Hop til indhold

Blodtørstige Oluf...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vil meget gerne vide om andre kender til denne adfærd...

Oluf er besat af blod. Jeg har vist før skrevet at han er ret uudholdelig når jeg har det månedlige, men det stopper ikke der :???:

 

For nogle uger siden havde Vinnie en byld på numsen, der gik hul på. Og Oluf hang simpelthen med næsen i r*ven af hende konstant - når han da ikke slikkede der hvor hun havde ligget.

 

Nu har hun en rift på en pote, og jeg må hele tiden være over Oluf, for hans konstante slikken gør det bare værre. Det er gået langt ud over almindelig pleje, og er nærmest blevet en besættelse for ham. Han slikker hende, han slikker der hvor hun går og ligger, og når han ikke har travt med det, prøver han at parre hendes ben (han er jo så lille at det er det eneste, han kan nå :lol:)

 

Er min hund virkelig så dum, at han tror at alt blod hænger sammen med løbetid? :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Walther slikker på alle sår, og blod han er næsten som Oluf. Hvis han har en revne på potten så skal man være over ham konstant han slikker løs. Eller hvis jeg er i haven og har fået en rift så kommer han hen og skal slikke i "såret".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget erfaring har han med andre hunde og med løbetid

 

Nul :genert:

 

Vinnie er steriliseret ikke?

 

Jo.

 

Jeg oplever at vores hanhunde venner reagerer på alle betændelser tilstande. Eller sågar bare et dårligt øre.

 

Vi aner jo ikke hvilke komponenter i en duft de reagerer på.

 

Nej, det er jo det... Interessant! Tak :5up:

 

Walther slikker på alle sår, og blod han er næsten som Oluf. Hvis han har en revne på potten så skal man være over ham konstant han slikker løs. Eller hvis jeg er i haven og har fået en rift så kommer han hen og skal slikke i "såret".

 

Ja, det lyder meget Oluf-agtigt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Voodoo er ret insisterede med at snuse også, dog ikke det månedlige, men mere en slags gennemgang af hvor man har været :lol: Gæster kan blive gennemsnust, stille og roligt dog, i 10 min, hvis de gider lade ham. Vi får også altid en tur når vi kommer hjem. Han har aldrig markeret eller gjort antræk på nogen, det er ren og skær snus og interesse.

 

Er der noget som helst med Motor, en rift eller en flåt, er Voodoo der også med det samme, og bliver ved selvom Motor ikke gider. Nu ved vi det så, så tjekker selvf med det samme. Og det er jo egentligt smart nok.

 

Han lystrer ret godt på et nej, det gør Oluf nok ikke, når han bliver så intens med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man tænker tilbage i tiden, langt tilbage, så har hunde ikke altid levet af Hill's eller Eukanuba. Deres forfædre var rovdyr. For rovdyr er blod og blodspor altid interessante, men reaktionerne i dag en anden på grund af domesticering, og fordi der står Hills, Eukanuba eller hvad i madskålen. De hunde jeg har haft eller har kendt har alle reageret på blod på en eller anden måde. Jeg har prøvet at gå et blodspor som en jæger havde lagt med en af mine mynder, det kune de også. Det virkede endda med en chihuahua.

Min ældste hund har lært snudetarget i forbindelse med genoptræning efter mishandling. Nu peger han feks på mit ben hvis jeg har revet mig, eller på en flåt, eller på sig selv eller en af de andre hunde hvis de har en flåt eller et sår. Ikke slikker, men bare pege med sin lange snude mens han ser på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg slår mig herhjemme er der ingen tvivl om at sygeplejeske Aya kommer med ambitioner om at gøre såret rent :roll: hun er rimelig fascineret af blod, alt slags blod. Har jeg slået mig og dryppet blod et sted, selv en lille dråbe, og jeg ikke når at fjerne det skal hun nok gøre en ihærdig indsats for at rengøre efter mig :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Voodoo er ret insisterede med at snuse også, dog ikke det månedlige, men mere en slags gennemgang af hvor man har været :lol: Gæster kan blive gennemsnust, stille og roligt dog, i 10 min, hvis de gider lade ham. Vi får også altid en tur når vi kommer hjem. Han har aldrig markeret eller gjort antræk på nogen, det er ren og skær snus og interesse.

 

Er der noget som helst med Motor, en rift eller en flåt, er Voodoo der også med det samme, og bliver ved selvom Motor ikke gider. Nu ved vi det så, så tjekker selvf med det samme. Og det er jo egentligt smart nok.

 

Han lystrer ret godt på et nej, det gør Oluf nok ikke, når han bliver så intens med det?

 

Jo Oluf lystrer godt nok, men han glemmer også ret hurtigt :lol:

 

Den totale næse-scanning, når man har været ude, eller der er gæster, kender vi også. Det har alle mine hunde gjort, men mere eller mindre grundigt. Vinnie er en af de mere grundige. Hun starter fra oven og arbejder sig nedad, med speciel fokus på området mellem benene - især hos mandlige gæster. Mine hunde er ikke pinlige, eller noget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...