Hop til indhold

'En Alt for lang negl


stonefox
 Share

Recommended Posts

Hej

Har søgt i forum efter svar på dette spørgsmål, men uden resultat...

 

Det jeg gerne vil vide, er hvordan jeg få en enkelt negl kortet ned, da den er meget lang. For at det ikke skal komme til at gøre ondt på hunde, kan jeg så klipper lidt tilbage hver anden dag, og så på den måde få negle klippet tilbage over tid ?

 

Når hunden får neglene klippet trækker nerven sig så lidt tilbage, i de tilfælde hvor man kommer for tæt på ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Formen på hundes negle er lige så forskellig som formen på menneskers. Og nogle hunde og mennesker trives bedst med lange negle. Andre skal være helt korte. Mine negle er for bløde til at være lange, så de bliver holdt helt korte. Silke har lange, smalle negle, hvor nerverne går langt ud i neglene.. Jeg klipper aldrig mere end Silke accepterer..

Min sidste hund, Ramses, havde korte, tykke negle, der aldrig skulle klippes..

 

Du kan klippe lidt af hver dag. Hvis du kan se nerven inde i neglen, så er det ikke så svært..

Du kan også slibe lidt hver dag med en neglefil.

 

Det kommer også an på, hvad det er for en negl. Neglene på vildtkløerne bliver tit for lange, fordi de slet ikke slides naturligt. Dem kan man så for det meste klippe større stykker af, hvis de er for lange..

De andre negle slides en del hvis hunden motioneres normalt, især på en hård overflade..

Men min Silke går næsten kun ture i skoven og på engen, så der må vi tit have fat i neglesaksen..

 

Kommer du for tæt på, når du klipper? Bløder det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...