Hop til indhold

løbetids spørgsmål


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Jeg er helt enig I at det er spild af internaternes tid - men så længe vi har et politi i danmark som er hamrende ligeglade med sådanne sager - så ville jeg ikke ane hvad jeg ellers skulle gøre? Det er også spild af internaternes tid med alle de hittekillinger de får ind og nærmest drukner i, fordi folk heller ikke tager ansvar og lader deres intakte katte løbe frit :damn: Jeg har aldrig selv benyttet mig af det, men det er også kun fordi jeg ikke kunne få fat i hunden - ellers havde jeg afleveret vores nabos hund. Dog ikke fordi den er til gene for os, men fordi de er hamrende ligeglade med at den render rundt på vejene, inkl hovedvejen, og er ved at blive kørt ned. Jeg har fulgt den tilbage MANGE gange og givet dem en opsang - den fiser ikke ind. Får jeg en dag fat i hunden, tøver jeg ikke med at pille halsbåndet af den og lade som om jeg ikke kender den - og så aflevere den. Ellers bliver den sgu kørt ned en dag.

 

Og det kan hunden i denne tråd jo sådan set også, på sine strejfeture efter lækre løbetidstæver..

 

Men lad mig lige pointere - det er ikke fordi hverken jeg gør, eller vil opfordre andre til, at aflevere hunde i tide og utide på internater. Men har man forsøgt hvad man kan og står overfor en tumpe af en ejer der ikke høre efter - så ville jeg vælge dén mulighed. Ikke mindst for hundens egen skyld, som jo altså risikere at blive påkørt. Måske ejer lærer noget når der skal penge op af pungen... :vedikke:

 

ja en dag bliver den nok ramt af toget.... :megaked: stakkels hund

 

absolut ikke i tide og utide... men... når den nu går og vælter gamle damer med deres små hunde

 

en har måtte smide sin lille hund over hegnet til en anden genbo... for selv at kunne komme væk og ikke falde....

 

derfor jeg gerne ville havde dem med på en anmeldelse....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så håber jeg bare de gider lytter :5up: for ja, enig i at det er politiets opgave. Jeg har bare oplevet mange gange at de er ligeglade og ikke vil gøre noget :( derfor har jeg opgivet politiet - jeg er virkelig ikke fan af deres indsats... Men jeg håber det lykkes for dig! :5up: :x:

 

 

chancen er nok lille.... men altså forsøger når problemet er der....

de har da taget sig af 1 løs hund her jeg måtte ringe om... kendte ejer, men altså helt blæst (læs ung han hund der ikke blev motiveret nok) hund... som jeg ikke kunne holde, end ikke distra here med mad, som brød ud af lejligheden.... ture sku ikke prøve at tage den ind til mig sådan som den agerede over for Jackie normalt.... de fik så fat i ejer (han har ikke hunden mere) der var IKKE navneskilt.... tror jeg (der var halsbånd, men kræet stod jo ikke stille)

de kom ikke... men de handlede.... så lidt håb... at de tager en skriftlig anmeldelse alvorligt

Link til indlæg
Del på andre sites

hov søgte lidt... politiet skal (på ejeres regning) kontakte en pension der henter hunden.... hvis man ikke kan aflever den hos dem...

det hvis den katagori jeg høre i

 

så det 1812 eller 114 og de tager den derfra (på ejers regning) :klap:

 

Hvordan er det lige at man retfærdiggør at politiet skal bruge tid på at få hentet en hund og placeret den i en pension, når de ikke har tid til at tage ud og fange indbrudstyve? Hvorfor er det at dit lille problem (som nok kan løses med et opkald fra politiet til ejeren) skal prioriteres højere end mennesker der får invaderet deres privatliv?

 

Synes godt nok det er topmålet af egoisme:???: Ring dog til politiet og bed dem tage en snak med ejeren først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er det lige at man retfærdiggør at politiet skal bruge tid på at få hentet en hund og placeret den i en pension, når de ikke har tid til at tage ud og fange indbrudstyve? Hvorfor er det at dit lille problem (som nok kan løses med et opkald fra politiet til ejeren) skal prioriteres højere end mennesker der får invaderet deres privatliv?

 

Synes godt nok det er topmålet af egoisme:???: Ring dig til politiet og bed dem tage en snak med ejeren først.

Jeg synes nu også Annette giver udtryk for at en advarsel - skriftlig eller via opkald - fra politiet ville være ok?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu også Annette giver udtryk for at en advarsel - skriftlig eller via opkald - fra politiet ville være ok?

