Hop til indhold

Hopper op og hilser.....


Aslan
 Share

Recommended Posts

AI.....nogen gange kunne jeg godt ønske jeg kunne læse alle signaler der ligger op til ny adfærd...... og at jeg havde haft 5 hunde før Aslan!!

 

 

Nu har han fået en ny mani med at hoppe op foran gæsterne, heldigvis ikke opad........endnu, og inden han begynder på det skal vi have stoppet det.

 

Så siger en af Aslans trænere at vi skal have kontakt med ham når der kommer gæster, og den havde jeg jo regnet ud (lidt har man vel lært herinde), og det kan faktisk lade sig gøre :mrgreen: men om jeg holder kontakt med Aslan i 10 min, idet han så får lov at gå, "går det ud over" gæsten.

Har gæsten sat sig ned, ja så er der lidt mere ro på, men han skal jo helst op og slikke dem i ansigtet.

Igen er vi så heldige at vi har forstående hundevenner, så det er indtil videre ikke jordens undergang........men vi skal jo ligesom have bugt med det alligevel! Selv brøds jeg mig ikke om at have aslan i ansigtet når jeg sidder i sofaen :blink: Men har jo ikke haft det problem.

 

 

Efter lang historie, kommer vi så til spørgsmålet.........

 

 

Hvordan får vi ham til at stoppe med det hoppen?

En snor på og hiver ham ned? (det er blevet os forslået, men jeg syntes det lyder som noget der er knap så godt for nakken eller???)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan får vi ham til at stoppe med det hoppen?

En snor på og hiver ham ned? (det er blevet os forslået, men jeg syntes det lyder som noget der er knap så godt for nakken eller???)

 

At HIVE ham ned, tror jeg ikke hjælper på "dit" problem.. Hvis du føler det er nødvendigt at få hul igennem med fysisk påvirkning, skal du nøkke ham ned, eller få gæsten til at pande ham én de første gange...

 

Hvad med istedet at vente med mødet til gæsterne har sat sig, eller kun nøjes med at invitere gæster der har "hundetøj" på?

 

Egentlig er jeg sikkert ikke til så meget hjælp, for jeg synes det er så hyggeligt at hundene kommer op og snakker istedet for at jeg altid skal bukke mig ned :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig er jeg sikkert ikke til så meget hjælp

 

 

 

 

, for jeg synes det er så hyggeligt at hundene kommer op og snakker istedet for at jeg altid skal bukke mig ned :blink:

 

Alle råd kan jo overvejes :blink:

 

 

Til det nederste, aslan er nu 71 over skuldrene, 43 kilo....

 

Jeg er 165 høj, og når aslan hopper er han i min hovedhøjde.

 

Ud over det så er han i hovedhøjde når folk sidder i sofaen.

 

 

Men til gengæld må du riiiiiiiiiigtiiiiiiiiiig gerne kigge forbi, for jeg ville da gerne se et ansigt der var lykkelig for at aslan kom OP og sagde hej (dette er ment seriøst, det ville være dejligt)

 

ps: vi har altså kun pulverkaffe! men jeg skal nok bage boller og kage (hvilket jeg faktisk er god til)

Link til indlæg
Del på andre sites

...Silke er osse en meget begejstret hund, når der kommer gæster.

 

Så jeg styrer det ved forskellige "opgaver" hun er en del af, når der kommer nogen.

 

1) når jeg ved der kommer nogen, så lægger jeg en bolle eller en endeskive af "mors hjemmebagte" inde i sofaen. "Ikke røre!" Og så fortsætter jeg med forberedelserne. --Selvfølgelig skulle jeg holde meget øje med hende i starten. Men efter nogle gange nærmede hun sig ikke mere bollen.

 

2) Silke har selv udnævnt sig til at være den, der opdager at gæsterne er der. Hun lytter intenst og giver besked før de kan nå at ringe på døren.

