Hop til indhold

Køresyge


pivpiv
 Share

Recommended Posts

En unghund døjer meget med køresyge.

Da hun blev hentet kørte de turen hjem uden problemer, en tur på 3½ time.

Derefter har hun ved hver køretur savlet voldsomt og kastet op.

Det bliver ikke bedre.

Hverken ved små ture eller lign. Hvis bare hun sidder i bilen så savler hun voldsomt, også selvom bilen ikke kører.

 

Nu prøver de anxicalm mod det og det har ingen virkning.

 

Går det over med tiden eller findes der nogle fif?

 

De har altid taget hende med på småture nogle gange om ugen fra de fik hende og hun har også været med på nogle længere ture og alle med samme resultat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har en kollega som har en hund der tit blev køresyg.

 

Hos dem hjalp det at gå en lang tur inden køreturen så hunden var rolig og lidt træt når der skulle køres. Hunden fik ikke mad tre timer før kørsel, de havde vand med under køreturen og holdte pauser på lidt længere ture hvor hunden fik lidt vand.

 

Men det er måske ligesom hos mennesker nogle mennesker bliver også altid køresyg :vedikke:

 

Håber de finder en løsning for det lille pus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lily blev slemt køresyg da hun var lille. Vi indførte dog at hun ikke måtte spise nogle timer før vi skulle ud at køre, samt vi undgik så vidt muligt unødige sving. Især små og hyppige sving i villakvartere fik hende til at kaste op. Derudover sørgede vi for at hun havde en masse billige fleecetæpper som hun brugte (et af gangen :-D) når vi var ude at køre. Så kunne vi "ryste" opkast af udenfor og smide tæppet i vaskemaskinen.

 

Hun er vokset fra det :-)

 

Har de prøvet Adaptil - eller er det det samme aktive stof som Anxicalm?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lily blev slemt køresyg da hun var lille. Vi indførte dog at hun ikke måtte spise nogle timer før vi skulle ud at køre, samt vi undgik så vidt muligt unødige sving. Især små og hyppige sving i villakvartere fik hende til at kaste op. Derudover sørgede vi for at hun havde en masse billige fleecetæpper som hun brugte (et af gangen :-D) når vi var ude at køre. Så kunne vi "ryste" opkast af udenfor og smide tæppet i vaskemaskinen.

 

Hun er vokset fra det :-)

 

Har de prøvet Adaptil - eller er det det samme aktive stof som Anxicalm?

dyrlægen sagde anxicalm var bedre og mere effektivt end adaptil.

 

Om det er på tom mave eller små ture, så kaster hun op.

Ja bare det at sidde i bilen uden den er tændt så savler hun.

 

Jeg står kun ved siden af og når hun er her så træner vi en masse, men ejer er ikke den letteste at danse med mht træning ;) Han vil ikke helt tage fra råd fra mig, han mener ikke jeg er dygtig nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine har kortvarigt haft samme problem. Regel nr. 1: ingen rygning i bilen (hvis de ryger!!).

 

Og så det der har hjulpet på begge mine: køresygepiller (start på passende dosis ifht. vægt), kør små ture, sæt dosis gradvist ned og fortsæt med små ture. Hos ingen af mine har det tager mere end 10 dage med mindst 2 daglige ture (i et hug med kort pause imellem).

 

Køresygepiller sløver og hjælper til at sløve den balancenerve der giver køresyge. Hvis de prøver denne model, så vælg piller uden rød trekant på:blink: Og hunden skal ikke lige have spist inden køreturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine har kortvarigt haft samme problem. Regel nr. 1: ingen rygning i bilen (hvis de ryger!!).

 

Og så det der har hjulpet på begge mine: køresygepiller (start på passende dosis ifht. vægt), kør små ture, sæt dosis gradvist ned og fortsæt med små ture. Hos ingen af mine har det tager mere end 10 dage med mindst 2 daglige ture (i et hug med kort pause imellem).

 

Køresygepiller sløver og hjælper til at sløve den balancenerve der giver køresyge. Hvis de prøver denne model, så vælg piller uden rød trekant på:blink: Og hunden skal ikke lige have spist inden køreturen.

 

Der ryges ikke i nogle af bilerne.

 

Hmmm prøver lige at fortælle om det med pillerne, det kan være det giver mod på det for lige nu møder de jo en masse modstand og jeg tror det hele er overvældende, så jeg tror ikke de har overskud i massevis.

Der skal virkelig arbejdes med den hund og det gik op for ejer for 1½ uge siden, det var et stort gok i nødden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puuh, lyder godt nok generelt op ad bakke... Men jeg tror kun der er en vej, og det er at træne det. Og indtil hunden ikke dryp-savler alene af at sidde i bilen skal de ikke køre nogen steder. Men det er jeg helt sikker på at du allerede har forsøgt at forklare.

 

Jeg ville prøve adaptil. Tænker at forskellige produkter kan have forskellig effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...