 

Det er ikke det jeg læser i det jeg citerer ovenfor:vedikke:

 

Og det er altså ikke fordi politiet ikke VIL tage sig af løse hunde, men de er nødt til at prioritere deres ressourcer. Og bruger de tid på fx at hente en løs hund, må de måske sige nej til andre (vigtigere) opgaver. Jeg synes ikke det er helt fair at sige at "de gider ikke gøre noget".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu også Annette giver udtryk for at en advarsel - skriftlig eller via opkald - fra politiet ville være ok?

 

 

fuldt ud nok

 

fælger gerne kræet hjem

 

vil bare gærne at nogen som manden (måske) respektere fortæller ham hvad hans ansvar er (for det har han tydeligt ikke fattet)

 

 

 

 

 

desuden er det ikke kun mit problem... men et problem for flere her i byen + tog trafiken (de er lige op af jernbanen)

 

 

 

 

skulle politiet ikke reagere på en agrasiv løs hund?

 

 

og HAR faktisk ringet og bedt dem snakke med ham.... fået svaret lav en skriftlig anmeldelse efter at jeg havde ført log bog nogle dage..... (hvilket står længer oppe)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke det jeg læser i det jeg citerer ovenfor:vedikke:

 

Og det er altså ikke fordi politiet ikke VIL tage sig af løse hunde, men de er nødt til at prioritere deres ressourcer. Og bruger de tid på fx at hente en løs hund, må de måske sige nej til andre (vigtigere) opgaver. Jeg synes ikke det er helt fair at sige at "de gider ikke gøre noget".

 

det du citere er reglerne... ikke om de vil eller ej.....

 

 

edit: hvor er det præcis du ser jeg siger de ikke vil?

fremhæv gerne

 

absolut ikke egosist...

uden at kende mange hunde ejere i byen kender jeg alrede til 5 der har omtalt problemet med pågældende hund!

+ opkald nok

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg må indrømme at so far har vi anmeldt:

- en stor løs fåreflok

- en bundet hund er ikke havde vådt, tørt eller læ

- tydeligt vanrøgtet heste

- og endda en spritbillist

 

De har intet, som i vitterligt intet, gjort i nogle af situationerne. Spritbillisten kom de ikke engang efter, trods vi fortalte dem at vi fulgte efter, så vi kunne fortælle præcis hvor han var henne.. Hverken skriftlig eller telefonisk advarsel har der været i nogle af sagerne. :???: Når jeg har haft kontaktet internaterne (for alt for unge hittekillinger, vanrøgtet heste og sågår den hund der havde fået et kuld hvalpe på min mors arbejde - med fuldt overlæg, men ejer af alkoholiker der ikke kan passe et kuld hvalpe) har de været SÅ hjælpsomme og taget sagerne seriøst.

 

I sagen med hvalpene fra min mors arbejde, tog de endda imod morhund+hvalpe, opfostrede hvalpene sammen med morhunden, steriliserede morhunden og lod hende komme tilbage til ejer da hvalpene var 8 uger. Dét synes jeg var SÅ flot gjort af dem! For jo, hun kan godt magte den ene hund (ikke et luksus liv nej, men hun elsker hunden og vil den det bedste, og er sammen med den mere end os med fuldtidsarbejde kan være med vores hunde) - og jeg syntes det var SÅ fint at de steriliserede hunden på deres regning - hun havde ikke råd - for at undgå at der kom flere hvalpe! :5up:

 

Og så synes jeg de sager der har været, hvor politiet har placeret hunde på pensioner, har været ganske forfærdelige. Mange af hundene har jo haft det helt forfærdeligt under de pensionsophold - fx de hunde der afventer dom på aflivning. Politiet kan virkelig ikke være kritiske med hvor de aflevere hundene henne.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke det jeg læser i det jeg citerer ovenfor:vedikke:

 

Og det er altså ikke fordi politiet ikke VIL tage sig af løse hunde, men de er nødt til at prioritere deres ressourcer. Og bruger de tid på fx at hente en løs hund, må de måske sige nej til andre (vigtigere) opgaver. Jeg synes ikke det er helt fair at sige at "de gider ikke gøre noget".

