Hop til indhold

For let at anskaffe sig en hund i DK


Lenschow
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der er en kæmpe forskel på en bil og et våben. Et våben er, når der kræves våbentilladelse, noget der er farligt nok til at et menneske der intet kender til dette, ved forkert håndtering kan komme slemt til skade, og i de forkerte hænder kan et sådan våben bruges til at tage en andens liv.

Det er faktisk i mange tilfælde netop hele pointen med et våben. Derfor skal der også være sikring af at disse våben holdes på en forsvarlig måde. Det synes jeg KUN er fair; Og hvis man ikke er tilfreds med dette må man jo lade være med at have våben!

 

Det er det jo ikke med en bil. En bil er jo ikke lavet til at skade dyr eller mennesker, eller til at bruges til at sprætte noget op eller lignende.

 

Som med blankvåben der jo kræver våbentilladelse. Knive med over 12 cm blad - betydelig mindre farlige en slagter knive. Så køkenknive bør opbevares i låst sikkerheds skab og politiet bør have adgang til at kontrolere.

 

Tror mere det handler om at hvis man ikke selv har et våben - er det jo andres problem. Ikke om rimelighed og retssikkerhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER let at anskaffe sig en hund i DK. Linse foreslår et register

 

"Brystbomben har et forslag til, hvordan en fremtidig kontrol-ordning kan indrettes. Hendes idé er, at der oprettes et landsdækkende og lovpligtig register, hvor hundeejere og deres hunde står opført. For at måtte købe en hund, skal der gives tilladelse fra registret.

- Der bliver nødt til at være nogle sagkyndige, for eksempel politihundeførere, dyrlæger eller noget i den stil, som har forstand på det. De skal kunne sige, om de synes, at det er forsvarligt, at du anskaffer den og den hund. Og så må man så finde sig i, hvis de siger nej.

Linse erkender, at der ville være en del driftsomkostninger ved sådan et register, men mener, at regning bør betales af hundeejerne.

- Det kan sagtens lade sig gøre. Hundeejerne betaler et beløb hvert år for at være i det lovpligtige register, og på den måde kunne man finansiere det. Det tror jeg ikke, at hundeejerne har noget imod, siger hun."

 

Citat slut

 

Se hele artiklen her - http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/linse-langer-ud-efter-karen-thisted-hun-er-helt-vaek/5633598

 

Hvad tænker I om den idé? Jeg ville gerne betale lidt for at eje en hund hvis der virkede.

 

Har ikke fået læst hele tråden, så ved ikke om der svaret på dette... Men tænker at det er et problem, hvis der er skal sidde en person som skal vurdere hvorvidt om man er "kvalificeret" til at anskaffe sig en bestemt race eller ej? Tænk hvis svaret blev: "du kan vælge melem racerne x eller y, men z (som du gerne vil have) kan du ikke få lov til (fordi at vi vurderer at racen er fx. for svær)"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taler selvfølgelig om de situationer hvor man har styr på sin hund, har den i snor mm., men alligevel bliver set surt på eller at folk ikke smiler tilbage, hvis man f.eks. insisterer på at gå inderst på fortovet med hunden mod hækken og folk bliver nødt til at gå udenom.

 

Ofte færdes jeg i hundeskove hvor cyklister bare kommer susende, sommetider bagfra, og ikke kan finde ud af at bruge deres ringklokke men godt kan finde ud af at råbe at man skal have styr på kræet hvis man ikke når at få hunden væk fra stien inden de er sust forbi. Med jævne mellemrum hører man også historier om hunde der er blevet sparket ned fordi de er kommet i vejen for en cyklist.

 

Jeg møder børn (og så er min hund i snor fordi hun elsker at sutte på dem) der får lov til at gå helt hen til hvor min hund kan nå dem med tungen, hvor barnets forældre nærmest panikker når hunden så lykkes at nå ungens drøbel med tungen,.. eller forventer at min hund ved at hun ikke må tage den pind som barnet selv rækker hen i nærheden af hende men ikke forventer hun kan nå at få fat i.

 

 

Jeg er faktisk helt enig med dig, men oplever bare at det altid er folk med hund der bliver påduttet ansvaret, og at folk tror de kan agere som tåber uden konsekvenser, fordi hunden jo skal være under kontrol.

 

 

Det er da klart at der skal føres kontrol med skydevåben,.. jeg forstår slet ikke at det er tilladt at opbevare sådan noget hjemme.

 

Det kender jeg godt. Har en meget vogtende race, og er ved at dæmpe adfærden, men nogle folk ser ud til bevidst at genere os. Et eksempel forleden. Står med ham på en stor p.plads, hvor vi er på vej til bilen. Han er i snor. Jeg er ved at lære ham ro omkring de mennesker, der er langt væk men inden for syne. En kvinde skal sætte tre piger af. Der er utrolig meget plads, først stopper hun et sted, men så ser hun os og før jeg kan nå noget svinger hun bilen op foran os, så pigerne stiger ud direkte i hovedet på min hund. HEldigvis er han ligeglad med børn. Den slags virker slemt bevidst

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kender jeg godt. Har en meget vogtende race, og er ved at dæmpe adfærden, men nogle folk ser ud til bevidst at genere os. Et eksempel forleden. Står med ham på en stor p.plads, hvor vi er på vej til bilen. Han er i snor. Jeg er ved at lære ham ro omkring de mennesker, der er langt væk men inden for syne. En kvinde skal sætte tre piger af. Der er utrolig meget plads, først stopper hun et sted, men så ser hun os og før jeg kan nå noget svinger hun bilen op foran os, så pigerne stiger ud direkte i hovedet på min hund. HEldigvis er han ligeglad med børn. Den slags virker slemt bevidst

 

Undskyld, men det tror jeg simpelthen ikke på er bevidst gjort. Enten er kvinden jo sindsyg i en eller anden grad, eller også er det en tilfældighed, der har været bedre plads, det har været tættere på. Hun kunne jo også sige at du helt bevidst valgte ikke at flytte dig selvom der var virkelig meget plads. Det er et offentligt rum, så det tæller ikke at "du var der først", vi skal alle vise hensyn.

