Hop til indhold

Drægtig dag 41 ryster/dirre ?


diablosmor
 Share

Recommended Posts

Vil lige sige at hvalpe så store som dine, vil i 3-4 ugers alderen ikke have plads nok i en hvalpegård efter min mening. Mine er cockerspaniel og i den alder (3-4 ugers) flyttes de til et rum på 12-14 kvadratmeter. De holder op med at sove i hvalpekassen, altså skal have flere sovesteder, plads til at tisse og skide væk fra både sove og foderplads. Når de får tilskud sker denne nødtørft op til 6 gange dagligt/hvalp. I den alder tåler de ikke at blive kolde eller våde. Deres krudt bruges til at vænne tarmen til ny foder og at vokse.Desudn skal de træne deres motorik.

Køb evt en ikea børnelåge her i starten for at holde den anden hund væk fra køkkenet.

Efter fødslen flyder der ofte i flere uger udflod fra tævens skede. Så vetbedtæpper skal skiftes flere gange/døgn. Så hav nok. Og skær den til, så de ligger plant i kassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kommer til at have 16kvm hvalpegård, havde nu tænkt de skulle være i køkkenet, og når de bliver større får hele huset under opsyn :) der har vi så han ikke kommer ind til dem :) det fordi jeg har hegn så man kan bevæg sig i køkkenet uden at have en hvalp i buksebenet, eller være ved at falde under madlavning :)

jeg har lånt min mors vippebræt til at træne lidt balance med dem, til når de bliver større :)

Link til indlæg
Del på andre sites

har kun været med lige inden tæve fødte og så lige efter en tæve fødte. så det helt nyt :)

ja, jeg har aftale med 3 opdrætter :)

måske lidt vildt... men det så nyt, og man kan læse en masse og føle sig klog nok. og så nu når man står i det er man vildt nervøs :/

der er så meget sladder og negativitet inden for min race lige pt. så derfor jeg spørg så meget her inde, og for at få flere synsvinkler og anderledes og flere råd :)

ved ikke om det giver mening :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du drømmer ikke om hvor meget jeg ringede, spurgte, læste, før jeg turde parre en tæve. Selve tævens mor vidste jeg havde rimelig nemme fødsler , også mormoderen. Nu er din nok en race med desværre relativt store kranier hvilket jo kan vanskeliggøre en nem fødsel. Du skal være indstillet på at hvalpe kan komme ud såkaldt skindøde, og derfor skal pustes luft i, hvis det er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer nok til at spørge mere endnu :D

 

det samme her, det har taget mange år, også derfor hun er 4 år. fordi vi skulle være sikker på det var det rigtige og planlægning er heller ikke altid lige nemt ;)

 

det har hendes mor også, dog på det sidste kuld hun havde vendte en hvalp forkert og blokerede, så der blev hun taget med kajsersnit men ellers har hun haft født normalt tidligere :) det har jeg prøvet at være med til før, så det jeg ikke så nervøs for skulle fejle :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...