De prioriterer heller ikke spritbillister. Èn ting er at de ikke tager ud og henter en løs hund (og det kan jeg sagtens forstå deres ressourcer ikke er til), men at de er hamrende ligeglad med en spritbillist - som vi endda fulgte efter for at kunne fortælle dem præcis hvor han var henne hele tiden - det fatter jeg ikke. Han var jo en sprængfarlig bombe for at kunne ende med at slå andre ihjel. Men det var heller ikke vigtigt nok. :vedikke:

 

Jeg har virkelig mistet "lysten" til at gøre et forsøg på at hjælpe, ved at bruge tid og krudt på at melde sager til politiet, med den respons jeg har fået indtil nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke det jeg læser i det jeg citerer ovenfor:vedikke:

 

Og det er altså ikke fordi politiet ikke VIL tage sig af løse hunde, men de er nødt til at prioritere deres ressourcer. Og bruger de tid på fx at hente en løs hund, må de måske sige nej til andre (vigtigere) opgaver. Jeg synes ikke det er helt fair at sige at "de gider ikke gøre noget".

 

De prioriterer heller ikke spritbillister. Èn ting er at de ikke tager ud og henter en løs hund (og det kan jeg sagtens forstå deres ressourcer ikke er til), men at de er hamrende ligeglad med en spritbillist - som vi endda fulgte efter for at kunne fortælle dem præcis hvor han var henne hele tiden - det fatter jeg ikke. Han var jo en sprængfarlig bombe for at kunne ende med at slå andre ihjel. Men det var heller ikke vigtigt nok. :vedikke:

 

Jeg har virkelig mistet "lysten" til at gøre et forsøg på at hjælpe, ved at bruge tid og krudt på at melde sager til politiet, med den respons jeg har fået indtil nu.

 

 

ejer heler priotere de voldlige kærster... hvis den skaded ikke er på skadestuen pga, af det.... for så det bare skænderri

 

og igen kommer det helt an på hvem man fanger i telefonen.

 

 

men det var ikke emnte for denne tråd...

 

det var Løbetid

med mange spørgsmål blandt andet hvad man gør når nabolagets han hunde forfølger ens hun hund.... I teorien kunne det jo være en hvilken som helst hund der var stukket af... i dette tilfælde kender jeg kræet

Link til indlæg
Del på andre sites

De prioriterer heller ikke spritbillister. Èn ting er at de ikke tager ud og henter en løs hund (og det kan jeg sagtens forstå deres ressourcer ikke er til), men at de er hamrende ligeglad med en spritbillist - som vi endda fulgte efter for at kunne fortælle dem præcis hvor han var henne hele tiden - det fatter jeg ikke. Han var jo en sprængfarlig bombe for at kunne ende med at slå andre ihjel. Men det var heller ikke vigtigt nok. :vedikke:

 

Jeg har virkelig mistet "lysten" til at gøre et forsøg på at hjælpe, ved at bruge tid og krudt på at melde sager til politiet, med den respons jeg har fået indtil nu.

 

Sandsynligvis fordi de ikke har en patrulje der kan nå frem inden spritbilisten når hjem. Og er han først kommer hjem, er der intet de kan gøre!

 

Jeg synes ikke det er fair at dømme politiet ude. Det er ikke betjentens afgørelse hvordan pengene bruges.

 

Jeg er så heldig at bo i Århus hvor vi faktisk har en politigård. Jeg arbejder i Randers, en by med et virkelig lortet natteliv. De har ikke længere døgnbemandet på politigården, men skal have biler fra Århus om natten. Det tager ca. 30 min! Dét er ikke betjentenes beslutning.

 

 

Anette, du skriver at du hører i den kategori, så det forholder jeg mig til. Du har tidligere skrevet at hunden ikke er agressiv, og nu er den pludselig:vedikke: Synes det er ved at blive en rigtig underlig historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sandsynligvis fordi de ikke har en patrulje der kan nå frem inden spritbilisten når hjem. Og er han først kommer hjem, er der intet de kan gøre!

 

Jeg synes ikke det er fair at dømme politiet ude. Det er ikke betjentens afgørelse hvordan pengene bruges.

 

Jeg er så heldig at bo i Århus hvor vi faktisk har en politigård. Jeg arbejder i Randers, en by med et virkelig lortet natteliv. De har ikke længere døgnbemandet på politigården, men skal have biler fra Århus om natten. Det tager ca. 30 min! Dét er ikke betjentenes beslutning.

 

 

Anette, du skriver at du hører i den kategori, så det forholder jeg mig til. Du har tidligere skrevet at hunden ikke er agressiv, og nu er den pludselig:vedikke: Synes det er ved at blive en rigtig underlig historie.

Det var i Aarhus og vi fulgte efter i 50 minutter indtil vi gav op og indså at politiet nok ikke hverken ringede tilbage eller kørte ud efter det. Nå men det var off topic, sorry :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sandsynligvis fordi de ikke har en patrulje der kan nå frem inden spritbilisten når hjem. Og er han først kommer hjem, er der intet de kan gøre!

