Hop til indhold

ny hvalp gammel tæve


Cindoe
 Share

Recommended Posts

En Update på livet sammen med mine to piger. Vi har det fantastisk. Samspillet mellem de to fungerer flot! Den bette prøver til og er så småt ved at forstå når hun skal lade være. Når ligger i sofaen gider hun ikke leger. Det tager nok lige et par bjæf mere før det sidder helt fast. Det er en balance gang hvornår jeg blander mig. Har bailey ret, blander jeg mig ikke med det samme. Men når hun ikke stopper så tager jeg Emma væk fra situationen. I min verden bliver bailey bekræftet og Emma får en gang mere at vide ikke så smart bette ven.

Vi går til vores træning og hygger os med det, det er simpelthen terapi for sjælen.

Emma sover i sin hvalpegård da hun finder ro der og går selv derind. Jeg vil sige vi har fundet en go dynamik herhjemme. Og så er de ikke sammen alene hjemme, men de ka se hinanden. Det fungerer fint

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Emma er blevet 7,5 md. Og ikke længere en lille hvalp. Hun er fræk som en tyveknægt og helt vildt sød. Men vi har bemærket at bailey ikke leger med hende mere. Hendes tålmodighed er heller ikke så lang mere. Hva pokker sker der for det? Er det fordi Emma er på vej ud af hvalpestadiet? Og hvordan griber vi det an?

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma er blevet 7,5 md. Og ikke længere en lille hvalp. Hun er fræk som en tyveknægt og helt vildt sød. Men vi har bemærket at bailey ikke leger med hende mere. Hendes tålmodighed er heller ikke så lang mere. Hva pokker sker der for det? Er det fordi Emma er på vej ud af hvalpestadiet? Og hvordan griber vi det an?

 

Hvalpelicensen er ved at udløbe, det er der ikke noget unormalt i, det er nu at Emma skal lære, at hun ikke kan slippe afsted med alting, under påskud af at være "en lille uskyldig hvalp".. ;-)

 

Dog bider jeg mærke i, at Bailey ikke lege med hende mere, det kan på den ene side være normalt nok, hvis hun generelt ikke gider at lege med andre voksne hunde/tæver, som Emma jo er ved at blive. Men omvendt, kunne det i princippet også skyldes at Bailey måske ikke er helt tiptop rent fysisk pt., så jeg ville muligvis overveje at få hende tjekket igennem og hvis hun bliver dømt fin og smertefri, så vil jeg holde fast i at det er en naturlig udvikling efterhånden som Emma bliver ældre og personligt ville jeg ikke gøre noget ud af det, det er noget Emma skal lære og det er (hvis der ikke er noget fysisk med Bailey der kan påvirke hedes opførsel), det Bailey er ved at lære hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Jeg vil holde øje med bailey. Hun har til tider været lidt en ener. Og hun er jo stadig sød ved Emma. Hun siger fra på en god måde stille og roligt. Der er heller ingen rangordningsproblemer mellem dem. Bailey ignorerer hende bare mest for tiden. Men tænkte det nok også går over når Emma har lært hvordan man opfører sig. Men derudover er der heller ingen problemer. Hverdagen kører problem frit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag har jeg endelig været hjemme i en tid, hvor det ikke blot er de daglige rutiner der kan klares. Jeg tog mine piger med ud i dagens sol og op på en stubmark, Bailey elsker den mark! Og så gad hun lege! Så slog det mig. Bailey har altid været sådan en "løbe lege" (hvis der er noget der hedder det? ) Hun gider godt når man kan jagte hinanden, men stå at trække i en bold, ej du, den får du bare. Og når vi så ku jagte den bette emma sammen, ja så blev det da ikke mindre fedt. For begge piger.

Så tak for Aussiepower, for et fantastisk svar! Vi er bare igang med en ny periode i livet med Emma og Bailey.

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag har jeg endelig været hjemme i en tid, hvor det ikke blot er de daglige rutiner der kan klares. Jeg tog mine piger med ud i dagens sol og op på en stubmark, Bailey elsker den mark! Og så gad hun lege! Så slog det mig. Bailey har altid været sådan en "løbe lege" (hvis der er noget der hedder det? ) Hun gider godt når man kan jagte hinanden, men stå at trække i en bold, ej du, den får du bare. Og når vi så ku jagte den bette emma sammen, ja så blev det da ikke mindre fedt. For begge piger.

Så tak for Aussiepower, for et fantastisk svar! Vi er bare igang med en ny periode i livet med Emma og Bailey.

 

Dejligt at høre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Mine to piger. Det kører bare med dem. Jeg har altid haft tæver sammen, og vi har en fantastisk dagligdag sammen. Bailey har haft et lidt træls efterår. Kræftknude, en tand opereret ud og en lille begynde gigt i en hofte. Der er styr på det nu og mine piger, er sku dagligdagens lyspunkt. De hygger sig sammen. Lige pludselig idag, så slog det mig. Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår Bailey sidst har bjæffet af den bette, på en opdragende facon. De har fået deres indbyrdes rangorden og den måde de interagerer på er fantastisk. De leger meget, men ofte stille og roligt. Mon ikke de har fundet ud af Bailey ikke kan det vilde løbe noget mere. Den bette har ikke fået lov til at bestemme, det kan være det komme, men alle de bekymringer jeg havde i starten over den sure gamle kone. Er helt glemt. Det er svært at tro, det var sådan. Bailey vil ikke gå op på trappen, jo halvvejs, men det er jo ikke helt nok. Så hun sover nedenunder. Emma, tør godt men hun vil altså hellere sove sammen med Bailey end ovenpå sammen med os. De er sku da søde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine to piger. Det kører bare med dem. Jeg har altid haft tæver sammen, og vi har en fantastisk dagligdag sammen. Bailey har haft et lidt træls efterår. Kræftknude, en tand opereret ud og en lille begynde gigt i en hofte. Der er styr på det nu og mine piger, er sku dagligdagens lyspunkt. De hygger sig sammen. Lige pludselig idag, så slog det mig. Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår Bailey sidst har bjæffet af den bette, på en opdragende facon. De har fået deres indbyrdes rangorden og den måde de interagerer på er fantastisk. De leger meget, men ofte stille og roligt. Mon ikke de har fundet ud af Bailey ikke kan det vilde løbe noget mere. Den bette har ikke fået lov til at bestemme, det kan være det komme, men alle de bekymringer jeg havde i starten over den sure gamle kone. Er helt glemt. Det er svært at tro, det var sådan. Bailey vil ikke gå op på trappen, jo halvvejs, men det er jo ikke helt nok. Så hun sover nedenunder. Emma, tør godt men hun vil altså hellere sove sammen med Bailey end ovenpå sammen med os. De er sku da søde.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...