 

3) Når det så ringer på døren, så gør vi det sædvanlige med "sit", --lukke døren op, --JEG siger goddag til gæsterne og går tilbage til Silke, der sidder på en vildt logrende hale og kikker på. Og så siger jeg "værsgo'" til hende.

Hun pivver vildt, -suser et par skridt henimod gæsterne og drejer rundt. Ind i stuen efter bollen, --som hun kommer tilbage med i munden. Så hilser hun et øjeblik med munden fuld af bolle, -og så lægger hun sig i hundekurven og spiser den.

 

4) Når gæsterne er kommet indenfor, så får eventuelle børn lov til at give hende en kop tørfoder. Pille for pille.. Det giver igen mulighed for en positiv kontakt uden at springe op eller være for kærlig.

 

--Derefter kan vi sidde og sludre uden at hun blander sig mere.

 

---Jeg synes at den nemmeste/rareste måde at lære sin hund at "lade være" med et eller andet, det er at lære den at gøre noget andet i stedet.

 

--Med Aslan var det måske en ide at lade gæsten tage sig af Aslan i de første 5-10 minutter? En skål med tørfoder/hundegodter og nogle enkle lydigheds-kommandoer kunne måske gøre det? Så kunne de få en positiv kontakt, til gavn og glæde for dem begge?

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle hopper op ad alle vores gæster, men de er selv ude om det her for de gider ikke lytte efter og vende ryggen til og ignorere ham, men med Bjørns lillebror er det en hel anden sag. Dumle elsker ham, men der er bare sådan en dejlig ro når han kommer.

Han går ind helt uden at ænse Dumle og ignorere/vender ryggen til hvis Dumle hopper op, så går han hen og sætter sig og vender sig væk hver gang Dumle kommer hen og vil hilse voldsomt og når han så kommer roligt hen så kan de hilse. Det har nu bevirket at Dumle tager det roligt (ihvert fald i forhold til når der kommer andre gæster) når han kommer på besøg og først går roligt hen for at hilse når han har fået sat sig.

 

Så hvis i kan få gæsterne til at ignorere ham når han hopper op og hilse når han er rolig tror jeg godt det kunne hjælpe på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle råd kan jo overvejes :blink:

 

 

Til det nederste, aslan er nu 71 over skuldrene, 43 kilo....

 

Jeg er 165 høj, og når aslan hopper er han i min hovedhøjde.

 

Ud over det så er han i hovedhøjde når folk sidder i sofaen.

 

Sikke en bette splejs (altså dig). Nå, men fat mod.. Du kan vel nå at vokse dig endnu større. Har hørt at dit køn som minimum skyder op ad til første løbetid... :mrgreen:

 

Når jeg træner rundering i skjul med uterlige hunde, altså hunde der sviner i ærmet, belaster mig, hopper for højt op i hovedet osv, bruger jeg ofte en kraftig SIT kommando lige idét de runder skærmen. I de allerfleste tilfælde kan dette afhjælpe problemet i løbet af nogle få ganges træning. Tænkte om ikke du kunne bruge samme metode. Altså lige inden Aslan ligger an til at hoppe, at afgive en kommando for at bryde hans uhensigtsmæssige forehavende og gøre det til et naturligt krav?

Har en video liggende med en ret så belastende/ivrig hund, som lærer at smække røven i sædet i løbet af tre runderinger. Sender gerne et link med forklaringen, hvis du vil se det. Selvom det fysisk er en anden situation, mener jeg godt det kan overføres da problemet har samme karakter :-)

 

Men til gengæld må du riiiiiiiiiigtiiiiiiiiiig gerne kigge forbi, for jeg ville da gerne se et ansigt der var lykkelig for at aslan kom OP og sagde hej (dette er ment seriøst, det ville være dejligt)

 

ps: vi har altså kun pulverkaffe! men jeg skal nok bage boller og kage (hvilket jeg faktisk er god til)

 

Jeg drikker alt der lugter af kaffe og spiser alt hvad der er usundt :blink:

 