 

Jeg synes ikke det er fair at dømme politiet ude. Det er ikke betjentens afgørelse hvordan pengene bruges.

 

Jeg er så heldig at bo i Århus hvor vi faktisk har en politigård. Jeg arbejder i Randers, en by med et virkelig lortet natteliv. De har ikke længere døgnbemandet på politigården, men skal have biler fra Århus om natten. Det tager ca. 30 min! Dét er ikke betjentenes beslutning.

 

 

Anette, du skriver at du hører i den kategori, så det forholder jeg mig til. Du har tidligere skrevet at hunden ikke er agressiv, og nu er den pludselig:vedikke: Synes det er ved at blive en rigtig underlig historie.

 

katagori?

 

nej den er ikke agrasiv... spurgte bare om du så havde syntes det var ok at "forstyre" politiet (men hamrende parrings lysten og vælter alt i sin vej... så folk kan og er kommet til skade)

 

og ja alt efter hvad der ellers sker må den enkelte vagthavende betjent priotere udfra de ordre han har om priotering og hans/hendes opfattelse af situationen.

 

 

 

tror du må enten misforstå mig... eller blande mig sammen med hvad andre skriver.

finder faktisk din første kommentar ganske ubehagelig, og ubegrundet.

Link til indlæg
Del på andre sites

katagori?

 

nej den er ikke agrasiv... spurgte bare om du så havde syntes det var ok at "forstyre" politiet (men hamrende parrings lysten og vælter alt i sin vej... så folk kan og er kommet til skade)

 

og ja alt efter hvad der ellers sker må den enkelte vagthavende betjent priotere udfra de ordre han har om priotering og hans/hendes opfattelse af situationen.

 

 

 

tror du må enten misforstå mig... eller blande mig sammen med hvad andre skriver.

finder faktisk din første kommentar ganske ubehagelig, og ubegrundet.

 

Man får svar som man råber. Du har ikke holdt dig tilbage fra at kalde mig dum, egoistisk, tåbelig osv. Så går ud fra at du kan håndtere at få de samme ting at vide om dig selv.

 

Og ja, jeg synes det er virkelig egoistisk at bruge både politi og internaters ressourcer, når det givetvis kan løses på anden vis. Hvis politiet vil have en skriftlig anmeldelse, så giv dem en. Ellers send dem en mail og forklar at det er et stort problem, og bed dem pænt om at give manden et ring.

 

Der er bødestraf for at lade sin hund strejfe, og politiet plejer at komme ud af busken når der er bøder i sigte.

 

Og ja, gu' er der forskel på om det er en fredelig eller agressiv hund! Den her gør jo ingen skade, den er bare irriterende og liderlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man får svar som man råber. Du har ikke holdt dig tilbage fra at kalde mig dum, egoistisk, tåbelig osv. Så går ud fra at du kan håndtere at få de samme ting at vide om dig selv.

 

Og ja, jeg synes det er virkelig egoistisk at bruge både politi og internaters ressourcer, når det givetvis kan løses på anden vis. Hvis politiet vil have en skriftlig anmeldelse, så giv dem en. Ellers send dem en mail og forklar at det er et stort problem, og bed dem pænt om at give manden et ring.

 

Der er bødestraf for at lade sin hund strejfe, og politiet plejer at komme ud af busken når der er bøder i sigte.

 

Og ja, gu' er der forskel på om det er en fredelig eller agressiv hund! Den her gør jo ingen skade, den er bare irriterende og liderlig.

 

det har jeg ikke kaldt dig... jeg har sagt at jeg fandt en enkelt af dine handlinger dum.... ikke at du var

du lægger ord i min mund.

 

beklager at jeg ikke kan udtrykke mig tilpads sofistikeret i forhold til dine ønsker, eller deler dine synspunkter 100%.

måske skulle jeg bare ikke havde lavet en profil her og forstyret dig.

 

så når min nabo brækker hoften fordi den vælter hende er det intet problem fordi den ikke var agrasiv? (note det har hun ikke med gamle dame der bliver væltet... kunne ske)

Link til indlæg
Del på andre sites

det har jeg ikke kaldt dig... jeg har sagt at jeg fandt en enkelt af dine handlinger dum.... ikke at du var

du lægger ord i min mund.

 

beklager at jeg ikke kan udtrykke mig tilpads sofistikeret i forhold til dine ønsker, eller deler dine synspunkter 100%.

måske skulle jeg bare ikke havde lavet en profil her og forstyret dig.

