Hop til indhold

Teacup pomeranian

bambi
 Share

Recommended Posts

Super forum i har jer hér :)

Jeg har oprettet en bruger, i håb om at der måske skulle være en eller to

der kunne hjælpe mig i denne store hundeverden?!?!*

- Det lyder som om i har godt styr på det!!

Jeg har i de sidste 2 år gået og overvejet nøje at få mig en pomeranian.

Men er der nogle af jer der har kendskab, links eller lign. til racen,*Pomeranian TOY.eller teacup

Det skulle være en pomeranian som "forbliver lille" eller rettere sagt, som ikke bliver ligeså stor, som en pomeranian ellers normalt bliver.

Har i hørt om Pomeranian TOY før? - og hvad ved i om den?

Jeg håber i har tid og lyst til at svare, det ville være en*STOR*hjælp !

Kender i nogle her i dk som avler dem.

tusind tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt navnet, og mener at teacup er en betegnelse for så små hunde af racen, er det er sygelig avl. Der vil altid blive født hvalpe, i alle racer, der ikke udvikles normalt, men at bruge dem i avl er bestemt ikke en gevinst for en races sundhed. Desværre er der så efterspørgsel på extremer, så alt efter mode laves de.

Men jeg tror ikke, du kan finde en seriøs opdrætter, der bevidst laver sådanne hvalpe.

I princippet er teacup nok bare et betegnelse som bruges som salgsreklame.

Den betegnelse findes ikke i registreret raceavl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt navnet, og mener at teacup er en betegnelse for så små hunde af racen, er det er sygelig avl. Der vil altid blive født hvalpe, i alle racer, der ikke udvikles normalt, men at bruge dem i avl er bestemt ikke en gevinst for en races sundhed. Desværre er der så efterspørgsel på extremer, så alt efter mode laves de.

Men jeg tror ikke, du kan finde en seriøs opdrætter, der bevidst laver sådanne hvalpe.

I princippet er teacup nok bare et betegnelse som bruges som salgsreklame.

Den betegnelse findes ikke i registreret raceavl.

Jeg er helt med på den her! Efter min bedste overbevisning er det fuldstændig skæv avl der har skabt de miniaturehunde, og når der kun avles efter størrelse, er det selvsagt ikke sundheden der kommer først.

TS, kig efter en SUND hund i stedet for en mini hund. Hånden på hjertet, gør det noget at din kommende hund vejer 3 kg i stedet for 1 kg? Og hvad er grunden til at du vil have en så lille hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt med på den her! Efter min bedste overbevisning er det fuldstændig skæv avl der har skabt de miniaturehunde, og når der kun avles efter størrelse, er det selvsagt ikke sundheden der kommer først.

TS, kig efter en SUND hund i stedet for en mini hund. Hånden på hjertet, gør det noget at din kommende hund vejer 3 kg i stedet for 1 kg? Og hvad er grunden til at du vil have en så lille hund?

Jeg kan fortælle at en 3kgs hund er meget rarere end en 1kgs! Ayo vejer nu som voksen 3,3kg og har en fin størrelse af en lille hund at være. Men fra da vi fik hende, og hun kunne sidde i Michaels hånd, og til hun nåede sin voksenstørrelse - der var hun godt nok lille, som i virkelig lille! Jeg var så ræd for at komme til at træde på hende, og generelt for at lege vildt med hende, lade hende tonse rundt m.m. Hvilket er noget Ayo i allerhøjeste grad ynder og elsker. Med hendes størrelse nu er jeg heller ikke bange for at hun sådan lige kommer til skade - hun er blevet fint robust. Men hun skulle heller ikke være mindre end 3kg. :-)

Mit gamle marsvin vejede i øvrigt 1,2 kg. SÅ små skal hunde IMO heller ikke være, at de er på størrelse med gnavere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites