Hop til indhold

TV 2's Basta jagter hundehandlere


ridiger
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lyder som et rigtig spændende program og godt med fokus på emnet! Det kan være det kan få folk til at tænke sig om :-)

 

Men det er da vist ikke helt rigtigt det de skriver med hårsækkemider?! Hunden kan da blive kureret med det, omend det kan tage lang tid og absolut ikke er sjovt? Havde en ven med en dobbermann, som havde de mider og den blev da kureret, så vidt jeg blev orienteret... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som et rigtig spændende program og godt med fokus på emnet! Det kan være det kan få folk til at tænke sig om :-)

 

Men det er da vist ikke helt rigtigt det de skriver med hårsækkemider?! Hunden kan da blive kureret med det, omend det kan tage lang tid og absolut ikke er sjovt? Havde en ven med en dobbermann, som havde de mider og den blev da kureret, så vidt jeg blev orienteret... :confused:

 

 

Jeg mener uden at du må hænge mig op på det at der findes 2 slags af hårsækkemider. Hvor den ene kan behandles og den anden kan man kun behandle gennem hele hundens liv.

De vises også på animals Planet under animals Cops

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener uden at du må hænge mig op på det at der findes 2 slags af hårsækkemider. Hvor den ene kan behandles og den anden kan man kun behandle gennem hele hundens liv.

De vises også på animals Planet under animals Cops

 

Ja, men jeg kan ikke se Animal Planet :megaked: Øv altså...

 

Men okay, det kan da godt tænkes, at der findes 2 typer, I don't know. Men så kan det jo bare ikke rigtig være det samme, så hvorfor hedder det det samme? Ih altså, verden er uretfærdig :neutral:

 

:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men jeg kan ikke se Animal Planet :megaked: Øv altså...

 

Men okay, det kan da godt tænkes, at der findes 2 typer, I don't know. Men så kan det jo bare ikke rigtig være det samme, så hvorfor hedder det det samme? Ih altså, verden er uretfærdig :neutral:

 

:mrgreen::mrgreen:

 

 

:ae: :ae:

 

Jeg kan desværre kun huske at det var en amerikansk dyrlæge som beskrev forskellen.?

 

Har Snevinter ikke boet derovre? måske kan hun forklare det bedre end jeg kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
:ae: :ae:

 

Jeg kan desværre kun huske at det var en amerikansk dyrlæge som beskrev forskellen.?

 

Har Snevinter ikke boet derovre? måske kan hun forklare det bedre end jeg kan.

 

fnis :mrgreen:

 

ja, det var så lige den ENE ting :engel: jeg ikke fik information om mens jeg boede i USA ;-)

 

Men fandt det her:

"Man skelner mellem forskellige former for angreb, når der er tale om hårsækmider hos hund. Den første form for angreb er den man kalder lokaliseret - dvs. sygdommen er lokaliseret til 1 - 3 steder på kroppen, som regel på ansigtet eller forbenene, og viser sig som små, velafgrænsede, hårløse, røde og evt. kløende områder. Denne form ses oftest hos unge hunde fra 3 - 8 måneders alderen.

Den anden, mere alvorlig form for angreb er den generaliserede form - de små, lokaliserede, hårløse områder bliver større og flere og breder sig over det meste af hundens krop. Bakteriebetændelse i huden følger næsten altid med og kan blive livstruende. Den generaliserede form inddeles i yderligere to former: den der angriber hunde under et år gamle, og den der angriber den voksne hund."

 

http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=83

Link til indlæg
Del på andre sites

Æææææv, jeg fik ikke set det :megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Noomi begyndte at pibe inden programmet, så jeg gik ud med hende og så rendte jeg selvfølgelig ind i en som ikke havde set hende længe og vi stod så og snakkede og snakkede og så skred tiden :megaked: Da jeg så ville skynde mig hjem for at se resten blev jeg stoppet af en som bor her hvis mor lige har fået en hvalp og den skulle jeg selvfølgelig lige se billeder af og snakke, snakke, snakke igen :???:

 

Så: Er der nogen der ved om man kan se det et eller andet sted??? Eller om det bliver genudsendt? Please :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æææææv, jeg fik ikke set det :megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Noomi begyndte at pibe inden programmet, så jeg gik ud med hende og så rendte jeg selvfølgelig ind i en som ikke havde set hende længe og vi stod så og snakkede og snakkede og så skred tiden :megaked: Da jeg så ville skynde mig hjem for at se resten blev jeg stoppet af en som bor her hvis mor lige har fået en hvalp og den skulle jeg selvfølgelig lige se billeder af og snakke, snakke, snakke igen :???:

 

Så: Er der nogen der ved om man kan se det et eller andet sted??? Eller om det bliver genudsendt? Please :engel:

 

evt kan du se det på sputnik....

