Hop til indhold

Anbefal foder - gerne dansk produceret


BanditMax
 Share

Recommended Posts

Endnu engang tak for jeres forslag og erfaringer. Pakken med Kingsmoor Pure And kom i dag, og min hund åd rub og stub af aftenrationen. Det er første gang i flere måneder, at det er sket. Han tog det endda glædeligt som godbidder ved indkald.

Så første krav, om at min hund har lyst til maden er indtil videre opfyldt. Så håber jeg bare, at han fysisk trives på det, der går jo lidt tid, før det bliver tydeligt 😄.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige andeversionen er de fleste kræsne hunde vidst vild med :)

her ryger Lam også ned, mens kylling og hest ikke er det fedeste.

 

hestebøffer og oksebøffer (hentet hos slagteren) stegt i ovenen og skåret til godbidder er et "hit" på træningspladsen. Og når jeg siger "hit" på den måde, så det fordi min ikke er specielt godbidsglad, men de der bliver ikke spyttet ud igen, og de kan holde simple adfærd kørene , resten kræver lidt bedre belønning, som for ham er en bold :)

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg har modsat erfaring - eller synes han skider lidt mere på kingsmoore end RC.

Men har ham mistænkt for at være glutenintolerant, og han har meget mere fast mave på kingsmoore pure, end han havde på RC, og vi har ikke haft maveproblemer siden vi skiftede til Kingsmoore, vi havde meget maveproblemer før.

jeg kender ikke ret mange schæfere, som ikke er sarte/allergiske/intolerante over enten det ene eller det andet.. min egen (dog blanding) kan ikke tåle kylling eller andre fugle i den kategori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg kan godt dele lidt af mine erfaringer. Min hund fungerer absolut ikke kornfrit. Enten optager han ikke maden, eller også begynder han at kaste op hver dag, bliver sløv osv.

Han er en Golden men en mere kræsen en af slagsen så vi var MANGE slags foder igennem før

vi fandt det han kan lide. Han vil helst have heste varianten fra kogsmoor. Jeg har nu købt lam og er spændt på om han også er vild med den.

Min teori er at hunde, ligesom mennesker, selv kan mærke hvad de har brug for og derfor "vælger" foder efter det. Nogle alt ædende hunde er dog undtagelser :-)

hvis jeg mangler en håndfuld godbidder til gåturen, så tager jeg ofte bare en Skive rugbrød i lommen og brækker i små stykker, ligesom han tit får en bid af vores mad når vi spiser, hvilket også betyder at han får brød der.

Sådan fungerer han bedst. Jeg tror ikke at man skal vælge foder hvor korn er den største del af ingredienserne. Men jeg tror heller ikke der sker noget ved at korn er en del af foderet. Tværtimod fungerer min hund i hvert fald ikke på foder uden korn.

Men kig på din hund og prøv dig frem. Det er så individuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Retrieveren vi oplevede det samme.

Luna kastede op og det var voldsomt og ingen kunne sige hvad pokker der var galt.

Der blev taget prøver i massevis og alt viste at tingene var ok.

 

Så kom @Siri og gav os noget Eukanuba med massere af korn og hvad ellers der er deri og wupti, opkastene stoppede.

 

½år derefter (uden opkast) fandt vi ud af at hun havde hæmolytisk e coli og efter en behandling fandt vi sørme også hendes ekstra gear og vi døjer hverken med kvalme eller noget.

Men efter en uge i pension hvor de gav hende forkert kost (kornfrit) så havde hun kvalme i to uger hvor vi konstant fodrede med alm foder og havregrød.

 

så vi stemmer for korn ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har de seneste par kørt med Kingsmoor Pure varianterne som primært foder, dog ofte i blandet div. poser af forskelligt andet foder som er vundet til konkurrencer.

Skal ikke kunne sige ift. mængden af afføring, gik mere op i at det var et foder som begge vores hunde, en labrador og en langhårs collie, kunne bruge og fungere på trods deres noget forskellige behov ift. pels, aktivitet osv..

Min collie har til tider tendens til dårlig mave, men dette kan til enhver tid fikses med skånekost (ris etc.) og så tilbage på tørfoderet.

Har prøvet alle Pure varianter og har altid mindst 2 forskellige til at blande, har også prøvet Sport, den syntes jeg dog gav dårlig ånde.

Især hest, lam og havfisk er de meget glæde for, men labben æder alt, så det er collien man skal kigge på ift. smag :blink: og generelt er tørpiller noget hun vælger fra, det gider hun ikke tage fra hånden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gode erfaringer med Real Nature Wilderness. Det fungerer fint i begge smagsvarianter, og der kommer ikke meget ud i den anden ende. Nogle hunde vil måske ikke trives med de (små!) mængder der anbefales, men vi har haft det problem at Luffe ikke var tilstrækkelig interesseret i tørfoderet, til at få spist hele sin ration hver dag. Jeg kan godt genkende problemet med at hunden ikke rigtig tager på af det, men vi har løst det, dels ved at give andet foder (madrester o.l.) og dels give lidt mere end der anbefales.

 

Som andre har nævnt, er det dog nærmest umuligt at vide med sikkerhed, hvordan en hund reagerer på et givent foder. Jeg har haft en hund, som efter at have været gennem urimeligt mange gode fodertyper, med konstant dårlig mave som resultat, faldt til ro og trivedes ret fint på Pedigree Pal, som ellers er det foder vi alle elsker at hade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...