Hop til indhold

Foder til led.


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvilket tørfoder er pt det bedste på markedet når det kommer til at støtte op om led/bevægapperatet på store hunde?

 

 

Aslans kiopraktor har forslået et, men selv om hun er rigtig dygtig, så er det jo ikke ens ebtydende med at hendes holdning er den rette ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Matrix som fodertilskud med stor succes.

Bamse er jo på specialfoder for hans demens og det har haft en lille positiv effekt, så det vil jeg gerne fortsætte med.

 

Men det er jo ikke ledfoder og han har gigt i den ene skulder/albue, som er begyndt at drille.

Så jeg supplere med Matrix og det er super godt og har givet en klar forbedring. Det er super godt!

 

Så godt, at jeg også giver de andre det, bare for at sikre bedst mulig vedligehold af led og som forebyggelse.

 

Kaia kører pt. på specifik joint support for at give hendes diskus de bedste muligheder for at hele op - det har den sådan set også gjort, men den var jo så desværre større end først antaget og sad bare ekstremt heldigt, så hun ikke var lammet.

Var overrasket over, at Kaia fungere så fint på det, da hun har en mega sart mave og Kingsmoor er stort set det eneste foder hun ellers har fungeret på.

Du kan se indholdet her: http://www.specific-diets.com/dog-food/health-conditions-food/joint-problems/joints-dry-food

Men det er DYRT!!!

 

Så når vi er igennem den sæk vi har gang i, så ryger hun retur på Kingsmoor og får "bare" tilskud i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville til enhver tid også vælge et godt basisfoder og så supplere ved siden af.

 

Da Liva fik konstateret slidgigt røg vi også på Specifics ledfoder (den som Miss_m linker til) dog uden nogen synlig effekt. Vi havde købt en kasse med tre sække i, og da vi var igennem dem, og uden effekt, så droppede vi det.

 

Førhen gav jeg også Matrix som tilskud, idag bruger jeg dog Svenska Djurapoteks Athlet samt deres lakseolie også. Ikke fordi jeg var utilfreds med Matrix, men blot fordi jeg syntes Liva virkede mere påvirket af sin slidgigt, og jeg derfor ville prøve noget nyt. Det har ikke ændret synderligt ifht før, men heller ikke gjort det værre, så vi fortsætter på Athlet, da jeg kan købe det der hvor jeg køber tørfoder, godbidder m.m., så det er lidt nemmere.

 

Alle hunde herhjemme får i øvrigt kosttilskud plus lakseolie, også bare forebyggende for nogen af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har været uden led-tilskud i nogle år på grund af hendes allergi. Der er ikke led-ting i hendes allergifoder.

Så hun har fået smertestillende piller og masser af massage og ture i rette længde....

 

Men nu har jeg fundet et tilskud som hun ser ud til at kunne tåle. Det er chondroitin fra HIKE, som så tilfældigvis er lavet på svinebrusk, som Silke kan tåle hvis der ikke er brusk fra andre dyr i. Hun har kun fået det i få dage, men det ser indtil videre godt ud. Hun går længere ture oftere.. hun bestemmer selv. Og hun har endnu ikke fået knopper eller kløende ører..

 

Om et par uger vil jeg nok prøve at sætte mængden af smertestillende ned.

 

Jeg siger også: et godt basisfoder, der passer til Aslans andre behov. Og så tilskud ved siden af.. Han er jo en stor hund.. Og måske er der ikke nok led-tilskud i et almindeligt tørfoder, til det er optimalt.. For han skal jo heller ikke spise sig fed, for at få ledtilskud nok.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...