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan er reglerne egentlig normalt med syge hunde købt af en opdrætter??

 

Jeg undredemig over atde nye ejere undrede sig over at sælger ville have hunden tilbage, hvis de ville have pengene tilbage... er det ikke normal købelov?

 

Hvordan er det ved en opdrætter? De går vel heller ikke ind og betaler dyrlæge regningen på en hund de har solgt??

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan er reglerne egentlig normalt med syge hunde købt af en opdrætter??

 

Jeg undredemig over atde nye ejere undrede sig over at sælger ville have hunden tilbage, hvis de ville have pengene tilbage... er det ikke normal købelov?

 

Hvordan er det ved en opdrætter? De går vel heller ikke ind og betaler dyrlæge regningen på en hund de har solgt??

 

Jeg vil tro det er almindelig købelov... nogle opdrættere betaler gerne en del af dyrelægeregningen hvis det viser sig de har solgt en syg hund (vel og mærke de seriøse af slagsen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Æææææv, jeg fik ikke set det :megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Noomi begyndte at pibe inden programmet, så jeg gik ud med hende og så rendte jeg selvfølgelig ind i en som ikke havde set hende længe og vi stod så og snakkede og snakkede og så skred tiden :megaked: Da jeg så ville skynde mig hjem for at se resten blev jeg stoppet af en som bor her hvis mor lige har fået en hvalp og den skulle jeg selvfølgelig lige se billeder af og snakke, snakke, snakke igen :???:

 

Så: Er der nogen der ved om man kan se det et eller andet sted??? Eller om det bliver genudsendt? Please :engel:

 

Har det på video :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal man være betalende medlem på Sputnik for at kunne se om det ligger der? Eller er det mig der ikke kan finde det?

 

Jeg tror generelt at man skal betale for at bruge det. Men er ikke sikker, så hæng mig ikke op på det. Det bliver desværre ikke genudsendt på tv (i hvert fald ikke planlagt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg ved godt det er ondt sagt, men jeg syntes altså lidt de ejere selv er ude om det. Vil man betale så mange penge for en hund kan man vel også gøre sig den ulejlighed at gå ind og tjekke dens baggrund inden man tager den med hjem, og alarmklokkerne må da ringe når moderen ikke er der...

 

Øv, jeg fik desværre heller ikke set det :megaked: Men til det du siger: jamen det er jeg teoretisk set 110% enig i, der bare lige den forbandede faktor, at folk nogle gange er for godtroende, fordi de ikke er klar over der er grund til at være på vagt. Der er vitteligt mennesker der stadig, her i 2008, ikke aner noget om hundehandlere, ulovlig import, fusk og svindel i hundeverdenen. Tror typisk det er mennesker, der aldrig har haft hund, eller måske en gang for maaaaange år siden. De begynder så at snakke om at få en hund (kender intet til hundeverdenen), køber f.eks. DBA, slår op, finder en annonce, ringer og snakker med "den flinke dame" i den anden ende af røret... og så henter de hunden. Stamtavle? Hvad skal de med det? Er det ikke bare sådan noget fint og dyrt noget? Prisforskelle vil også let kunne forklares med at "man er heldig" og "gør et kup, for nogle af de andre af samme slags var altså meget dyrere."

 

Hvis man ikke har et sæt alarmklokker installeret, kan man heller få dem til at ringe, så at sige. Altså, hvis man virkelig er totalt blank på området, tor jeg den barske virkelighed i den grad kan komme bag på en :cry:

 

Jeg tror den eneste vej frem er et sandt bombardement af oplysningskampagner, dokumentarer, avisforsider, indtil man til sidst har nået ud til 'alle', det skal simpelthen blive folkeviden, at man skal passe på hundehandlere. Så må vi der godt ved det allerede, bære over med at det bliver gentaget igen og igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...