Hop til indhold

Vand problem ?


Gæst Bonzo
 Share

Recommended Posts

Jeg er en heldig ejer af en dejlig labrador på 3 år.

Hunden er køn og ser meget smuk ud.

(I hvert ifald syns vi selv det).

Anyway, vi går og har et problem.

Vores hund vil ikke drikke af vand skålen fordi han synes vores ulækre bassin er dejligere eller sådan noget.

Bassinet er fyldt med alger, og planter og så'n. Dog er det altid koldt.

Vi forsøger at holde hundens vand så koldt som muligt i skålen. Men alligevel efter en lang periode hvor han har drukket vandet uden for, piver han ved døren fordi han vil ud og drikke.

Er der noget forklaring på det udover at han hellere ved have det ulækre vand udenfor ? End det rene vand inden for ?

 

Hvis I har nogen forslag så vil jeg meget gerne høre dem for jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med det.

Vil ik miste min første hund til alger. Og Bonzo er bare dejlig.

 

 

(Nedenfor kan I se et billede af Bonzo, jeg beklager hvis I ikke kan og at det er taget fra "Arto", men ellers fylder det for meget).

 

Håber I kan hjælpe.

 

Mvh

 

Kasper, Bonzo's ejer.

Bonzo.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, du må finde dig i det vanddrikkeri udenfor. Vores foretrækker også vandet i fuglebadet eller regnvandstønden fremfor vandet i skålen og jeg har hørt om talrige andre hunde, der fortrækker en vandpyt fremfor kommunesprit.

 

Min egen og særdeles udokumenterede teori er, at hundene hellere vil drikke regnvand fordi det ikke er så kalkholdigt som postevand, men det er kun en teori...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de mange råd.

Men jeg har nu prøvet for noget tid siden, fordi vi lavede om i haven, at sætte en spand med en masse vand og en å kane. Der vil han gerne drikke af det. Det er nemlig som om at hunden er tiltrukket af vand med alger eller planter.

 

Jeg ved ikke hvad der sker for Bonzo, men da det er min første hund vil jeg ikke have at han dør. "U know?" :)

 

Men tak, så må jeg bare prøve med det bassin, med planter og alger. hehe

 

Mvh

 

Kasper

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey.

 

 

Jeg har et andet spørgsmål til Bonzo's vand.

Spørgsmålet er følgende. Min far har en gård, ovre på gården er der en "dam", og Bonzo drikker ikke af det vand. nej han drikker af det "rene" vand inden for. Og det forstår jeg ikke. Fordi det gider han ikke derhjemme, derhjemme vil han hellere drikke af vores ulækre bassin.

 

Nogle ideer ?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror, at du skal stole på at han som hund ved, hvad der er godt for ham... lidt lige som heste så har de stædig indstinkter for, hvad der er bedst og hvad der er skidt og de vil altid vælge det bedste...

Husk hans snude kan lugte evt. bakterier og foureninger langt før vi får en mistanke om det...

Rollo kan også have vand stående indenfor og det bliver skiftet 2 gange dagligt og fyldt når den er tom, men er vi ude og gå eller render han og leger så er en vandput mindst lige så god

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...