Hop til indhold

Fri ved fod??


Annett
 Share

Recommended Posts

Jeg er et par gange her på forummet stødt på udtrykket : "Fri ved fod"..... Hvad "går det ud på" ??. ( Er selv på udkik efter ting jeg kan træne med Molly (min flatter hvalp/unghund) og derfor er jeg nysgerrig.

 

Hilsen Annett :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er at gå på plads ved siden af hundeføreren, uden line på.

 

Alt efter hvad man ønsker at bruge det til, så skal det være mere eller mindre præcist ud for hundeførerens venstre ben og det er meget ønskeligt at hunden også kigger op på føreren.

Hunden skal kunne følge i højre/venste/omkring vendinger, sætte sig lige ved siden af føreren i opstandsninger og følge i alm. gang, langsom gang og løb.

 

Ser sådan her ud, bare uden linen:

 

17.jpg

16.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en rigtig dejlig øvelse, når hunden går og glor én i øjnene og følger glaaad med. :lun: Vil dog lige advare om at nogle hunde godt kan stole lidt for blindt på føreren og fx komme til at gå ind i et skilt og den slags... har jeg hørt. :genert::lol: Så hold øje med hvor I går. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Det er en rigtig dejlig øvelse, når hunden går og glor én i øjnene og følger glaaad med. :lun: Vil dog lige advare om at nogle hunde godt kan stole lidt for blindt på føreren og fx komme til at gå ind i et skilt og den slags... har jeg hørt. :genert::lol: Så hold øje med hvor I går. :-D

 

Det er så dejligt at se på de sorte øjne (Zeus, Walther kan ikke denne øvelse, min skyld :oops:) men man skal også kigge andre veje, for ellers går FØREREN også ind i en lygtepæl :oops::mrgreen: (blev lidt småforelsket i de sorte øjne og så altså ikke lige den der lygtepæl)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så dejligt at se på de sorte øjne (Zeus, Walther kan ikke denne øvelse, min skyld :oops:) men man skal også kigge andre veje, for ellers går FØREREN også ind i en lygtepæl :oops::mrgreen: (blev lidt småforelsket i de sorte øjne og så altså ikke lige den der lygtepæl)

 

:lol: Mind mig om at du aldrig skal gå fvf med Ozzie - I ville jo bralre ind i alting. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...