Tror kun jeg har været lidt utilpas ved den type hilsen én eneste gang og det var en grim rotte der stillede sig med begge poter på mit bryst og viste mig hele gebisset mens den brummede noget med "Jeg er ligeglad med at du lige har bygget en tynd bæ i dine bukser - jeg æder dig alligevel!" :megaked::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er ikke en stor hund, men jeg syntes alligevel det er ret kedeligt med det hoppen op, og jeg samt gæster har prøvet mange muligheder, en jeg syntes var nogenlunde var at lukke hende i et rum medens gæster kom ind og til de havde sat sig, derefter kom hun og hilste og fik godbider, men desv. er alle jo ikke lige så hundevenlige/elsker som os herinde, nu har jeg købt en boldt med snor i og klokke inden i, den er helt vildt spændene for bella får den først og kun, når der kommer gæster, og løber så rundt for at vise den frem, hun glemmer at hoppe op, når der så er gået ca 30 min tager jeg den væk og lægger den til næste gang der kommer nogle, håber det bliver ved med at virke, for det er en stor lettelse.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Groa jo ikke ret stor, men alligel skal hun opføre sig pænt når der kommer gæster. Hun kørte helt op af glæde. I starten bad vi gæsterne ringe 10 mon. før de kom, så gik en af os med Groa, så kom hun hjem til gæsterne der sad ned og havde godbider klar. Da det funkede hængte vi en pose med godbider uden for døren og så bad vi gæster ignorere Groa ind til da sad ned. De havde så lidt svært ved at forstå at de slet ikke måtte kigge på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en bette splejs (altså dig). Nå, men fat mod.. Du kan vel nå at vokse dig endnu større. Har hørt at dit køn som minimum skyder op ad til første løbetid... :mrgreen:

 

Tosse :rolleyes:

 

 

 

Altså lige inden Aslan ligger an til at hoppe, at afgive en kommando for at bryde hans uhensigtsmæssige forehavende og gøre det til et naturligt krav?

 

Tjoe, det er måske ikke en helt dum ide, det er værd at afprøve :blink:

 

 

Har en video liggende med en ret så belastende/ivrig hund, som lærer at smække røven i sædet i løbet af tre runderinger. Sender gerne et link med forklaringen, hvis du vil se det. Selvom det fysisk er en anden situation, mener jeg godt det kan overføres da problemet har samme karakter :-)

 

Jow tak, gerne.

 

 

 

Jeg drikker alt der lugter af kaffe og spiser alt hvad der er usundt :blink:

 

Er det så nu jeg informerer om den dejlig lagkage, hvor af halvdelen står i køleskabet (hvordan kan folk dog tillade sig kun at tage et stykke, nu skal JEG jo spise resten :mums: )

 

Tror kun jeg har været lidt utilpas ved den type hilsen én eneste gang og det var en grim rotte der stillede sig med begge poter på mit bryst og viste mig hele gebisset mens den brummede noget med "Jeg er ligeglad med at du lige har bygget en tynd bæ i dine bukser - jeg æder dig alligevel!" :megaked::engel:

 

Ouch, lyder ikke helt rart.

 

Jeg kan stadig huske da jeg var 10 år og havde rykket hvores hund en gang for mange gange i halen, IMENS den lå i sin kurv....det skal siges at der var ingen mærker BAG ved ørene efter hendes tænder :mrgreen: Og jeg gjorde det ALDRIG igen :blink:

 

Men det var meget skræmmende for en 10 årig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

De havde så lidt svært ved at forstå at de slet ikke måtte kigge på hende.

 

 

Sviger har været her.

 

Så ber jeg dem om at sætte sig direkte ind i sofaen, da jeg så spørger svigerfar om han har sat sig......

 

"nej, hehe det behøves jeg da ikke"

 

:evil: jo du gør så, SÆT DIG NED :evil:

 

 

Så sat han sig så :mrgreen:

 

 

 

Og hvad gjorde aslan, han spuuuuuuuuuuunsede hen.......og SATTE sig foran svigerfar istedet for at hoppe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er ikke en stor hund, men jeg syntes alligevel det er ret kedeligt med det hoppen op, og jeg samt gæster har prøvet mange muligheder, en jeg syntes var nogenlunde var at lukke hende i et rum medens gæster kom ind og til de havde sat sig, derefter kom hun og hilste og fik godbider, men desv. er alle jo ikke lige så hundevenlige/elsker som os herinde, nu har jeg købt en boldt med snor i og klokke inden i, den er helt vildt spændene for bella får den først og kun, når der kommer gæster, og løber så rundt for at vise den frem, hun glemmer at hoppe op, når der så er gået ca 30 min tager jeg den væk og lægger den til næste gang der kommer nogle, håber det bliver ved med at virke, for det er en stor lettelse.:vinken:

 

 

Den virker for det meste når vi går tur, den med legetøjet, så det var da også en mulighed at afprøve.

Han vil nemlig gerne vise sine ben frem når vi kommer hjem, måske han ville kunne vise legetøj frem til andre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Min hund har haft den uvane med at hoppe op af gæsterne,

men jeg har fundet ud af at gæsterne selv kan gøre noget for at forhindre det,

jeg satte en godbids beholder op uden for døren, som gæsterne så kunne tage nogle stykker af med ind,

og når hunden så kom rendende for at hoppe op, sagde gæsterne et skarbt nej og sit,

og gav hunden en godbid, når det så ville hoppe igen gav de igen nej komandoen og en godbid,

efter nogle få besøg kom min hund rendende og satte sig foran gæsterne, og ventede på at få en godbid,

det har jeg brugt til alle mine hunde, og det har virket hver gang,

husk bestikkelse er vejen frem i hundeverdenen,

og gæsterne er også hurtige til at tage ved lærre. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har haft den uvane med at hoppe op af gæsterne,

men jeg har fundet ud af at gæsterne selv kan gøre noget for at forhindre det,

jeg satte en godbids beholder op uden for døren, som gæsterne så kunne tage nogle stykker af med ind,

og når hunden så kom rendende for at hoppe op, sagde gæsterne et skarbt nej og sit,

og gav hunden en godbid, når det så ville hoppe igen gav de igen nej komandoen og en godbid,

efter nogle få besøg kom min hund rendende og satte sig foran gæsterne, og ventede på at få en godbid,

det har jeg brugt til alle mine hunde, og det har virket hver gang,

husk bestikkelse er vejen frem i hundeverdenen,

og gæsterne er også hurtige til at tage ved lærre. :5up:

Nu er jeg måske sippet, og det er vel meget muligt at jeg er det :engel: men der var ingen gæster der skulle begynde at irettesætte mine hunde! Og hvis de begyndte at sige et skarbt nej til mine hunde, er jeg egentlig også i tvivl om de overhovedet gad reagere på det. :lol:

 

Mine hunde lyttede mest til mig, indimellem kunne min mor ikke få dem til nogle ting (jeg boede hjemme da jeg havde hundene), jeg skulle bare sige tingene én gang og så gjorde de det, selvom min mor lige havde prøvet mange gange, uden resultat.

 

Så for det første er jeg itvivl om mine hunde overhovedet gad reagere på gæsters komando, men for det andet så accepterede jeg altså ikke at gæsterne begyndte at irettesætte mine hunde. Okay, begyndte de at lave noget forbudt mens jeg ikke var der, måtte de da gerne bryde ind og stoppe det, men ellers var irettesættelse af mine hunde no-go for gæsterne.

