Hop til indhold

Trixie Experience Touring sele


Amocca
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har erfaring med Trixie Experience Touring selen?

 

jeg er på min evige søgen efter en sele der sidder godt på mine kræ. Har i kampen købt og opgivet utallige modeller.... Hurtta duer ikke, selvom jeg personligt er vild med kvaliteten, men den skarver pga placeringen af spændet på T-modellen og y-modellen duer ikke i pasform.

 

lige nu har de tre-ponti, som ikke skarver nogen af dem, men de er lige mellem to størrelser, så den glider lidt på dem, så den er jeg ikke glad for heller....

 

faldt over denne, som ser lækker ud og er lækker at røre ved, men kender nogen til den? Holder den? Sidder den ordentligt? Andre erfaringer / kommentarer?

 

mine hunde går altid i halsbånd på gåture, undtagen når de er i flexliner, så ikke super ofte, men af og til får de friheden af en flexline på en skovtur, og der vil jeg gerne have dem i ordentlige seler

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

har aldrig set den, men umiddelbart ser den jo ok ud? Det er virkelig svært, hvis de ikke passer i en "almindelig" sele, for den her kan jo slet ikke indstilles.. er den dyr? Ellers ville jeg nok bare købe og prøve, og så sælge den igen hvis den ikke passer. Jeg er selv på udkig efter en sele til Dex for tiden, men det skal være en anti-træk med front-fæstning, da det er det eneste han ikke trækker armene af mig i, i skoven f.eks. Og de sidder bare ikke godt, den slags seler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Kender den ikke, men lukkespændet ser ud som om det snildt kunne komme til at sidde et sted ved albuen og skave. Rigtig mange seler har lukkespænde det sted og for mig at se, er det helt hul i hovedet, da det ofte havner lige ved hundens albue knogle, som så skaver for hvert skridt den tager. Men nu ser spændet ikke så står ud, på mange seler er spændet helt overdrevet stort.

 

Men umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor denne der sele skulle være bedre, end så mange andre du har prøvet. Den kan ikke indstillet foran og umiddelbart virker spændet til at sidde et dumt sted.

 

Men når det kun er en gang i mellem dine hunde har brug for sele og flexline, gør det så noget, at den sele du allerede har, glider lidt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Det er måske rigtig nok, den kunne godt se ud til at gå et stykke længere tilbage, så spændet sidder anderledes, men så tror jeg vi havner i den der elendige model fra trixie, med flecce foer. ved ikke om du kender den? Det er denne her og på billedet et rigtig godt eksempel på lige netop det der sker, ikke bare på den type hunde, men også på min cocker spaniel. Selens trækpunkt ligger under maven og ribbenene og det ser ud som om hunden knækker sammen på midten, når den trækker fremad. https://www.google.dk/search?q=tre+ponti+sele&biw=1280&bih=888&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ew9iVKvcHcXO7gaAl4G4DQ&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=trixie+fleece+harness&facrc=_&imgdii=_&imgrc=P2vv3b172FK0nM%253A%3B8mMwziDN86MQwM%3Bhttp%253A%252F%252Fgalleryplus.ebayimg.com%252Fws%252Fweb%252F331008792704_1_0_1%252F1000x1000.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ebay.co.uk%252Fbhp%252Ftrixie-dog-harness%3B1000%3B1000

 

http://nt.petplanet.co.uk/images/product_images/extra_images/50360/99_Fleece_Padded_Harness_Small_Customer_Picture.jpg her kan man også se at når selens i halsomfanget passer hunden, så ender trækket næsten omme på lænden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet en Puppia sele?

 

Min Darwin passer intet - enten er det for stort eller for lille - slider pelsen af ham. 3 ponti selen passer han slet ikke - den kører rundt på maven af ham. Så nu har jeg købt en Puppia sele til ham og for første gang fået en sele der sidder som støbt til ham. Den fås i mange farver, designs og str.

DSC04262.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet en Puppia sele?

