Hop til indhold

genskab lysten til leg


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Min Jackie på 5 år som jeg lige har overtaget, er ikke meget for nogen leg.... hun opfordre ihvertfald ikke til det selv

 

jo kong, bold med mad, søg mad og puzzlespil (fælles nævner her er mad)

vi laver små øvelser og så ELSKER hun at løbe løs i højt græs (så tror hun vil kunne lide sne)

 

Hun er en corgi... så det ikke fordi jeg forventer apport adfær....

 

men er der nogen ide'er til ting hun vil finde fantastisk sjove, både ting vi kan gøre og legetøj

 

indtil nu er bamse og pivdyr.... lidt ligegyldige ...

 

 

så stimuli ide'er til at lære hende at fjol og leg er ok nu... kunne jo være dejligt hvis hun kunne komme og "sige" skal vi lege? når hun er i humør

 

vil bare have hende glad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kender du til hendes baggrund? Har du mulighed for at spørge tidligere ejer, hvordan hun har haft det med leg før?

 

Mange af de omplaceringshunde jeg har haft, har heller ikke vist den store interesse for leg eller træning, men nu siger du, at du "lige" har overtaget hende. Mange gange går der nogle måneder inden hunden rigtigt kommer ud af sin skal i et nyt hjem, så det kan sagtens komme med tiden.

 

Og så er det jo en gave, at hun er meget madmotiveret. Hvis hun lærer, at hun bliver belønnet med en godbid hvis hun gør noget, der ligner den leg du gerne vil have hende til, skal hun nok hurtigt finde ud af at tilbyde mere af den samme slags adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

knap 3 måneder

 

jeg belønner hende allerede for at ville lave leg ligne adfærd... har givet hende godbider for at snusse til bamsen og piv dyret

 

hun var en del af en flok før, men ikke glad for at være 1 blandt mange hunde, jo jeg kan godt spørger forrige ejer - ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på det

 

 

du har ret det kommer nok .. så meget er kommet lige så langsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor lyder faktisk som noget hun vil kunne lide... og det er unægtelig billigt i legetøj... :mrgreen:

 

aktivering tænker jeg dog mere som "nu skal du tænke dig om"

leg som nu har vi du det sjovt og fjoller

træning nu skal vi opnå noget bestemt

 

 

alle ting skulle gerne være der

+ masser af flad ud og nuse tid....

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine reagerer tydligt hvis jeg sender "hundeleg" signaler - som Ninjamor foreslår. Den yngste har altid haft det svært med at lege med mig - vil meget gerne lege med andre hunde. Men jeg har fået lavet sengen (i dagtimerne) til leg vildt område med hende. Hvis jeg går i legebuk i sengen til hende, så bliver hun helt kuller :lol: Trækkeleg med mig har jeg måttet lave til en øvelse, hvor hun bliver belønnet for at trække.

 

Den anden har altid foretrukket at lege med mig istedetfor andre hunde, så ved hende har det aldrig været et problem.

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...