris. Ja den fælder jo lidt men vi synes ikke det er særlig meget, men har jo perioder hvor den fælder ligesom andre hunde. ved ikke hvordan den er i en lejlighed men da det er en klog hund kan den vel lære ikke at gø af naboerne, vi har hus så det er svært at svare på for mig.men ja det er en hyrdehund og Zulo gøer hvis der kommer nogle i indkørslen eller forbi hækken men det er jo også fordi han holder vagt. Han gøer også for at jage katte ud af haven og fugle der er over spurve størrelse vil han heller ikke have i sin have, men det vil jo ikke blive et problem i jeres lejlighed:lol: kan godt forstå det er et svært valg, det er fint i gennemtænker tingene, skriv bare igen hvis der er mere du vil spørge om, så skal jeg prøve om jeg kan svare :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst deluxious Besvaret December 9, 2008 Rapporter Share Besvaret December 9, 2008 Hej DeluxiousI skal regne med at en finsk lapphund koster omkring en ca 8000 kr men prøv at kontakte nogle kenneler for at få den præcise pris. Ja den fælder jo lidt men vi synes ikke det er særlig meget, men har jo perioder hvor den fælder ligesom andre hunde. ved ikke hvordan den er i en lejlighed men da det er en klog hund kan den vel lære ikke at gø af naboerne, vi har hus så det er svært at svare på for mig.men ja det er en hyrdehund og Zulo gøer hvis der kommer nogle i indkørslen eller forbi hækken men det er jo også fordi han holder vagt. Han gøer også for at jage katte ud af haven og fugle der er over spurve størrelse vil han heller ikke have i sin have, men det vil jo ikke blive et problem i jeres lejlighed:lol: kan godt forstå det er et svært valg, det er fint i gennemtænker tingene, skriv bare igen hvis der er mere du vil spørge om, så skal jeg prøve om jeg kan svare :blink: Hehe mange tak for svaret! Åh gud..spurve...vi har en KÆMPE gårdhave fuldt med spurve :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts