Hop til indhold

"træk rundt i en cirkel" sele


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, sær overskrift, men jeg ved ikke lige hvad de egentlig hedder, men de der seler, hvor snoren monteres foran, så hunden trækker sig selv i en cirkel, hvis den trækker... giver det mening?

 

Når jeg går med Wilma alene kan hun godt gå pænt - såfremt der ikke er alt for mange forstyrrelser :roll: - men når jeg går med alle tre, så trækker hun som en hest! Hun skal og må være forrest. jeg er ved at blive sindssyg og havde egentlig intensiveret gå pænt træningen i flok, men den anden dag tog det mig 1 time og 10 minutter at gå lidt under 2 km og det var hverken jeg eller hundene specielt tilfredse med.... Det eneste alternativ er at have hende gående på plads i lineføring. Så går hun nydeligt ved mit ben, men så går hun jo ikke "tur", men går og glor op på mig....

 

Så overvejede sådan en træk dig selv rundt i en cirkel, din spade, sele.... men kan det overhovedet gå, når man går med 3? Nogen der har erfaringer? Jeg synes måske at kunne huske, at @PinPoynter havde erfaringer med den?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sally går så nydeligt i den sele :mrgreen:, og Dexter også hvis vi ikke er i skoven :rolleyes: Den hedder easywalk, og den ser ikke ret smart ud, men der findes hvis nogle nye nu, som sidder anderledes? Ved dog ikke om jeg bryder mig om at der er rem ned mellem forbenene, som der vist er på den LL har, hvis de stadig trækker, sidder den jo helt ude i det ene forben, skulle man tro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zeus går fint meget fint med mig alene men er manden og Walther med trækker han som en hest. Så vi har sådan en vgw sele den er jeg virkelig glad for http://www.dogdays.dk/shop/vgwbalte-extension-180c1.html

 

 

Ideen ser ud til at være nogenlunde den samme. Vi satser på at det giver os allesammen mulighed for at gå en hyggelig tur i snor sammen og ikke en hvor vi bruger halvdelen af turen på at stå stille mens Wilma bakker ind på plads :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg prøver. Jeg har fundet den til omkring 100 kr. Så der er jo ikke så meget at tabe. Det er denne her jeg har bestilt. Snakker vi så om den samme?

 

[ATTACH=CONFIG]127507[/ATTACH]

ja. Jeg plejer at sætte maveremmen op over ryggen, da den kan blive lidt kortere, så bringestykker ikke hænger for langt nede over forbenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja. Jeg plejer at sætte maveremmen op over ryggen, da den kan blive lidt kortere, så bringestykker ikke hænger for langt nede over forbenene.

 

Det kan godt være det bliver nødvendigt. Wilma er 53 rundt bag forbenene og størrelse small var op til 50 cm. Så blev nødt til at bestille medium, som går fra 51-68 cm. Så den skal jo nok spændes mere eller mindre helt ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

medium er samme str som Dexter bruger, og den er spændt ret langt ind til ham :hmm: ....men han er jo heller ikke verdens mest bredskuldrede :rolleyes:

 

:hmm: så bliver jeg da godt nok i tvivl om Wilma alligevel skulle have haft small. Hun har selvfølgelig godt nok et dybt bryst, men.... nå. den er bestilt, så må den jo byttes hvis den er for stor :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Er spændt på hvad du siger til den når du modtager den ;-)

 

Jeg har lige kigget alle skabe igennem i mit bryggers (hvor der er hundeting) da jeg har haft en str S/M som du gerne måtte ha fået - men jeg kan desværre ikke finde den, tror desværre jeg har smidt den ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er spændt på hvad du siger til den når du modtager den ;-)

 

Jeg har lige kigget alle skabe igennem i mit bryggers (hvor der er hundeting) da jeg har haft en str S/M som du gerne måtte ha fået - men jeg kan desværre ikke finde den, tror desværre jeg har smidt den ud.