 

Jeg ville i stedet fortrække at man som ejer selv brød ind og stoppede hunden i at hoppe op af gæsterne. Hvis hunden kører op over situationen med at gæsterne kommer IND i huset, så ville jeg lukke hunden væk, lade gæsterne komme ind og lukke hunden ud til gæsterne, stille og roligt, efter gæsterne har sat sig og sådan. Og så evt have nogle godbidder, gæsterne kan give hunden, mens den forholder sig roligt. :-)

 

Den metode har jeg brugt før, hvor min hund kørte meget op over situationen hvor gæsterne kom IND i huset - det virkede rigtig godt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg måske sippet, og det er vel meget muligt at jeg er det :engel: men der var ingen gæster der skulle begynde at irettesætte mine hunde! Og hvis de begyndte at sige et skarbt nej til mine hunde, er jeg egentlig også i tvivl om de overhovedet gad reagere på det. :lol:

 

Mine hunde lyttede mest til mig, indimellem kunne min mor ikke få dem til nogle ting (jeg boede hjemme da jeg havde hundene), jeg skulle bare sige tingene én gang og så gjorde de det, selvom min mor lige havde prøvet mange gange, uden resultat.

 

Så for det første er jeg itvivl om mine hunde overhovedet gad reagere på gæsters komando, men for det andet så accepterede jeg altså ikke at gæsterne begyndte at irettesætte mine hunde. Okay, begyndte de at lave noget forbudt mens jeg ikke var der, måtte de da gerne bryde ind og stoppe det, men ellers var irettesættelse af mine hunde no-go for gæsterne.

 

Jeg ville i stedet fortrække at man som ejer selv brød ind og stoppede hunden i at hoppe op af gæsterne. Hvis hunden kører op over situationen med at gæsterne kommer IND i huset, så ville jeg lukke hunden væk, lade gæsterne komme ind og lukke hunden ud til gæsterne, stille og roligt, efter gæsterne har sat sig og sådan. Og så evt have nogle godbidder, gæsterne kan give hunden, mens den forholder sig roligt. :-)

 

Den metode har jeg brugt før, hvor min hund kørte meget op over situationen hvor gæsterne kom IND i huset - det virkede rigtig godt. :5up:

Jeg mener så sagtens en gæst/fremmed kan sige nej, det virker bedre de få gange vi møder en fremmed at h*n siger sådan og så roser når hunden sitter eller bare har alle 4 poter på jorden, han stopper hurtigere med at prøve at hoppe op end når jeg "river" ham ned på jorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Silke er osse en meget begejstret hund, når der kommer gæster.

 

Så jeg styrer det ved forskellige "opgaver" hun er en del af, når der kommer nogen.

 

1) når jeg ved der kommer nogen, så lægger jeg en bolle eller en endeskive af "mors hjemmebagte" inde i sofaen. "Ikke røre!" Og så fortsætter jeg med forberedelserne. --Selvfølgelig skulle jeg holde meget øje med hende i starten. Men efter nogle gange nærmede hun sig ikke mere bollen.

 

2) Silke har selv udnævnt sig til at være den, der opdager at gæsterne er der. Hun lytter intenst og giver besked før de kan nå at ringe på døren.

 

3) Når det så ringer på døren, så gør vi det sædvanlige med "sit", --lukke døren op, --JEG siger goddag til gæsterne og går tilbage til Silke, der sidder på en vildt logrende hale og kikker på. Og så siger jeg "værsgo'" til hende.

Hun pivver vildt, -suser et par skridt henimod gæsterne og drejer rundt. Ind i stuen efter bollen, --som hun kommer tilbage med i munden. Så hilser hun et øjeblik med munden fuld af bolle, -og så lægger hun sig i hundekurven og spiser den.

 

4) Når gæsterne er kommet indenfor, så får eventuelle børn lov til at give hende en kop tørfoder. Pille for pille.. Det giver igen mulighed for en positiv kontakt uden at springe op eller være for kærlig.

 

--Derefter kan vi sidde og sludre uden at hun blander sig mere.

 

---Jeg synes at den nemmeste/rareste måde at lære sin hund at "lade være" med et eller andet, det er at lære den at gøre noget andet i stedet.

 

Genialt!

Her vælger Silke selv gæsterne fra til fordel for guffen hun har "passet på", rigtig god måde at vende hundens motivation på, den får du lige karma for..

_________________________________________

 

Jeg bruger det også ifm andre ting f.eks. klipning af negle, der ligger guffen så bare lige ved ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sviger har været her.

 

Så ber jeg dem om at sætte sig direkte ind i sofaen, da jeg så spørger svigerfar om han har sat sig......

 

"nej, hehe det behøves jeg da ikke"

 

:evil: jo du gør så, SÆT DIG NED :evil:

 

 

Så sat han sig så :mrgreen:

 

 

 

Og hvad gjorde aslan, han spuuuuuuuuuuunsede hen.......og SATTE sig foran svigerfar istedet for at hoppe :mrgreen:

 

Lyder fint.

 

Der er altså heller ikke spor slet noget i vejen for at fortælle sin hund, at dens opførsel ikke er acceptabel.

har du prøvet et basalt "nej"?

 

Vapper kan jo ikke vide hans adfærd er uønsket, hvis han ikke får det at vide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - det virker ca i 10 sek :roll:

 

Jae.. så er det fordi ordet ikke er forstået som et vedblivende forbud, det kan du så øve på hvis du vil have det til at virke som sådan :-)

 

Ved at gentage det og huske belønning for ønsket respons, til den lille har fattet budskabet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jae.. så er det fordi ordet ikke er forstået som et vedblivende forbud, det kan du så øve på hvis du vil have det til at virke som sådan :-)

 

Ved at gentage det og huske belønning for ønsket respons, til den lille har fattet budskabet

 

 

 

Måske vi er kommet til at fokusere på nejet og glemt beløningen i det han stoppede kort, tak for reminder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Ok du siger at din hund lytter til dig, men efter dit første indlæg kan jeg kun forstå, at det lige er det modsatte der sker, den lytte ikke til dig når den aligevel gør det som den vil med gæsterne, uanset om det er hundevenlige gæster eller ikke, men det er din hund og det er dig der bestemmer over den, men sommetider er det ok at andre giver udtryk for hvad de tolerere af din hund, og jeg mener at de skal have lov at sige fra over for din hund, uanset om du kan lide det eller ikke,

Mvh Jørgen

Link til indlæg
Del på andre sites

...Silke er osse en meget begejstret hund, når der kommer gæster.

 

Så jeg styrer det ved forskellige "opgaver" hun er en del af, når der kommer nogen.

 

1) når jeg ved der kommer nogen, så lægger jeg en bolle eller en endeskive af "mors hjemmebagte" inde i sofaen. "Ikke røre!" Og så fortsætter jeg med forberedelserne. --Selvfølgelig skulle jeg holde meget øje med hende i starten. Men efter nogle gange nærmede hun sig ikke mere bollen.

 

2) Silke har selv udnævnt sig til at være den, der opdager at gæsterne er der. Hun lytter intenst og giver besked før de kan nå at ringe på døren.

 

3) Når det så ringer på døren, så gør vi det sædvanlige med "sit", --lukke døren op, --JEG siger goddag til gæsterne og går tilbage til Silke, der sidder på en vildt logrende hale og kikker på. Og så siger jeg "værsgo'" til hende.

Hun pivver vildt, -suser et par skridt henimod gæsterne og drejer rundt. Ind i stuen efter bollen, --som hun kommer tilbage med i munden. Så hilser hun et øjeblik med munden fuld af bolle, -og så lægger hun sig i hundekurven og spiser den.

 

4) Når gæsterne er kommet indenfor, så får eventuelle børn lov til at give hende en kop tørfoder. Pille for pille.. Det giver igen mulighed for en positiv kontakt uden at springe op eller være for kærlig.

 

--Derefter kan vi sidde og sludre uden at hun blander sig mere.

 

---Jeg synes at den nemmeste/rareste måde at lære sin hund at "lade være" med et eller andet, det er at lære den at gøre noget andet i stedet.

