Hop til indhold

Hvor ofte tisser jeres hund?


staruser
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er ny som hundeejer, og har derfor slet ingen sans for om min hund bliver luftet for ofte.

 

Hvor længe kan en hvalp på 13-14 uger egentlig burde holde sig imellem luftningerne?

 

Min hund kan holde sig fra 23-06 om natten.

-Men om dagen skal han ud nærmest hver halve time, for at jeg undgår uheld..

Synes det er lige lovligt meget, men har jo som sagt ingen anelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en puddelhvalp på 16 uger. Han kan på en god nat holde sig fra ca. 22-7. Om dagen afhænger det meget af aktivitetsniveau - er han nogenlunde rolig, men vågen, går der ca. 2 timer. Hvis han er aktiv eller får drukket meget vand, kan det godt være et par gange i timen. Det skal så lige siges at han hele tiden har været stort set renlig og selv går til døren. Det kan dog glippe, hvis vi er uopmærksomme :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sørg for at bruge den samme dør, når I tager ham ud at tisse. Det gør det nemmere for ham og så skal han nok lære at sige til. Nogen hunde siger vuf når de skal ud, andre går bare til døren, så man skal være opmærksom.

Og så ros stille og roligt, når han besørger ude, og ignorere når han har uheld inde.

Held og lykke med projektet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En normal hvalp skal ud hver gang den har spist, drukket, sovet eller leget, og ud over det ca. 1 gang i timen. Større racer har normalt hurtigere ved at få styr på blæren, men det kan tage nogle måneder.

 

Der er altid den mulighed at hvalpen kan have en infektion, så hvis der er et unormalt mønster (hvis den fx tisser udenfor og kommer ind og tisser med det samme igen), kan du lige få en dyrlæge til at tjekke det:-)

 

Men det at hvalpen kan holde sig en hel nat, taler for at den er sund og rask. Prøv derfor at tage den ud hver gang den har spist osv., husk at rose udendørs og ignorere uheld indendørs. Gør rent med Rodalon for at fjerne lugten helt - tislugt ansporer til mere tisning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...