 

tak for tanken, men har under alle omstændigheder bestilt en :-) jeg burde selvfølgelig bare træne det mere med hende, men når jeg kommer hjem fra arbejde synes jeg bare ikke jeg kan byde de andre kun at tage en hund ud og så forlade dem igen, så eftermiddag og aftensture bliver altid i flok, andet er der ikke at gøre. Og så bliver det svært at træne intensivt.

 

det som jeg har gjort de sidste par dage med at stoppe konstant er de to store ihvertfald virkelig trætte af - ja det er Wilma sikkert også :lol: og jeg er også.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: så bliver jeg da godt nok i tvivl om Wilma alligevel skulle have haft small. Hun har selvfølgelig godt nok et dybt bryst, men.... nå. den er bestilt, så må den jo byttes hvis den er for stor :roll:

 

Ellers vil jeg gerne overtage! Mana trækker også som et æsel når vi går alle 3 og de to små synes ikke det er specielt morsomt. Så sidder jo og bliver inspireret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers vil jeg gerne overtage! Mana trækker også som et æsel når vi går alle 3 og de to små synes ikke det er specielt morsomt. Så sidder jo og bliver inspireret :mrgreen:

 

Godt at høre, at man ikke er den eneste der åbenbart er for dum til at kunne lære køter 3 at gå i snor :lol: hvis den er for stor siger jeg til, så kan du overtage og jeg kan bestille en small istedet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Godt at høre, at man ikke er den eneste der åbenbart er for dum til at kunne lære køter 3 at gå i snor :lol: hvis den er for stor siger jeg til, så kan du overtage og jeg kan bestille en small istedet

 

Jeg kan ikke engang lære 2 hunde at gå pænt sammen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke engang lære 2 hunde at gå pænt sammen ;-)

 

De to atore gå faktisk ganske fornuftigt her i huset. Johna skal lige mindes om ikke at trække en gang imellem, men generelt ok. Når Wolma så går i gang med sin bryggerhest-imitation, så hopper Johna dog gerne med på vognen og så er det faktisk pænt irriterende at gå med dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er spændt på hvad du siger til den når du modtager den ;-)

 

Jeg har lige kigget alle skabe igennem i mit bryggers (hvor der er hundeting) da jeg har haft en str S/M som du gerne måtte ha fået - men jeg kan desværre ikke finde den, tror desværre jeg har smidt den ud.

 

hvorfor har du smidt din ud? Det virkede ikke for dig? Eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
hvorfor har du smidt din ud? Det virkede ikke for dig? Eller?

 

Den virkede fint, vi passede en hund som trak helt vild i snor, og jeg købte denne sele, men smed den ud åbenbart sidste gang jeg ryddede op, da den ikke passer labber ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke engang lære 2 hunde at gå pænt sammen ;-)

 

Men nu kommer du nok heller ikke jævnligt sammen med et menneske der har 11 hunde, og som kan gå med alle 11 i snor på samme tid, uden at en eneste af dem trækker :supid: så føler man sig godt nok lidt skamfuld, at man ikke kan få sine 3 til at gå ordentligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Men nu kommer du nok heller ikke jævnligt sammen med et menneske der har 11 hunde, og som kan gå med alle 11 i snor på samme tid, uden at en eneste af dem trækker :supid: så føler man sig godt nok lidt skamfuld, at man ikke kan få sine 3 til at gå ordentligt!

Det gør jeg ikke nej, og jeg kan godt se hvad du mener ;-) jeg har en kollega der har 9 stk. og de går meget fint i snor sammen, har lige været afsted med begge mine to og i dag gik de så fiiiint :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg ikke nej, og jeg kan godt se hvad du mener ;-) jeg har en kollega der har 9 stk. og de går meget fint i snor sammen, har lige været afsted med begge mine to og i dag gik de så fiiiint :-)

 

Jeg går kun sammen med hende, når alle kan være løse, så jeg ikke skal leve med skammen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...