 

--Med Aslan var det måske en ide at lade gæsten tage sig af Aslan i de første 5-10 minutter? En skål med tørfoder/hundegodter og nogle enkle lydigheds-kommandoer kunne måske gøre det? Så kunne de få en positiv kontakt, til gavn og glæde for dem begge?

 

2-0 til dig Birgitta, det er da genialt det der!!! :5up: Den udløste også lige en karma fra mig :blink:

Jeg kan lige se Silke for mig sidde der spændt som en fjeder og så styrte ind og hente sin bolle :lol: (Nok lidt skuffende for nogle af gæsterne at hun vælger bollen frem for dem dog ;-):lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok du siger at din hund lytter til dig, men efter dit første indlæg kan jeg kun forstå, at det lige er det modsatte der sker, den lytte ikke til dig når den aligevel gør det som den vil med gæsterne, uanset om det er hundevenlige gæster eller ikke, men det er din hund og det er dig der bestemmer over den, men sommetider er det ok at andre giver udtryk for hvad de tolerere af din hund, og jeg mener at de skal have lov at sige fra over for din hund, uanset om du kan lide det eller ikke,

Mvh Jørgen

Jo mine hunde lyttede til mig. Jeg valgte bare at fjerne dem, FØR de nåede at stresse op, for så blev hele hilse situationen meget nemmere og en mere positiv oplevelse for alle.

 

Så lige netop derfor skal gæsterne IKKE irrettesætte mine hunde, skal det gøres skal jeg nok sørge for det. Jaja, hoppede en af hundene op måtte de da gerne skubbe den ned, men begynde med at sige NEJ! osv., det kunne de altså godt droppe.

 

Nu var det nok også en lidt anderledes situation, for jeg havde ikke kun én hund - jeg havde to. Den ene kørte helt op fordi hun var så glad for at der kom gæster, hun spænede rundt og gøede. Hvorimod jeg også havde en anden hund, hun var usikker når der kom gæster ind i huset. Og hun kunne altså slet ikke klare at hende den anden kørte så højt op!

 

Og begyndte en fremmede at irrettesætte hende, så kan du være helt sikker på at det ville være et skridt tilbage for hende.. på et tidspunkt til agility træning, var Sitto på vej væk fra banen - min træner gik ind foran hende og sagde "nej" - der gik længe før Sitto kunne lide min agility træner sådan rigtigt igen :oops: Og hun var jo glad for hende før - så når hun har svært ved at der kom gæster i huset, så ville det være et meget stort skridt tilbage, hvis de begyndte at irrettesætte hende. Så alle gæster som har prøvet på det, har fået afvide at det skal de bare droppe, det skal jeg nok gøre, hvis jeg finder det nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle råd kan jo overvejes :blink:

 

 

Til det nederste, aslan er nu 71 over skuldrene, 43 kilo....

 

Jeg er 165 høj, og når aslan hopper er han i min hovedhøjde.

 

Ud over det så er han i hovedhøjde når folk sidder i sofaen.

 

 

Men til gengæld må du riiiiiiiiiigtiiiiiiiiiig gerne kigge forbi, for jeg ville da gerne se et ansigt der var lykkelig for at aslan kom OP og sagde hej (dette er ment seriøst, det ville være dejligt)

 

ps: vi har altså kun pulverkaffe! men jeg skal nok bage boller og kage (hvilket jeg faktisk er god til)

 

Så er jeg også mere end velkommen kan jeg høre... :blink: Jeg får som regel ødelagt de mest velopdragne hunde - da jeg heller ikke har noget imod at de gerne vil i hovedhøjde med mig :blink: :genert: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg også mere end velkommen kan jeg høre... :blink: Jeg får som regel ødelagt de mest velopdragne hunde - da jeg heller ikke har noget imod at de gerne vil i hovedhøjde med mig :blink: :genert: :blink:

 

 

Hvis folk kan med store hunde, så er de altid hjertelig velkommene, jo flere der kommer.......... jo mere kan vi øve :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...