 

Ja, jeg tror bare nogen gange at man skal huske at man ikke er verdens navle, og så synes jeg at hvis du ligefrem har studeret hendes bil og adfærd så meget at du har kunne se at hun har ændret mening da hun får øje på dig, at du måske skal overveje at fokusere mere på din hund under træningen, for så får du langt bedre fremskridt end hvis du har så meget fokus på andre folk at du ligefrem bemærker folks adfærd som sidder inde i en bil der er væk fra hvor du står :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men det tror jeg simpelthen ikke på er bevidst gjort. Enten er kvinden jo sindsyg i en eller anden grad, eller også er det en tilfældighed, der har været bedre plads, det har været tættere på. Hun kunne jo også sige at du helt bevidst valgte ikke at flytte dig selvom der var virkelig meget plads. Det er et offentligt rum, så det tæller ikke at "du var der først", vi skal alle vise hensyn.

 

Ja, jeg tror bare nogen gange at man skal huske at man ikke er verdens navle, og så synes jeg at hvis du ligefrem har studeret hendes bil og adfærd så meget at du har kunne se at hun har ændret mening da hun får øje på dig, at du måske skal overveje at fokusere mere på din hund under træningen, for så får du langt bedre fremskridt end hvis du har så meget fokus på andre folk at du ligefrem bemærker folks adfærd som sidder inde i en bil der er væk fra hvor du står :oops:

 

 

eller også tænker man som ikke hundeejer, eller hundeejer af nem hund simpelthen ikke over at det kan være et problem at sætte ungerne af tæt på en hund, måske de synes den var super sød og de blev enig om at køre tættere på så de kunne se den bedre.

 

andre hundejere der bare har "nemme" hunde der går tæt op af min på træningspladsen, hvor jeg er ved at rykke håret af mig selv og tænker i mit stille sind, så hold da for helvede afstand! Men når man ikke selv har problemet så tænker man helt ærligt ikke over det! min egen har rykket sig enorm meget gennem træning, og jeg har nok ikke selv bemærket hvor meget, ikke før andre reagerede på at vi gik for tæt på dem! Hov sorry, men jeg havde jo ikke noget problem med den afstand og tænkte overhovedet ikke over at andre hunde kunne have en størrer radius.

 

så måske vi hundeejere også lige tager os selv i offerrollen lidt for mange gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men det tror jeg simpelthen ikke på er bevidst gjort. Enten er kvinden jo sindsyg i en eller anden grad, eller også er det en tilfældighed, der har været bedre plads, det har været tættere på. Hun kunne jo også sige at du helt bevidst valgte ikke at flytte dig selvom der var virkelig meget plads. Det er et offentligt rum, så det tæller ikke at "du var der først", vi skal alle vise hensyn.

 

Ja, jeg tror bare nogen gange at man skal huske at man ikke er verdens navle, og så synes jeg at hvis du ligefrem har studeret hendes bil og adfærd så meget at du har kunne se at hun har ændret mening da hun får øje på dig, at du måske skal overveje at fokusere mere på din hund under træningen, for så får du langt bedre fremskridt end hvis du har så meget fokus på andre folk at du ligefrem bemærker folks adfærd som sidder inde i en bil der er væk fra hvor du står :oops:

 

Det var dog en ganske unødvendig fordømmende bemærkning om en situation, som du ikke har set :( Men bare rolig - jeg har styr på min træning af min hund. Det vidner hans massive fremgang på alle områder vi har arbejdet med på under to måneder fint om. Da vi trænede på mennesker i dette tilfælde er det mit job også at holde øje med omgivelserne. Jeg flytter mig hele tiden i denne træning, da det er en del af metoden. Og hvis du aldrig har oplevet folk, der ikke kan lide hunde, genere dig i arbejdet med et problem, så er det kun dejligt og så glæder det mig naturligvis, da det ikke er situationer, der er særligt givende at befinde sig i, og som man altid bør forsøge at undgå helt. Endelig - jeg anser ikke mig selv for verdens navle. Jeg viser altid stor hensyn til mine omgivelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om parkeringspladser:

Mit indre moralkompas tilsigermig, at jeg skal forsøge at holde tæt på andre biler - så pakker vi pladsen bedre, og alle nyankomne bilister har mindst en side, hvor der ikke holder en anden bil.

Kan ske at det også skete for kvinden der holdt tæt på?

 

Nej det var ikke min opfattelse. Men hvem ved :) Det er ikke en situation jeg går og tænker videre over bagefter. Livet går ligesom videre men det kan da godt være, at hun har tænkt sådan. Det skal jeg spørge hende om, når jeg ser hende igen - hvis hun vil snakke. Min nabo så det med mig og Aslan og siger, at hun åbenbart er kendt lokalt som en sur dame med "noget imod dyr" og har sparket efter deres hund engang foran købmanden, så måske er denne kvindes syn på hunde negativt generelt. Det tyder det på. Hvorfor ved vi så ikke. Min nabos hund er meget rar og gammel, og stod bundet i ro, da hun opsøgte den selv, da hun gik forbi. Der kom en anmeldelse ud af det, da min nabo var sur over det, men politiet gjorde vist ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...