 

Min Darwin passer intet - enten er det for stort eller for lille - slider pelsen af ham. 3 ponti selen passer han slet ikke - den kører rundt på maven af ham. Så nu har jeg købt en Puppia sele til ham og for første gang fået en sele der sidder som støbt til ham. Den fås i mange farver, designs og str.

[ATTACH=CONFIG]122387[/ATTACH]

 

Puppias er for brede mellem forbenene, de skarver desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puppias er for brede mellem forbenene, de skarver desværre...

 

Begge modellerne?

 

Jeg opdagede (pinlig meget for sent :oops: ) at vest modellen var for bred mellem benene på Echawa og sad og generede. A modellen er smallere på det stykke (og en mindre størrelse, mystisk nok) og sidder meget bedre. Utrolig hvad man opdager når kræet bliver klippet ned :stupid::oops:

 

Har du prøvet Wolfsong selerne på hende? Til Echawa der er den der über spinkle type sidder de meget bedre end hurttas der jo i princippet er samme typer seler.. Det selvfølgelig langt fra sikkert..

 

Har du en liste over dem du har prøvet på hende? Hvis du havde en liste og skrev hvad der var øv ved dem, kunne det være man kunne foreslå nogen du kunne kigge på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge modellerne?

 

Jeg opdagede (pinlig meget for sent :oops: ) at vest modellen var for bred mellem benene på Echawa og sad og generede. A modellen er smallere på det stykke (og en mindre størrelse, mystisk nok) og sidder meget bedre. Utrolig hvad man opdager når kræet bliver klippet ned :stupid::oops:

 

Har du prøvet Wolfsong selerne på hende? Til Echawa der er den der über spinkle type sidder de meget bedre end hurttas der jo i princippet er samme typer seler.. Det selvfølgelig langt fra sikkert..

 

Har du en liste over dem du har prøvet på hende? Hvis du havde en liste og skrev hvad der var øv ved dem, kunne det være man kunne foreslå nogen du kunne kigge på?

 

Det kan godt tænkes, at A modellen duer nu? Da Johna var y gre skarvede begge typer puppia, fordi hun var så smal ml forbenene, men måske skulle jeg prøve den smallere model igen...

 

liste, uha...

 

Hurtta T - spændet sidder for tæt ved forben, hvis jeg tager en større størrelse er brystomfanget for stort, så de ikke kan gå.

 

Hurtta Y - samme historie. Hvis jeg tager en størrelse der passer brystomfang, så glider halsdelen ned over skulderen, så de får begrænset bevægefriheden i forbenene.

 

Wolfsong - for smalle hovedhuller i forhold til bryst. Men dette ved jeg faktisk ikke om gælder den nye model fra Wolfsong :hmm:

 

Tre Ponti - de er imellem størrelser, så enten klemmer de eller også rutscher de

 

Trixie comfort - den som flipsen har - sidder helt i hegnet på dem og ruscher rundt

 

alle de tynde nylonseler vi har prøvet gnaver enten det ene eller det ande sted. johna har INGEN pels under bug, på bryst eller indersiden af ben, så der skal intet til at give hende røde mærker

 

K9 - rutsjer rundt. Tager man en str mindre, så gnaver de under armhulen

 

Puppia - skarver på begge forben (men som sagt, ikke prøvet efter hun blev voksen, så måske)

 

den man kan sætte sadeltasker på (har glemt navn) - jeg synes ikke den ser ud til at skarve men johna er seriøst ked af at have den på....

image.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg kan se det nogenlunde som med Echawa.

 

Har du prøvet Wolfsong Norge modellen? T-selen fra Hurrta sidder på Echawa som på Johna, enten er den for stor i brystet eller spændet gnaver. Han har en wolfsong norge sele der sidder godt. Da han var hvalp havde han en t-sele fra ezy dog der også sad hammer godt. Der kunne man endda justere bryststykket. Har tit overvejet at prøve den på ham igen.

 

Jeg ved ikke om der er nogen steder ovre ved dig hvor de kunne prøves

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...