Hop til indhold

Oluf fandt en død ræv - nogen risiko for smitte?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Som overskriften siger: Oluf nåede at snuse til en død ræv i måske 30 sekunder, medens jeg havde opmærksomheden et andet sted.

 

Den så forholdsvis frisk ud, men det har jo været frost i nogle dage, så det er svært at afgøre. Kan han nu være blevet smittet med orm, mider eller andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad var ræven død af? Hvis den var skudt eller kørt ned tror jeg ikke jeg ville have bekymringer. masse af jagthunde apporterer ræv uden at blive smittet med noget.

 

Hvis den er selvdød var det selvfølgelig rart at vide hvad den var død af og om det er noget smitsomt. Så den ringe eller godt ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som overskriften siger: Oluf nåede at snuse til en død ræv i måske 30 sekunder, medens jeg havde opmærksomheden et andet sted.

 

Den så forholdsvis frisk ud, men det har jo været frost i nogle dage, så det er svært at afgøre. Kan han nu være blevet smittet med orm, mider eller andet?

 

Så vidt jeg har forstået på dyrlægen, så skal man indtage enten et værtsdyr fx mus, rotte el. Lign for at optage smitten. Hvilket er grunden til, at kun Johna får ormekur jævnligt af mine

 

edit. Her tænker jeg selvfølgelig på rævebændelorm smitte

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke være bekymret hvis han ikke har gjort andet end at snuse lidt til den..

 

Ingen af hundepigerne fik noget af den vi engang fandt, den lå også på strand omend i noget dårligere forfatning end den i fandt (der var slet ingen pels tilbage)..

 

Tak :5up:

Jeg satser på at den har ligget en lille uges tid under sne og is, så alt hvad der evt. var i den er dødt :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...