Hop til indhold

Bliv set i mørket - refleks påklædning?


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Med mørket kommer jo alverdens påklædning med reflekser!

 

jeg har sådan en standart billig træls refleksvest, den har enorm dårlig pasform og jeg er ret træt af den, så overvejer at invistere i sådan en fason syet en, men hvor kan man få dem billigst?

 

Jeg havde egentlig overvejet hurttas træningsvest, for så der træningsvest og refleks i en - smart! Men har to træningsveste og synes ikke lige jeg vil invistere så mange penge bare for at få den med refleks!

 

ellers har jeg en god pandelampe, og hunden har en refleksvest (billig en) og en af de der dyre lygter (kan ikke huske navnet) - men overvejer om han skal have en bedre refleksvest, nogen bud?

 

Hvad ellers, jeg overvejer noget til foden, som billist er det ofte det jeg ser først når folk kommer i refleks udstyr, men hvad kan man få der kan nå rundt om vinterstøvler?

 

Hvad har i andre?

Jeg bor pp landet og her er derfor ingen gade belysning, og går et stykke langs vejen for at komme til grønne områder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor også på landet, og går godt nok ikke selv i mørket, men er den der sidder i bilen når andre går tur. Og for fiiiilan, hvor er der bare forskel på hvad der kan ses og ej..!! De der helt alm. refleksveste med dårlig pasform er altså bare GULD! De kan virkelig ses! Dem jeg ellers synes godt om (som bilist) har tit noget refleks på bukserne, ser det ud som. En stribe refleksbånd der går lodret på benet. Lygte er også fint, for den svinger man med så man som bilist ikke er i tvivl om at der er nogen der er ude at gå, også på virkelig lang afstand.

 

Ikke meget til hjælp for dig, men bare som input til hvad bilisten ser... Det eneste tip jeg kan komme med er, at selv lave noget ud af refleksbånd, som jo kan købes i metermål? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er et stort juletræ, når vi går i mørket. Jeg bor også helt uden for gadebelysning, så reflekser er et must!

 

Jeg har en jakke fra Horze, med reflekser ned lang armene og udover denne, Hurttas Lifeguard vest. På højre arm og ben har jeg "klap-reflekser" med lys i - dem der folder sig sammen når man slår på dem, og de kan sagtens nå om både gummistøvler og overtræksbukser, i hvert fald.

Begge hunde har lyshalsbånd, og refleksvest/dækken på.

 

Jeg tror ikke, at vi sådan lige er til at overse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som bilist synes jeg at blinkene lys og reflekser fungerer bedst. Blinkene lys fordi man faktisk ser dem, og reflekser fordi de lyser mere op end lys.

 

Så derfor er Bella udstyret med en Orbiloc på hver side af refleksselen. Lysene blinker blåt, og vi hører på mange lamme kommentarer om schæfer med blåt blink. Dorit har et Visiglo halsbånd der blinker hvidt. Der er en smule refleks tilbage på det nederste stykke af deres flexliner, men det kan nok ikke tælle med.

 

Jeg selv har bare de 2 reflekser der er på Arrak jakken og en pandelampe. Og det er egentlig ikke godt nok! Planen er at få en lygte med blinkende lys, som kan sidde på min ryg. Men typisk nok går jeg højere op i hundenes sikkerhed end min egen:stupid:

 

Ninkamus, hvis du har barnevognen med ud, synes jeg du skal sætte en masse reflekser fast på den, fx på hjulene.

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker hvor er I ikke særlige hjælpsomme :mrgreen::mrgreen:

 

Barnevognen har refleks myggenet, men tør ikke gå med den i mørket, om vi så var lyst op! Tænk hvis vi blev overset, en ting er en selv der kan springe for livet, det gør man ikke lige med barnevogn, og de køre vandvittig stærkt ude på de her små veje!

 

Reflekser på hjulene hjælper ikke, dem kan bilisterne ikke se, reflekser skal vende fremad eller bagud, ikke til siden - ideen var eller god, men de kan ikke ses :)

 

En refleksspray virker ikke godt nok, min søster har testst dem :D

 

 

jeg må se om jeg kan finde en løbe refleksvest der er lidt kønnere end de grimme der, og så noget til fødderne, bevægelser er det bedste for bilister (det er altid løbernes sko med reflekser jeg ser først som billist).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...