 

så når min nabo brækker hoften fordi den vælter hende er det intet problem fordi den ikke var agrasiv? (note det har hun ikke med gamle dame der bliver væltet... kunne ske)

 

 

Nu er det vist dig der overfortolker lige rigeligt!

 

Jeg forstår stadig ikke problemet i at bede politiet om at ringe til manden? Og det med hoften er vist lovlig tænkt, ikke? Jeg kan bare ikke se pointen i at bede politiet rykke ud - oven i købet kombineret med at man skal lyve om hvor hunden hører hjemme - hvis det kan løses mere gelinde og uden de store udgifter. Jeg synes, som en anden nævnte tidligere, at det er spild af internaternes penge. Og af politiets.

 

Så igen, hvorfor ikke få politiet til at ringe manden op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det vist dig der overfortolker lige rigeligt!

 

Jeg forstår stadig ikke problemet i at bede politiet om at ringe til manden? Og det med hoften er vist lovlig tænkt, ikke? Jeg kan bare ikke se pointen i at bede politiet rykke ud - oven i købet kombineret med at man skal lyve om hvor hunden hører hjemme - hvis det kan løses mere gelinde og uden de store udgifter. Jeg synes, som en anden nævnte tidligere, at det er spild af internaternes penge. Og af politiets.

 

Så igen, hvorfor ikke få politiet til at ringe manden op?

Ret beset er det jo sådan set mig der har forslået at pille halsbåndet af og aflevere hunden - ikke Annette, hun skrev tværtimod at hun ikke ville bryde sig om at pille halsbåndet af og lyve om kendskabet til hunden. Og at en skriftlig advarsel til ejer er fin - det andet om pensionsophold på politiets regning, er jo nogle regler hun har fundet - og som hun også skriver at hun tvivler på bliver håndhævet. Ergo må konklusionen jo altså være at Annette er ok med en advarsel skriftlig eller pr. tlf?

 

Det er i hvert fald det jeg har fået ud af indlægene :-) forslaget med internatet påtager jeg mig det fulde ansvar for :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne vi så stoppe de personlige angreb tak? da de tydeligvis må bero på en eller flere misforståelser.... sikkert fra os begge

for jeg vil gerne kunne bruge dette forum uden at frygte et angreb for at stille spørgsmål eller ytre mine holdninger, (kald bare mine handlinger dumme... det er noget andet.. jeg vil gerne lære af mine fejl)

 

 

igen... (at de bare ringer) det faktisk det jeg har bedt om, så det er ikke et problem (de mener så at de skal troppe op.. men et venligt opkald ville være perfekt som jeg ser det)

 

og min første reaktion var ikke at ringe til politiet... men skræmme hunden væk... derefter snakke med ejer (som var den der opførte sig agrasivt) .... og så spurgte jeg her efter tips, hvad jeg kunne gøre.

politiet blev foreslået... og i yderste konsekvens ja.

 

og jo det et meget tænkt eksempel... ville bare vide dine grænser, det vel ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Personlige angreb?

 

Det er både dit og Sittos indlæg jeg reagerer på. Sitto foreslår det, og du giver udtryk for at du vil kontakte politiet på 114 og få dem til at fragte hunden til et internat. Det er dét jeg reagerer på.

 

Men lad nu det ligge. Jeg gider egentlig ikke bruge krudt på at diskutere noget som vi aldrig bliver enige om. Jeg håber at politiet ringer til manden og problemet løser sig på fredelig vis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret beset er det jo sådan set mig der har forslået at pille halsbåndet af og aflevere hunden - ikke Annette, hun skrev tværtimod at hun ikke ville bryde sig om at pille halsbåndet af og lyve om kendskabet til hunden. Og at en skriftlig advarsel til ejer er fin - det andet om pensionsophold på politiets regning, er jo nogle regler hun har fundet - og som hun også skriver at hun tvivler på bliver håndhævet. Ergo må konklusionen jo altså være at Annette er ok med en advarsel skriftlig eller pr. tlf?

 

Det er i hvert fald det jeg har fået ud af indlægene :-) forslaget med internatet påtager jeg mig det fulde ansvar for :blink:

 

for ikke at nævne at jeg ikke havde tænkt på politi til at starte med (eller internat) da jeg jo kender hundens adresse

så det da også kun noget jeg vil gøre som en sidste mulighed, men det jo rart at vide hvor man står.

 

nu løbetiden heldigvis på 16 dag, så det snart slut.

og den kære han hund har respekt for mig, så måske kan jeg virkelig skræmme den væk hver gang (det løser ikke det overordnede problem, men det løser mit)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...