Hop til indhold

Min tilstand smitter?


Hope
 Share

Recommended Posts

Jeg gennemgår lige nu en del pga. arbejdsforhold som jeg ikke kan komme ind på og er sygemeldt.

Når jeg ikke kan sove tilbringer min hanhund natten med mig på sofaen. Træning med ham (lydighed) er lyspunktet lige nu. Han er ikke særlig selvsikker og han elsker mennesker. Jeg har før lagt mærke til at ved dårlige dage hører begge hunde mindre efter. Han er på det sidste blevet sværere at gå med. Han er mere opmærksom på alle mennesker og vil helst hilse på alle. Ting han ikke forstår/er usikker på gør han af og det sker oftere. Det kan dreje sig om legetøj efterladt af børn eller et barn der sidder på hug. Hans reaktion ved usikkerhed er at hoppe rundt og gø. Dette gør folk bange og er uheldigt. Han er svær at holde når han er sådan og jeg er ikke begejstret. Jeg havde først tænkt mig at henvende mig til hundeterapeut hvis det blev ved. Indtil videre har jeg prøvet at aflede og rose og klappe genstande der er "farlige". I dag gik det op for mig at problemet nok ikke er min hunds usikkerhed, men min? At han tager sig flere friheder og samtidig er mere usikker? Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det? Nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser det , som du har ret i, at vor væremåde og udstråling smitter meget af, på vore hunde. Så det er for mig at se dig, der bør have mere hjælp. Håber virkelig du kommer ovenpå.

Jeg har ikke forstand på hvordan du skal hjælpes,, men vil tro at så meget frisk luft i kønne omgivelser vil hjælpe, når hjertet og hjernen er på overarbejde. Altså sammen med hundene derude i naturen. Håber du snart får det løst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest god bedring

 

Jeg kender godt at de mærker og reagere på hvor meget overskud man selv har

 

Kan du snyde ham? Jeg tænker ved at lade som om du har top styr på det inden du forlader hjemmet. For eksempel ved at træne nogle øvelser i selv kontrol med ham lige udenfor jeres egen dør. Tænk gammeldags lederskab øvelser. Ikke ud af døren før tilladelse, med mere.

For at signalere at du har totalt styr på det.

 

Og så tag ham hen og gå steder uden så meget at reagere på.

 

Og mødes i noget der er problematisk, så prøv at være på forkant og stoppe ham inden og giv ham en opgave mens i passerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde reagerer på vores udstråling, og jeg tror ikke det er så meget fordi at han tager sig friheder, men mere fordi han føler sig usikker fordi han kan mærke du er usikker.

 

Hvordan har du det selv på de her gåture, måske skulle I vælge at lægge dem et andet sted hvor I ikke støder på så mange udfordringer som I måske begge har svært ved at takle lige nu? Eller også bør I måske i en periode skære voldsomt ned på dem hvis ingen af jer får noget ud af det. Hunde kan sagtens undvære disse gåture i en periode hvor du så aktivere med træning og lignende i stedet.

 

Det er helt ok at tage en pause fra livet hvis man har brug for det, og jeg ved af erfaring at hunde rent faktisk fint kan affinde sig med det i en periode, og i mine øjne er det bedre end at tvinge begge parter igennem gåture som ikke er en fornøjelse for nogen.

 

Rigtig god bedring, og husk nu at passe på dig selv :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mere træning. Mere lydighed. Jo mere, du viser ham vejen og han lærer hvad du vil have ham til at gøre, jo mere får han tiltro til dig og jo mere selvtillid får han også. Prøv at køre målrettet efter nogle lydighedsprogrammer, DKK eller DCH.

 

Når I begge har glæde af det, så er det kun et spørgsmål om (selv)diciplin at lære øvelserne og finde nye øvelser.. Han VIL jo gerne. Du skal være den, der serverer alle de udfordrende øvelser for ham.

 

Selvfølgelig altid med masser af ros og godbidder. Træning skal være sjovt.

 

---Jeg tror at det kan hjælpe jer begge to, at du får tankerne væk fra arbejdet, ved at gennemføre udfordrende øvelser.

 

Min Silke fik enormt meget selvtillid mens vi trænede DKK lydighedsprogrammerne (og det gjorde jeg osse..:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...